26 лютого 2021, 09:24

Чому я не пішов на зустріч з генпрокуроркою Венедіктовою

На цьому тижні я разом з представниками інших громадських та експертних організацій отримав запрошення на зустріч Генерального прокурора з неурядовими організаціями на 26 лютого. Зустріч, погодьтеся, потрібна, та ще й за підтримки Ради Європи.

Ми мали послухати про "проведені та поточні реформи прокуратури, а також подальші плани її розвитку". Але я відчув, що не бачу сенсу іти. І все через відсутність адекватних пояснень і рішень від Генпрокурорки у низці критично важливих питань.

Чому? Бо логіку ведення розмови можна передбачити вже зараз, ключові тези навряд зміняться. Є відчуття, що її не цікавить реформа прокуратури, незалежність антикорупційної інфраструктури і те, що норми чинного законодавства – це імперативне правило, а не гнучкі рекомендації.

Є потреба перейти від яскравих фраз до дій. Можливо, це змусить мене змінити думку.

Аби не бути голослівним, трішки поділюся списочком дражливих моментів у роботі Генпрокурорки. Не думаю, що там є щось нове для вас, та все ж...

Зупинити тиск на Спеціалізовану антикорупційну прокуратуру. Здорова антикорупційна і правоохоронна інфраструктура працює інакше, адже Генпрокурор не повинна записувати відео зі звинуваченнями на адресу своїх колег, давати вказівки прокурорам і втручатися в їхню діяльність.

Зупинити втручання у справи топкорупції, які розслідують НАБУ-САП. Тільки про справу Татарова можна знімати фільм, бо ми побачили достатньо, хоча боюся, ще не все. Були й валідація незаконних рішень Печерського районного суду, і перетасовка процесуальних керівників, і надумана зміна підслідності. Та і її роль у розслідуванні системної корупції в Окружному адмінсуді Києва мала б бути геть іншою.

Не блокувати розслідувань щодо народних депутатів. Венедіктова неодноразово зловживала своїм унікальним правом реєструвати провадження щодо депутатів і письмово повідомляти їх про підозри. Наприклад, ситуації з Олександром Дубінським, Олександром Юрченком та Павлом Халімоном.

Це не вичерпний список. Ще є спроби через зміни законодавства вплинути на незалежність та ефективність антикорупційних інституцій, відсутність законної проактивності та логіки у дійсно важливих справах та багато іншого.

Я вірю, що Генеральний прокурор повинен бути незалежним аполітичним професіоналом, але цього наразі не бачу. А йти і повторювати прості очевидні істини безсенсово. Почути їх навряд захочуть, а от надати ваги власним генпрокурорським тезам завдяки присутності ГО різної направленості – звісно.

powered by lun.ua

Рада-5. (Не) встигнути все

Останні пів року роботи парламенту були схожі на емоційний серіал, кожна серія якого могла отримати найнесподіванішу кінцівку. Пропоную чесно і коротко – про результати, досягнення й очікування роботи народних обранців IX скликання...

Небезпечна радість: відставка Авакова

Аваков іде у відставку. Це не заява чи заклик громадськості, а факт – Арсен Борісич написав заяву про звільнення. Здається, про жодного міністра ніхто й ніколи стільки не говорив...

Верховна Рада хоче знищити управління арештованими активами

30 червня парламент ухвалив у першому читанні законопроєкт 5141 щодо змін у роботі Агентства з розшуку та менеджменту активів (АРМА). Підтриманий народними депутатами документ блокуватиме її діяльність в управлінні окремими арештованими активами та перетворить Агентство на "камеру схову" для арештованого майна...

Рік Офісу сталих інвестицій у Фонді держмайна: що нам вдалося

Торік керівництво країни визначило масштабну приватизацію одним з ключових пріоритетів. Однак натомість 2020-й розпочався з масштабного карантину, який призвів до суттєвого зниження ділової активності й уповільнення економіки...

Чому я не пішов на зустріч з генпрокуроркою Венедіктовою

На цьому тижні я разом з представниками інших громадських та експертних організацій отримав запрошення на зустріч Генерального прокурора з неурядовими організаціями на 26 лютого...

Боротьба за антикорупційну інфраструктуру триває

Разом із виданням "Українська правда" ми зняли документальний фільм про антикорупційну інфраструктуру України. І ось деякі з моїх тез у ньому...