Справа попередників живе і перемагає
Коментар адвоката нашого об'єднання Дениса Галанського
Менше місяця тому Адвокатське Об'єднання "Головань і Партнери" вітало засновників, керівників, головних бухгалтерів платників податків та фізичних осіб – підприємців із, здавалося на той час, остаточним визнанням незаконним та скасуванням адміністративними судами України всіх рівнів пункту 1 Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 липня 2009 р. N 757-р Про Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів).
Нагадаю, вказаною нормою Розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 липня 2009 р. N 757-р передбачені повноваження Державної податкової служби України по створенню і веденню електронного реєстру осіб, пов'язаних з платниками податків (засновників, керівників, головних бухгалтерів), на підставі даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, баз даних органів державної податкової служби, контролюючих та правоохоронних органів із зазначенням ідентифікаційних, реєстраційних та інших даних про таких осіб, а також інформації щодо виконання ними податкових зобов'язань.
Після остаточного перегляду справи в касаційному порядку Вищим адміністративним судом України 22.01.2013р. події навколо справи розгорталися з нечуваною для судової системи швидкістю.
Вже 31.01.2013р. Окружний адміністративний суд України відкрив провадження про перегляд постанови у справі за нововиявленими обставинами на підставі заяви Кабінету Міністрів України, призначивши засідання на 11.02.2013р.
А 14.02.2013р. в порядку письмового провадження вже була винесена Постанова про скасування за нововиявленими обставинами раніше прийнятого судами рішення по даній справі. В позові Адвокатському об'єднанню "Головань і Партнери" відмовлено.
Наслідками винесення Окружним адміністративним судом України Постанови від 14.02.2013р за нововиявленими обставинами є залишений судом в силі підзаконний нормативний акт (Розпорядження КМУ), яким передбачено право держави в особі Державної податкової служби збирати інформацію про громадян без їх згоди і відома.
Особливої уваги потребує усвідомлення яка обставина є нововиявленою в розумінні Окружного адміністративного суду України і такою, що потребує скасування раніше винесеної у справі постанови.
Додаю текст Постанови від 14.02.2013р.
Арк.4, абз.4 Постанови, я кості ново виявленої обставини, містить цитату резолютивної частини Рішення Конституційного суду 20 січня 2012 року N 2-рп/2012 у справі N 1-9/2012: збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди державою, органами місцевого самоврядування, юридичними або фізичними особами є втручанням в її особисте та сімейне життя. Таке втручання допускається винятково у випадках, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
За вказаних обставин підзаконний нормативний акт (Розпорядження КМУ) залишений в силі.
Звертаю увагу що скасована за нововиявленими обставинами Постанова цього ж суду від 30.04.2010р. містила ті ж самі доводи.
Текст Постанови від 30.04.2010р., додаю:
Арк.3, абз 4. Постанови від 30.04.2010. З аналізу ч.2 ст.32 Конституції України... видно, ідентифікаційні, реєстраційні ті інші дані про фізичних осіб-засновників, керівників, головних бухгалтерів юридичних осіб-платників податків є конфіденційною інформацією, яка може збиратися, зберігатися, використовуватися та поширюватися без згоди таких осіб тільки у випадках, передбачених законом.
Отже, при тих же самих мотивах, в 2010 році суд прийняв рішення скасувати Розпорядження КМУ (підзаконний нормативний акт), яким надавалося повноваження ДПС України збирати інформацію про громадян без їх відома, оскільки такі повноваження державних органів повинні передбачатися виключно законами.
Таким чином, після винесення Постанови від 14.02.2013р. про перегляд справи за нововиявленими обставинами, в даній справі склалася просто неадекватна ситуація, коли при одних і тих же доводах (мотивувальної частини обох Постанов) наступного змісту: інформацію можна збирати про громадян без їх відома тільки на підставі повноважень, передбачених законом
судами прийнято два різних рішення щодо оскарженого підзаконного акту:
30.04.2010р – оскаржений підзаконний акт, який надає повноваження ДПС України збирати інформації про громадян без їх відома, – було скасовано. Позов задоволено.
14.02.2013р – оскаржений підзаконний акт, який надає повноваження ДПС України збирати інформації про громадян без їх відома, – залишено в силі. В задоволенні позову відмовлено.
Не маємо на меті детально обговорювати всі інші обставини справи. Всі зацікавлені особи і фахівці в галузі права мають можливість ознайомитися з текстами обох Постанов Окружного адміністративного суду міста Києва.
Найближчим часом Адвокатське об'єднання "Головань і Партнери" оскаржить в апеляційному порядку Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.02.2013р.
Додаються тексти постанов.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.