Усміхніться, Вас рятують...
Невгамовний міністр внутрішніх справ таки врятував від смерті 15 тисяч людей. Тих самих, що за його твердженням мали опинитися у моргах в результаті збільшення максимальної швидкості руху транспорту у населених пунктах.
Тепер, за повідомленням пана Луценка, зміни до правил дорожнього руху знову обговорюватимуться. Будуть проведені "додаткові консультації".
Погодитися з міністром можна, Правила дорожнього руху документ надто важливий, щоб приймати його з голосу. Однак чи дійсно міністра та його міністерство так турбує безпека громадян?
Наприклад, відповідно до повідомлень ЗМІ, міністр сказав:
" Ми внесли свої пропозиції, і вони полягають у згоді міністерства на скасування проведення технічного огляду між плановим його проведенням. Ми можемо на це піти, оскільки це дійсно є причиною незаконних дій і несумлінних дій окремих несумлінних співробітників автоінспекції"
"Ми категорично не погоджуємося з підвищенням швидкісного режиму в населених пунктах. В жодній країні Європи не дозволяється рухатися в населених пунктах зі швидкістю вище 60 км на годину"
Перш за все, невже міністр не розуміє різниці між "технічним оглядом" і "перевіркою технічного стану"?
Адже державний технічний огляд проводиться періодично відповідно до затвердженого урядом Порядку проведення державного технічного огляду колісних транспортних засобів. Інша справа – перевірка технічного стану. Саме її волів скасувати уряд, вилучивши обов'язок водія дати можливість перевірити технічний стан транспортного засобу, передбачений підпунктом б) п. 2.4 чинних Правил дорожнього руху.
Таке рішення уряду фактично було реакцією на численні скарги водіїв, змучених "незаконними діями окремих несумлінних співробітників автоінспекції".
Адже відповідно до Порядку здійснення контролю за технічним станом колісних транспортних засобів під час їх експлуатації, затвердженого, до речі, міністром Луценко (Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 13 жовтня 2008 року N 534) підлеглі пана міністра можуть до 20 хвилин перевіряти технічний стан та обладнання колісних транспортних засобів під час їх експлуатації (тобто – на дорогах). Перевіряти візуально та з використанням засобів вимірювальної техніки, щоправда, "без втручання в роботу (розбирання) вузлів та агрегатів". Що таке 20 хвилин (це відповідно до наказу, а реально скільки – години?) для водія, що поспішає з вантажем? Втрата грошей.
Однак, відповідно до цитованого наказу у його останній редакції, зупинення і перевірка транспортних засобів здійснюється лише "у випадку наявних ознак, що свідчать про їх технічну несправність або забруднення ними навколишнього середовища".
Тобто, зупиняти мають тільки явних порушників. І якщо проблема лише в "окремих несумлінних співробітниках автоінспекції", невже не простіше приборкати "окремих несумлінних" ніж позбавляти міліцію дійсно важливих для забезпечення безпеки руху прав?
Здається однак, що скоріше "окремі несумлінні" приборкали самого міністра, який згоден відмовитися від права контролювати технічний стан, тільки б не ускладнювати контроль швидкості руху.
Нехай рухаються дорогами машини з "лисими" шинами, несправними гальмами. Хай продовжують мчати "арабські" та "американські" Лексуси та Інфініті з червоними покажчиками повороту і пластиковими сурогатними номерними знаками.
Аби людям з радарами було просто і зручно "торгувати смугастими паличками".
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.