30 квітня 2014, 13:17

Гідра Автомобільної Інспекції піднімає голову

Довгий час після Майдану ДАІ намагалася не муляти нам очі. Хлопці їздили з українськими прапорами, займалися порушеннями, і не створювали додаткових перешкод на дорозі (за численними дослідженнями, машини автоінспекції є сильним фактором відволікання уваги для водіїв, в першій п'ятірці). Впевнений, від того, що на кожній трасі не стояла машина із завданням перевіряти "чи все в порядку" – кількість ДТП аж ніяк не виросла.

Однак останні декілька днів спостерігаю повзучу реакцію – ДАІшники повернулися на свої прикормлені місця. Відтепер щодня зранку на бульварі Дружби народів я бачу трьох-чотирьох відгодованих молодців, які виглядають, яку б машину витягнути з потоку. До слова, через пару кілометрів – на Камєнєва стоять такі ж працьовиті міліціонери і займаються тим самим. Ефективно працюють.

Сьогодні мені пощастило – червонопикий веселий сержант (Петренко?) попросив мене зупинитися без жодної підстави з мого боку. Причина зупинки – "Ми проводимо спецоперацію". На моє прохання показати факсограмму або іншу форму наказу про проведення спецоперації – "Ми не зобов'язані нічого такого показувати". При цьому до мене жодних претензій не було – просто хотів пересвідчитися, що "у вас все в порядку", навіть документи не попросив.

При ньому дзвоню на телефон довіри ДАІ – (044) 2724659, щоб дізнатися, яка ж спецоперація проводиться в Києві. Гудок іде, але ніхто не відповідає. В результаті, сержант вислухав все, що я думаю про нього, про ДАІ, про безпеку дорожнього руху, спробував вказати мені, що я витрачаю і його і свій час. І він був явно дуже щасливий, коли я поїхав. В тому числі я попередив його, що публічно звернуся до керівництва ДАІ із запитаннями щодо ефективності такої роботи інспекторів.

Отже, звертаюся, і зокрема до першого заступника начальника Департаменту ДАІ МВС України Сергія Івановича Будника із наступними запитаннями:

Який стосунок до безпеки дорожнього руху має щоденна практика безпідставного виловлювання інспекторами водіїв – на їхній персональний смак? Чому інспектори продовжують порушувати законодавство, зупиняючи машини без причин?

Чому не працює телефон довіри ДАІ, на існування якого ідуть гроші платників податків? Чому ДАІ не оголошує публічно, що відбуваються спецоперації? Можливо, тому, що їх просто не відбувається? А ДАІшники після декількох місяців "голодовки" намагаються наверстати упущене?

Із конструктивного. Безпека дорожнього руху не має жодного стосунку до інспекторів, які стоять сьогодні на вулицях. Жодного. І поки ми не розпочнемо широкий діалог щодо принципів, засад і нормативів – у відкритій формі, із звітністю та моделюванням ситуацій – доти ця сфера залишатиметься сферою корупції.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...