НЕОБХІДНА І ДОСТАТНЯ ПІДЗВІТНІСТЬ ГРОМАДСЬКОГО ОБ'ЄДНАННЯ/ОРГАНІЗАЦІЇ
Спираючись на багатолітній досвід роботи Міжнародного фонду "Відродження" з громадськими організаціями та на формулювання колег по Фонду, я вважаю, що інформації від ГО, переліченої нижче, достатньо для отримання повної та, за потребою, необхідної звітності суспільству про фінансову та змістовну (проектну і програмну) діяльність ГО.
Водночас, вважаю, що цей перелік, який не дискрімінує жодної категорії ГО, протистоїть необгрунтованим можливостям контролюючого втручання з боку влади та її представників у діяльність ГО.
Громадянське суспільство в принципі стоїть за власну підзвітність як частину загальної практики всіх без виключення інституцій у державі і, перш за все, підзвітності керівної еліти власному суспільству.
Щорічний звіт всіх офіційно зареєєстрованих ГО мав би містити наступну інформацію на звітний рік:
- назву згідно статутних документів;
- місцезнаходження ГО та його осередків / відокремлених підрозділів (за їх наявності);
- кількісний склад членів громадського об'єднання;
- про засновників;
- про персональний склад керівних органів;
- про участь представників органу управлення громадським об'єднанням, що здійснює виконавчі функції, у керівних органах/засновниках інших ГО, суб'єктах господарювання приватної форми власності, у складі консультативно-дорадчих органів при органах державної влади, органах місцевого самоврядування та їх посадових особах;
- щорічний звіт про статутну (програмну) діяльність із висвітленням основних результатів/досягнень;
- інформацію про співпрацю з іншими ГО при виконанні власної статутної (програмної) діяльності;
- інформацію щодо фактично одержаного фінансування від фізичних осіб, підприємств, установ та організацій, українських та іноземних;
- інформацію щодо юридичних та фізичних осіб, від яких отримано найбільші обсяги фінансування – до 10 осіб;
- інформацію щодо витрат за статутної (програмної) діяльності, як-то: проведення окремих дій, заходів, виконання проектів, надання послуг тощо (кожного та кожної окремо);
- інформацію щодо адміністративних витрат з окремим зазначенням загальної суми витрат на оплату праці працівників, які працювали на постійній основі або за сумісництвом;
- інформація про проходження громадським об'єднанням фінансового аудиту (у разі наявності такого).
Все інші вимоги, думаю, від лукавого і, насамперед, від тих політиків, чинних представники влади та бізнесу, які з різних причин миряться або підтримують непрозорість партійних, бізнесових та власних статків і тому чинять законодавчий опір, переводячи увагу критичної суспільної думки на антикорупціонерів та антикорупційні ГО.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.