26 листопада 2010, 11:34

1) Чи ''м'яка'' резолюція Європарламенту? 2) ''справа Магнітського'': прецедент для України?

1) Мало критики? По-моєму, все потрібне висловлено, утому числі про СБУ, суди, тиск на ЗМІ, вибори, корупцію, великий бізнес:

F. після президентських виборів в січні 2010 року збільшилося число тривожних ознак ерозії демократії і плюралізму, про що свідчить, зокрема, поводження з деякими неурядовими організаціями (НУО) та індивідуальні скарги журналістів про тиск з боку своїх редакторів чи власників своїх ЗМІ, щоб висвітлювати або не висвітлювати певні події.

Так само пожвавилась і стала політично мотивованою діяльність Служби безпеки України (СБУ), а також збільшились зловживання адміністративними і судовими ресурсами у політичних цілях,

G. 13 жовтня 2010 року представник ОБСЄ з питань свободи засобів масової інформації... закликав український уряд утриматися від будь-яких спроб впливу або цензурування медіа-контенту та дотримуватися міжнародних стандартів свободи засобів масової інформації й зобов'язань щодо свободи ЗМІ перед ОБСЄ;

4. висловлює жаль з приводу того, що Україна змінила своє виборче законодавство за декілька місяців до проведення місцевих та регіональних виборів, залишаючи надто мало часу, щоб поліпшити закон і підготуватися до проведення виборів у зрозумілий демократичний спосіб;



5. висловлює жаль з приводу того, що, оскільки запити на реєстрацію від опозиційних партій не були прийняті виборчими комісіями до подання списку Партії регіонів, правляча партія по суті отримала перше місце в бюлетенях приблизно 85% округів; відзначає, що через прогалини у виборчому законі, який не надав достатніх гарантій для захисту права на рівну конкуренцію політичним партіям, що розвиваються, деякі з них, такі як "Батьківщина", не змогли зареєструвати своїх кандидатів у низці округів і взяти участь у виборах;

6. висловлює жаль з приводу того, що правила проведення виборів залишаються постійним предметом дискусій; схвалює необхідність вдосконалення виборчого законодавства та задоволена роботою, виконаною у співпраці з ЄС і ОБСЄ в розробці проекту нового Виборчого кодексу; відзначає, що проект Єдиного виборчого кодексу вже поданий на затвердження у Верховній Раді; підкреслює, що транспарентність виборчого процесу залежатиме від чіткості правової бази; закликає українську владу забезпечити, щоб законодавство буде ухвалено заздалегідь, задовго до парламентських виборів у 2012 році;

7. висловлює стурбованість з приводу останніх подій, які можуть підірвати свободу ЗМІ і плюралізм; закликає українську владу вжити всі необхідні заходи для захисту цих важливих аспектів демократичного суспільства, і утримуватися від будь-яких спроб контролювати (прямо чи опосередковано) зміст повідомлень в українських ЗМІ; висловлює жаль з приводу того, що два незалежних телевізійних канали: TVi і "5 канал", були позбавлені певної частини частот на мовлення; закликає владу забезпечити, щоб судові процеси не призводили до вибіркового перегляду розподілу частот на мовлення й переглянути будь-які рішення чи призначення, що можуть призводити до конфлікту інтересів;

8. закликає український уряд до приведення законодавства про свободу засобів масової інформації у відповідність зі стандартами ОБСЄ;

9. закликає українську владу ретельно розслідувати зникнення Василя Климентєва, головного редактора газети, що фокусує увагу на висвітленні фактів корупції в Харківській області;

10. закликає українську владу запитувати у Венеціанської комісії висновків щодо остаточних варіантів проектів законів;

12. закликає владу повністю розслідувати всі повідомлення про порушення прав і свобод для виправлення будь-яких виявлених порушень, а також дослідити роль СБУ у зв'язку з втручанням у демократичні процеси;

15. закликає українську владу активізувати зусилля по боротьбі з корупцією; очікує у цьому зв'язку, що позитивні політичні заяви будуть супроводжуватися рішучими діями у боротьбі з корупцією на всіх рівнях на основі політичної неупередженості; закликає до створення рівних умов для бізнесу і для застосування однакових правил для вітчизняних та іноземних інвесторів;

у зв'язку з цим висловлює жаль з приводу надмірної участі великого бізнесу в політичному житті;

16. настійно закликає український парламент прийняти проект закону "Про доступ до публічної інформації" відповідно до європейських та міжнародних стандартів;

2) Европарламент постановил лишить чиновников и силовиков, причастных к делу Магнитского, виз и зарубежных счетов

Комитет Европарламента по Международным делам одобрил введение визовых санкций в отношении российских чиновников и силовиков, которые могут быть причастны к гибели юриста инвестфонда Hermitage Capital Management Сергея Магнитского, скончавшегося в московском следственном изоляторе "Матросская тишина" в ноябре 2009 года.

