Український PR-словник: всяк правду знає, та не всяк про неї дбає
Хочу познайомити зі своєю книжкою, яка вийшла в цьому році. В грудні ми презентували її в "Читай Городе", Андрій Юсов про це вже писав у своєму блозі, за що йому дякую ☺
Ідея книги "Український PR-словник" полягає у тому, що до термінів PR підібрано українські прислів'я та приказки, які максимально розшифровують значення західних термінів і технологій для україномовних спеціалістів та читачів.
З глави "ОСНОВИ PR"
PR (public relations) – Всяк правду знає, та не всяк про неї дбає.
PR-СПЕЦІАЛІСТ – І риби наловить, і ніг не замочить.
ІМІДЖ (image) – Не будь гірким, бо виплюнуть; не будь солодким, бо злижуть.
ПАБЛІСІТІ (publicity) – Скрипливе дерево довго живе.
КОМУНІКАЦІЯ (communication) – Одна брехала, друга не розібрала, а третя по-своєму перебрехала.
РЕКЛАМА (advertising) – Наше діло півняче: проспівав, а там хоч не розвидняйсь.
КОНСАЛТИНГ (consulting) – Не хочеш – не слухай, а брехати не заважай.
.
З глави "СТРАТЕГІЧНІ КОМУНІКАЦІЇ"
СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ В PR – Де більше науки, там менше муки.
АНАЛІТИКА – Тиха вода греблю рве.
ПОЗИЦІОНУВАННЯ (positioning) – Хто перший, той ліпший.
ГРОМАДСЬКА ДУМКА (opinion) – Що хатка, то інша гадка.
МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ – Людей питай, а свій розум май.
ФОКУС-ГРУПА – Краще раз побачити, ніж тричі по- чути.
МЕСЕДЖ (message) – Яка музика, такі й танці.
ЕФЕКТИВНІСТЬ PR-КАМПАНІЇ – З цього шику, коли б не вийшло пшику.
.
З глави "МЕДІА КОМУНІКАЦІЇ"
ЗМІ (media) – На чужий роток не накинеш платок.
БРИФІНГ (briefing) – Кожна жаба своє болото хвалить.
ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ – Птицю дурять кормом, а людину – словом.
ПРЕС-СЕКРЕТАР – Не клади в рот пальця, бо одкусить.
НОВИНИ – Добрі вісті не лежать на місці.
ПРЕС-РЕЛІЗ (press release) – Як у лісі гукнеш, так і відгукнеться.
ТЕЛЕВІЗІЙНИЙ ІМІДЖ – Не все правда, що на весіллі співають.
ТЕЛЕДЕБАТИ – Чия відвага, того і перемога.
ИНТЕРВ'Ю – Не завжди говори, що знаєш, а завжди знай, що говорити.
ЗІРКА ТЕЛЕБАЧЕННЯ – На голові блистить, а в голові свистить.
.
З глави "КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ"
АНТИКРИЗОВИЙ PR (anti crisis PR) – Коли гаряче, то студи, дураче.
КРИЗОВИЙ PR (crisis PR) – Пам'ятатимеш до нових віників.
АНТИКРИЗОВА ПРОГРАМА – Не той козак, що поборов, а той, що вивернувся.
PR-АУДИТ – Всяк про правду трубить, а не всяк ту правду любить.
МАРКЕТИНГОВІ КОММУНІКАЦІЇ (marketing communications) – Як одступиш од грамоти на аршин, то вона од тебе – на сажень.
ЗВ'ЯЗКИ З ІНВЕСТОРАМИ (investor relations) – Думав попить, та поїсти, а вони танцювать змусили.
РОБОТА З УРЯДОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ (government affairs, government relations) – На панську мудрість – мужицька хитрість.
РЕКЛАМНІ НОСІЇ – Казна-що, а збоку бантик.
ЕФЕКТИВНІ ПЕРЕГОВОРИ – Або ви, куме, їжте борщ, а я буду м'ясо, а ні, то я буду м'ясо, а ви – борщ.
З глави "ПОЛІІТИЧНІ КОМУНІКАЦІЇ"
ПОЛІТИЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ – Золотий ключ кожний замок відкриє.
ПОЛІТТЕХНОЛОГ – Цвіркун на видноті не цвірчить.
ЕФЕКТИВНИЙ ПОЛІТИК – Клади перед людей хліб на столі, будеш у людей на чолі.
ІЕРАРХІЯ ВЛАДИ – Кому піп, кому попова жінка, а кому попова дочка.
ВЛАДА (power) – Аби корито, а свині будуть.
ДЕПУТАТ – До булави треба й голови.
ОПОЗИЦІЯ – Кому пироги і млинці, а кому гулі і синці.
ЛОБІЮВАННЯ (lobbying) – Де гроші говорять, там правда мовчить.
КАНДИДАТ – Яка Настя, таке з нею й щастя.
ФІНАНСУВАННЯ КАМПАНІЇ – "Їж кума!" – "Так ложки нема!" – "Отож!"
ВИБОРЧИЙ ШТАБ – Як жнуть укупі, то не болить у пупі.
ЦІЛІ ПЕРЕДВИБОРЧОЇ КАМПАНІЇ – У кожного солов'я пісня своя.
ПОЛІТИЧНА РЕКЛАМА – Обіцянка – цяцянка, а дурневі – радість.
Якщо книжка зацікавила:
Сторінка книжки в Інтернеті
Сторінка книжки у Facebook
Вона є у всіх книжкових мережах.
P.S. До речі на презентації книжки був Павло Кужеєв і підібрав ще прислів'я до терміну: КОРУПЦІЯ – свій до свого по своє.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.