Essential public service
Нещодавно виявилося, що у Британської Колумбії (є така канадська провінція) не все гаразд з забезпеченням громадян правовою допомогою.
Настільки не все гаразд, що і українські юридичні видання присвятили проблемі хоч і невеличкі, але матеріали.
Приводом стала публікація звіту Громадської комісії з правової допомоги у Британській Колумбії. Автори звіту стверджують, що обсяг правової допомоги, яка безоплатно надається жителям провінції, надто малий. Тому пропонується визнати правову допомогу суттєво необхідною громадською послугою (essential public service). Як, наприклад, освіта чи охорона здоров'я. І відповідно финансувати.
Як кажуть, нам би їх проблеми.
Однак у чому автор звіту Лен Дуст (Len Daoust) правий абсолютно, так це у тому, що відсутність якісних правових послуг перешкоджає реалізації прав громадян, а також у тому, що правова інформація не здатна замінити особі повноцінне представництво її інтересів професійним юристом.
Звичайно, українці можуть лише мріяти про обсяг безоплатної правової допомоги, яким невдоволені жителі Британської Колумбії.
Та мусимо визнати, що навіть ті наші співгромадяни, які цілком здатні оплатити послуги консультантів, часом надають перевагу такому собі "самолікуванню".
Згадаємо недавні черги навколо податкових інспекцій.
Ці черги стали свідченням не тільки "покращень" податкового законодавства і організації роботи податкової служби.
Всі ці юрби підприємців не користуються допомогою консультантів, намагаючись самостійно розібратися в нетрях законодавства, павутині звітності і джунглях чиновницьких кабінетів. Забираючи дорогоцінний час у своєї основної роботи.
А той же Податковий кодекс містить цілу статтю 19.
Стаття 19. Представники платника податків
19.1. Платник податків веде справи, пов'язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах.
19.2. Представниками платника податків визнаються особи, які можуть здійснювати представництво його законних інтересів та ведення справ, пов'язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Довіреність, видана платником податків – фізичною особою на представництво його інтересів та ведення справ, пов'язаних із сплатою податків, має бути засвідчена відповідно до чинного законодавства.
19.3. Представник платника податків користується правами, встановленими цим Кодексом для платників податків.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.