18 березня 2019, 07:38

Виборча Рада UA про економічні обіцянки кандидатів. До дискусій-дебатів на Суспільному TV

У гонитві за виборцем багато кандидатів роблять головний програмний наголос на обіцянках соціально-економічних благ, скажімо:

забезпечити підвищення заробітної плати вихователям, освітянам та працівникам культури до європейського рівня; підняти заробітну плату за п'ять років до європейських стандартів; досягти рівня середньої заробітної плати сусідньої з нами країни ЄС; підвищити за ці ж п'ять років заробітну плату медиків до єврорівня; підняти виробництво та створити мільйони нових робочих місць із гідною заробітною платою, у тому числі для молоді; гарантувати перше робоче місце для людей, що отримали освіту за державним замовленням; тощо тощо.

Такі кандидати зовсім не пояснюють, на що вони розраховують у здійсненні обіцяного. На скількох своїх партійців та на кого з потенційних інших прибічників у майбутньому (вірогідному) складі Верховної ради вони розраховують, коли пускають такі обіцянки у публічний простір.

Адже всі ці і подібні їм запевнення не відносяться до безпосередніх конституційних повноважень майбутнього Гаранта. І можуть бути стратегічно впроваджені ним чи нею лише через законодавчі ініціативи та через сформовану за участі Верховної ради виконавчу владу. Або, якби в країні був (чи буде це?) стабільно розвинутим інститут публічної комунікації президента з суспільством, – через, скажімо, не лише послання президента, а через повсякденну публічну комунікацію для просування обіцяних змін і реформ на рівні відкритого і чесного формування громадської думки. Яка, у свою чергу, тиснула б на прйняття обіцяних кандидатами законодавчих актів та, також, на впровадження Кабміном відповідних цим обіцянкам політик змін і реформ.

Відсутність таких пояснень у кандидатів/ок, у програмах яких ви зустрічаєте подібні обіцянкі щастя без ясних вказівок на реалістичні шляхи їх здійснення, має зупиняти нас під час вибору.

Або не обіцяйте приватного щастя кожному, як я бачу, наприклад, лише у двох з програм 5-ти перших за сьогоднішнім рейтингом кандидуючих, або пояснюйте реалістичні способи втілення конкретно обіцяного.

Тому Виборча Рада UA сформулювала поряд з іншими головними питаннями до кандидатів блок питань не про конкретні економічні обіцянки, а саме щодо стратегічного бачення кандидуючих у соціально-економічній сфері.

Виборча Рада UA підкреслює, що йдеться про посаду президента, який "є достатньо впливовим органом влади, проте не є всевладним авторитарним вождем і не може робити все, що йому забагнеться або про що його просять політичні соратники чи диктують вигоди популізму."

Блок No4. Стратегія економічного розвитку України – ключові елементи бачення

1. Якими мають бути пріоритети бюджетної політики в цілому та політика запозичень зокрема? Як Ви оцінюєте стосунки України з міжнародними фінансовими організаціями (передовсім МВФ, ЄБРР, Світовим банком) та як Україна повинна будувати такі стосунки?

2. Які завдання мають виконувати правоохоронні органи (МВС, СБУ тощо) в економічній (бізнесовій) сфері з тим, щоб ефективно захистити суспільні інтереси, але при цьому не використовувати свої специфічні можливості для реалізації різного роду корупційних схем?

3. Яку роль має відігравати сам Президент у викоріненні економічних та інституційних передумов корупції? Назвіть конкретні сфери та точки прикладання Ваших зусиль для вирішення цієї проблеми: йдеться, насамперед, про попередження виникнення корупції шляхом змін правил та норм економічної поведінки.

4. Як ви збираєтесь будувати стосунки з олігархами, зважаючи на те, що вони сьогодні відіграють суттєву роль в економіці? Ваше бачення механізмів демонополізації та деолігархізації в політичному та економічному вимірах.

5. Окресліть Вашу позицію стосовно наступних змін і реформ:

⎯ запровадження ринку сільськогосподарської землі;

⎯ пенсійної реформи;

⎯ реформи трудового законодавства, зважаючи на тенденції розвитку ринку праці в Україні та зарубіжжі, а також динаміку трудової міграції.

Обираймо свідомо!

Про Виборчу Раду UA та Запитальник до кандидатів:

https://drive.google.com/file/d/1hrK9_yT8_n3xbAPIB4g00wyYpsjQ3smf/view?fbclid=IwAR2RbFKiQhjv0beHKUEcnAj2m0ZaQ59Cn8bHVYOnjWPWigur9QToinwOQLA

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

ЛИЗАТОРИ І ПРОГРЕСОР

Ще до повномасштабної війни, але вже після російської окупації двох східних областей і Криму у 2014, я мав нагоду зустріти серед, здавалося б, старих знайомих "глокалізаторів"...

КРЕАТИВНИЙ МІНІСТР КРЕАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ

Як давній кріт громадського активізму, буду чесним: не люблю, скажу так стримано, хвалити владу. Це, певний, набутий за роки незалежності, зокрема і майданів, демократичний інстинкт небайдужого громадянина супроти косної системи-держави...

ГРА В СИМЕТРІЮ НА ТЛІ КАХОВСЬКОЇ ТРАГЕДІЇ

Рік тому всесвітньо відомий філософ ліберальної демократії та процедурної справедливості, Юрген Габермас, виправдовував кончу необхідність мирних перемовин з Росією...

НЕСТЕРПНА ЛЕГКІСТЬ ВІЙНИ

У близькій до мене кофейній ятці на прилавку стоїть скляна банка-копілка для маленьких пожертв, на який написано: "На нерви, як у Арестовича"...

90 РОКІВ ЕСТАФЕТИ КОЛЕКТИВНОГО ЗЛОЧИНУ 1932-1933/2022-2023

Досі дипломатично коректні європейські керівники намагаються відокремити два злочини – Голодомору/Геноциду 1923-33 від злочину Холодомору/Геноциду 2022-23 рр...

ІНСТИТУТ МАЙДАНУ І МАЙБУТНЯ ДОЛЯ ВЛАДИ

"21-24 листопада 2013: непідписання Угоди про Асоціацію України з ЄС та початок демонстрації представників громадських об'єднань та студентської молоді на самій площі Майдан (2-3 тисячі людей щодня)...