"Скляна стеля" для нових політиків та фальсифікації виборів Президента України
"Скляна стеля" для нових політиків виникає з прийняттям Закону України
про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо виборів Президента України (реєстр. 4741 від 30.06.2009) і їх доля вирішується жеребкуванням.
Сьогодні "накал" пристрастей перед президентськими перегонами досягає високих показників. У політиків цей період визначається очікуванням "моменту істини", коли народ, як носій влади робить вибір. В залежності від цього вибору знаходять собі роботу у владі команди та старі політики, які вже нагріли собі тепленькі місця. Народ навіть не уявляє скільки людей отримують преференції у владних командах.
Для нових політиків небагато шансів потрапити у владу, та старі "допомагають" їм та ставлять всілякі перешкоди. Сумно, що разом з тотальною корупцією у органах влади всіх рівнів і на законодавчому рівні робляться такі зміни.
Трохи теорії. Якщо говорити про фальсифікації результатів виборів в Україні, то можна відзначити 27 основних методів фальсифікацій.
Життя показало, що є і інший спосіб, цілком законний:
З А К О Н У К Р А Ї Н И
про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо виборів Президента України (реєстр. 4741 від 30.06.2009)
Проект вноситься народними депутатами України: Лавриновичем О.В., Портновим А.В., Лукаш О.Л., Зваричем Р.М.
"3. Право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій мають депутатські фракції, які були утворені у поточному скликанні Верховної Ради України (далі – фракції), а також кандидати на пост Президента України."
"51. До складу територіальної виборчої комісії обов'язково включаються кандидатури (за наявністю відповідного подання), внесені фракціями. У разі, якщо загальна кількість запропонованих кандидатур до складу територіальної виборчої комісії перевищує п'ятнадцять, Центральна виборча комісія не пізніше як на третій день після закінчення строку внесення подань до складу територіальних виборчих комісій, проводить жеребкування серед кандидатур, які внесені кандидатами на пост Президента України. Порядок проведення жеребкування по включенню до складу територіальної виборчої комісії кандидатур, які внесені кандидатами на пост Президента України, встановлюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за шістдесят днів до дня виборів.";
ВИСНОВОК
Висновок Головного науково-експертного управління ВР 02.07.2009
на проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів
щодо виборів Президента України" (реєстр N4741 від 30.06.09 р.)
2. Даним законопроектом депутатські фракції, утворені у поточному скликанні Верховної Ради України, наділяються повноваженнями у виборчому процесі, зокрема, правом подавати кандидатури до складу окружних та дільничних виборчих комісій (ст. 23, ст. 24, ч.3 ст. 48), що, наш погляд, не узгоджується їх правовим статусом (внутрішніх парламентських утворень), який не обумовлює можливість мати зовнішні юридичні повноваження поза межами парламенту. До цього варто також додати, що виходячи зі змісту ч. 2 ст. 36 Конституції України суб'єктами виборчого процесу мають бути політичні партії.
Також у проекті, що розглядається, встановлюється, що якщо загальна кількість запропонованих кандидатур до складу територіальної виборчої комісії перевищує п'ятнадцять, Центральна виборча комісія не пізніше як на третій день після закінчення строку внесення подань до складу територіальних виборчих комісій (тобто, не пізніш ніж за 51 день до дня виборів) проводить жеребкування серед кандидатур, які внесені кандидатами на пост Президента України. Тобто, в той час, як ЦВК повинна проводити жеребкування, вона може ще не отримати всі уточнені подання. Більше того, навіть, якщо припустити, що на день жеребкування надійшли всі подання, то враховуючи строки проведення жеребкування, ЦВК, відповідно до запропонованих положень, повинна буде за один день утворити всі територіальні виборчі комісії. Враховуючи, що ЦВК є колегіальним органом, а також беручи до уваги необхідність під час виборчого процесу одночасного вирішення ЦВК ряду питань, існують обґрунтовані підстави вважати, що такі строки неможливо буде дотримати на практиці."
Таким чином преференції на виборах отримають потенційні кандидати від ВР
Янукович В. (Фракція ПР)
Тимошенко Ю. (фракція БЮТ)
Симоненко (фракція КПУ)
Литвин В. (фракція БЛ)
Ющенко В. (фракція НУНС)
Тобто нові політики в Україні (...багато прізвищ...) мають шанси потрапити в політику в залежності від жеребкування...
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.