Ідея ''одеської інакшості'' та пам'ять про 2 травня: чи є загроза стабільності? (аналітика ''Демініціатив'')
Фонд "Демократичні Ініціативи" імені І. Кучеріва продовжує за підтримки Фонду Науманна серію аналітичних матеріалів, присвячених оцінці згуртованості та стабільності на Харківщині та Одещині.
Нижче подаємо повну версію другої аналітичної записки по Одещині (з картою і діаграмою) (перша публікація на сайті "Текстів" – інформаційного партнера цього проєкту). Авторка – Поліна Бондаренко, аналітикиня "Демініціатив".
Вступ
Дані цієї аналітичної записки охоплюють кейси з 24 квітня по 22 травня 2021 року. Враховуючи події, які відбулися в Одеській області за вказаний період, для оцінки було виділено 5 факторів, які потенційно можуть сприяти дестабілізації, або, навпаки, підтримувати консолідованість: 1. Відносини між центральною та місцевою владою; 2. Зовнішня загроза; 3. Поширення COVID-19; 4. Політична участь населення; 5. Поширення проросійських поглядів.
Висновки та Рекомендації
За результатами оцінки стабільності та єдності Одеси та Одеської області, у регіоні, наразі, немає безпосередньої загрози дестабілізації.
Проте серед актуальних ризиків варто вказати такі:
- Збройний конфлікт на кордоні України в Одеській області. Попри те, що в найближчі місяці не передбачається загострення відносин між Молдовою та невизнаною Придністровською Молдавською Республікою, бажання влади Молдови закрити це питання після позачергових парламентських виборів, може мати як дуже позитивні, так і дуже негативні наслідки для Одеси та України загалом. Результат залежатиме від рішучості та ресурсів як Молдови, так і Російської Федерації.
- Росія здатна використати заплановані політичні перемовини у форматі "5+2" задля маскування підготовки диверсійно-підривних дій на території Одеської області наприкінці літа – на початку осені 2021, одночасно із військовими навчаннями "Запад-2021". У зв'язку з цим, виглядає доцільним запровадження жорстких обмежень на перетині молдовського кордону, що контролюється "ПМР" для мешканців ПМР – чоловіків 18-60 років, до 1 грудня 2021 р.
- Нерівномірність темпів щеплення мешканців Одеської області ставить під загрозу курортний сезон, місцеву економіку та епідемічну ситуації влітку по всій країні. Новому керівництву Міністерства охорони здоров'я варто негайно провести управлінський та організаційний аудит обласного управління охорони здоров'я, розглянути різні варіанти кадрових рішень у області та забезпечити Одещину необхідною кількістю вакцин та тестів, в тому числі для відпочивальників.
- Відсутність ефективних каналів комунікації між громадянами та місцевою владою. Неможливість донести інформацію про проблеми до органів місцевої влади через наявні правові механізми, стимулює місцеве населення до участі в акціях протесту. Наразі мирні заходи теж не отримують належної уваги з боку місцевої влади, що може підштовхнути людей до тактик, що більше покладаються на демонстрацію сили та примусу.
- Як застерігали "Демократичні ініціативи", група Труханова-Гриневецького починає використовувати мовне питання для нарощування підтримки з боку проросійськи налаштованих громадян. У короткостроковій перспективі така політика буде призводити до штучного зростання напруженості в регіоні та сприятиме підривним діям Росії. Зокрема, поширенню в місцевих спільнотах соцмереж ідей "одеського суверенітету" та "інакшости".
1. Відносини між центральною та місцевою владою
Читати далі (з картою і діаграмою)
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.