7 листопада 2010, 22:25

Лише 7% кримської молоді були в країнах ЄС, лише 17% спілкувалися "вживу" з громадянами цих країн

Вражаючі соціологічні дані: Абсолютна більшість молодих кримчан ніколи "вживу" не спілкувалася з іноземцем з країни ЄС (таких, що мали такий досвід – лише 17%), не відвідувала країни ЄС (лише 7% відвідували), не має там друзів, родичів або знайомих (таких, що мають, виявилося аж 4%).

Днями опубліковано результати соціологічного опитування представників молоді Криму, проведеного у рамках проекту "Європейська ідентичність кримської молоді", який реалізує сімферопольська міська молодіжна громадська соціально-екологічна організація "Світло" за підтримки Європейської програми Міжнародного фонду "Відродження".

Результати опитування ілюструють рівень європейської ідентичності кримської молоді, її ставлення до Європи і європейських цінностей.

Головні висновки:



Лише кожен четвертий молодий кримчанин вважає себе європейцем.

Абсолютна більшість представників кримської молоді переконані, що Крим є частиною Європи географічно і історично; менш переконливу перевагу здобула ідентифікація Криму частиною Європи з точки зору культури (ментальності). Думки щодо політичної приналежності Криму до Європи розділилися приблизно навпіл. При цьому абсолютна більшість молодих кримчан вважає, що Крим не є частиною Європи за ознакою економіки.

Переважна більшість молодих кримчан не може навести аргументів на підтвердження своєї тези про історико-культурну приналежність Криму до Європи. Так, приклади європейської спадщини у Криму та внесків кримчан у європейську та світову культуру змогли навести лише 8% та 15% респондентів відповідно. Тобто, незважаючи на те, що абсолютна більшість кримчан знає про давньогрецькі міста та генуезькі фортеці, під час опитування вони мали складнощі з тим, аби згадати про них та проасоціювати ці пам'ятки з європейською спадщиною.

Щодо ставлення до ЄС, думки респондентів розділилися приблизно навпіл: половина молодих кримчан вважає ЄС другом чи партнером, інша половина – конкурентом чи ворогом. За спостереженнями інтерв'юерів, респонденти, які вважали ЄС ворогом, часто при цьому згадували про Росію як друга, а ті, які вважали ЄС конкурентом, часто мали на увазі такі сфери, як спорт та туризм.

Кримська молодь не знає, що таке європейські цінності – відповіді на таке питання змогли навести лише 12% опитаних.

При цьому більшість молодих кримчан підтримує проведення реформ для досягнення європейських стандартів у політиці, управлінні, праві, економіці, соціальній, освітній сферах.

Абсолютна більшість молодих кримчан ніколи "вживу" не спілкувалася з іноземцем з країни ЄС (таких, що мали такий досвід – лише 17%), не відвідувала країни ЄС (лише 7% відвідували), не має там друзів, родичів або знайомих (таких, що мають, виявилося аж 4%). Це свідчить про надзвичайно низький рівень людських контактів з іншими країнами Європи, або, іншими словами, про неінтегрованість кримської молоді у європейський простір.

Більшість молодих кримчан хотіли би відвідати країни ЄС у якості туриста (94%) або для навчання (48%). Таким чином, низький відсоток тих, хто насправді коли-небудь відвідував країни ЄС, пояснюється скоріше соціально-економічними факторами, ніж відсутністю бажання.

Дуже висока частка тих, хто хоче емігрувати (42%), або тимчасово працювати (67%) у країнах ЄС свідчить про те, що кримська молодь не задоволена соціально-економічними умовами свого життя і розуміє, що у ЄС рівень життя вищий.

Більшість молодих кримчан чула про наявність можливостей отримати освіту в Європі. Але при цьому вони зовсім не обізнані із стипендіальними програмами, які надають ці можливості (спробували назвати такі програми лише 9%, причому усі невірно, бо єдині названі варіанти – програми AISEC та Au Pair – не надають стипендій для навчання). Так само невідомими залишаються можливості молодіжних обмінів за підтримки ЄС (програма ЄС "Молодь у дії").

Кримська молодь визнає свій низький рівень знання англійської – основної мови комунікації в Європі. Це, у першу чергу, свідчить про неефективність шкільної та вузівської освіти. Слабке знання англійської утруднює спілкування з іноземцями, закриває можливості навчання (або роботи) у країнах ЄС і унеможливлює отримання інформації безпосередньо із європейських та світових ЗМІ (англомовного сегменту інтернету).

Інформаційні заходи до Дня Європи у Криму не є ефективними: про них чули лише 12% представників кримської молоді (яка мала би бути основною цільовою аудиторією).

Опитування було проведене Агентством технологій комунікацій "Креатіда" з 4 по 10 жовтня 2010 року у всіх районах АР Крим, містах Сімферополі та Севастополі. Було опитано 650 респондентів у віці від 18 до 35 років, вибірка репрезентує молодь Криму за основними соціально-демографічними ознаками. Статистична похибка не перевищує 2,2%.

Повні результати опитування дивіться тут.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чи претендувати Україні на частку спадщини CРСР в країнах ''Глобального Півдня''?

У межах Другої міжнародної конференції "Crimea Global. Understanding Ukraine through the South" 21-22 листопада (організованою, зокрема, Офісом Кримської платформи") відбулася дискусія "Радянська спадщина в країнах Африки, Азії та Латинської Америки: чи повинна Україна претендувати на її частку?"...

Навіщо повторювати російське ІПСО про "далекобійні" ATACMS?

Росіяни говорять про застосування Україною "далекобійної" зброї і "належну" відповідь. Світові ЗМІ це перекладають як long-range missiles. До нас це знову вертається уже з посиланням на солідні західні видання, ми ж любимо посилатися на них...

Що там із "Кримською декларацією", прийнятою адміністрацією Трампа 2018 р.?

Радник Трампа: Зеленський має представити реалістичне бачення миру, Криму більше немає. Щоправда, за кілька годин команда Трампа дезавуювала ці твердження, зазначивши, що це був радник саме під час виборчої кампанії, отож він не має жодних повноважень робити такі заяви...

Опитування у 30 країнах: хочуть перемоги України і лідерства США

Оригінал на НВ 4 листопада британській The Economist опублікував результати опитування міжнародної кампанії GlobeScan, проведеного у 30 країнах світу (в кожній країні опитували по 1000 респондентів)...

Три несподіванки з опитування до Дня Незалежності

Оригінал – НВ 8-15 серпня Фонд "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова провів загальнонаціональне опитування...

"Історичні" вибори у Мексиці: "каральне голосування" та вплив на Україну

ОЛЬГА ВОРОЖБИТ, ОЛЕГ САБУРА: Оригінал "Тиждень" 2 червня у Мексиці відбуваються загальні вибори, які незалежно від результатів вже можуть вважатися історичними...