Комитет проголосовал единогласно (50 голосов "за", 0 "против"), сообщили в инвестфонде BBC. Также в решении Комитета говорится о необходимости ареста зарубежных активов этих лиц. Всего речь идет примерно о 60-ти российских чиновниках.

"Европарламент призывает ввести запрет на въезд в страны Евросоюза 60-ти российским чиновникам, причастным к этому делу (Магнитского) и требует от правоохранительных органов стран Евросоюза принятия действий по аресту банковских счетов или иных активов этих российских чиновников находящихся", – сказано в принятой комитетом резолюции.

Среди лиц, которых евродепутаты собираются подвергнуть санкциям фигурирует глава Следственного комитета МВД Алексей Аничин, заместитель генерального прокурора Виктор Гринь и заместитель руководителя Департамента экономической безопасности ФСБ Виктор Воронин. Кроме того, в список входят высокопоставленные чиновники Следственного комитета при МВД, следователи и сотрудники МВД и Генпрокуратуры, следователи и судья, которые были причастны к коррупционной схеме и, как следствие, к убийству Магнитского. Перечень имен был составлен Хельсинкской комиссией в результате сотрудничества с фондом Hermitage, а также с коллегами и родственниками Магнитского, сообщает РИА "Новый регион".

В пресс-службе также отметили, что данная резолюция является частью политики Евросоюза по соблюдению прав человека, и была представлена комитету по международным делам Лаймой Лучией Андрикине. Как передает резолюция, по визовым и экономическим санкциям будет представлена Европарламенту для одобрения в декабре текущего года.

По мнению председателя подкомитета по правам человека Европарламента Хейди Хауталы, факт единогласного принятия резолюции членами комитета по международным делам в отношении введения визовых и экономических санкций свидетельствует о "единстве в поддержке этих мер со стороны всех законодателей Европы, всех стран участниц и всех политических партий Евросоюза".

"Это выражение наших общепринятых ценностей по защите прав и свобод человека, а также подтверждение того, что эти ценности для нас не просто "пустые слова" и что принципы, закрепленные в международных конвенциях о запрете пыток, должны соблюдаться всеми странами участницами конвенций", – подчеркнула Хаутала.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

''Я бачив Бога''

Так називається програма на "Новому християнському" каналі, яку веде пастор Андрій Тищенко. Та й не обовязково бачити Бога, можна відчувати його присутність в цьому світі, бачити перемогу духовної сили, світла над темрявою...

Навіть якщо "заморозка", головне, що Україна вистояла

З мого інтерв'ю Укрінформу: - Вибори до стійкого миру не мають ніякого відношення. Звісно, у Трампа може лишатися ідея фікс продовжувати тиск на Зеленського...

83% республіканців негативно ставляться до Путіна, щодо Зеленського думки розділилися порівну

Це, звісно, може бути слабкою втіхою, але принаймні до "сварки" у Білому домі республіканські виборці, які братимуть участь в наступних праймеріз, більше схилялися до України, а не до Росії...

105-річниця Ліги Націй: (3) УНР та ''ізоляціонізм'' США

Оригінал на НВ На русском тут Сьогодні 105 років від дня створення Ліги Націй – прообразу ООН. Головна критика її діяльності полягала в тому, що силових інструментів примусу до миру у неї фактично не було, за винятком зобов'язань розірвати з агресором усі економічні й культурні зв'язки, оголосити йому загальну блокаду...

Чи претендувати Україні на частку спадщини CРСР в країнах ''Глобального Півдня''?

У межах Другої міжнародної конференції "Crimea Global. Understanding Ukraine through the South" 21-22 листопада (організованою, зокрема, Офісом Кримської платформи") відбулася дискусія "Радянська спадщина в країнах Африки, Азії та Латинської Америки: чи повинна Україна претендувати на її частку?"...

Навіщо повторювати російське ІПСО про "далекобійні" ATACMS?

Росіяни говорять про застосування Україною "далекобійної" зброї і "належну" відповідь. Світові ЗМІ це перекладають як long-range missiles. До нас це знову вертається уже з посиланням на солідні західні видання, ми ж любимо посилатися на них...