29 квітня 2016, 13:57

Мінськ без Романа: 2 уроки

Публічне оголошення Романа Безсмертного про вихід з Мінського процесу є достатньо показовим, навіть якщо причина його виходу з Мінська не лише Мінськ, а бажання сфокусуватись на партійному будівництві. Є показовим принаймні з двох міркувань.

По-перше, найпрофесійніші та найдосвідченіші переговірники рано чи пізно опускають руки, коли бракує стратегічного бачення чи достатньої готовності з ним ділитись. Або коли декларовані цілі вступають в явну контру з недекларованими. Коли треба тримати лінію на швидку реінтеграцію, бо так правильно для державного діяча і договороздібного партнера Заходу, але здоровий глузд підказує, що швидка реінтеграція сьогодні – це реінтеграція на умовах Росії. І давайте говорити відверто: поки плюсів від тимчасової заморозки у конкретних політичних лідерів України буде більше, ніж плюсів від реінтеграції, для чого тоді натискати на педаль газу в Мінському, Нормандському чи ще якомусь форматі?

По-друге, будь-яке волонтерство має межі, навіть якщо воно дипломатичне, і навіть якщо воно спрямоване на відновлення суверенітету та територіальної цілісності країни. Коли переговірники, умовно кажучи, сплять по шестеро в одній кімнаті чи літають до Мінська за свій кошт (не в чартер же Пінчука постійно напрошуватися), це теж рано чи пізно починає виснажувати.

Роман Петрович до останнього був одним з тих переговорників, яким вдавалось підтримувати "конструктивний" образ України у мінському процесі – саме такий образ від нас постійно просять дружні до України західні партнери. Це, зокрема, означає здатність постійно генерувати ідеї і бути спроможними нав"язати дискусію не тільки в руслі "від чого відмовляється Україна", але й у руслі "що пропонує Україна". Вже за це варто йому просто по-людськи подякувати.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Саміт НАТО. Що для України?

Отже, Гаазький саміт НАТО для України. Коротко по гарячих слідах. - Вдалось зберегти статус- кво щодо майбутнього членства України в НАТО...

"Саміт 5%"

Що важливо врахувати ще до початку зустрічі НАТО в Гаазі? Гаазький саміт НАТО неможливо оцінювати за тими ж критеріями, за якими визначали успішність попередніх зустрічей Альянсу...

Tо the МУН* and back

Деякі думки напередодні місії в Місії (України при НАТО) Безмежно вдячна всім і кожному за вітання, які надійшли після підписання Президентом України Указу про моє призначенням Главою Місії України при НАТО...

''Коаліція рішучих'' та ''коаліція охочих''. Розплутуємо заплутаних.

У мене часто запитують, як я бачу "коаліцію рішучих", її обовʼязкові компоненти. А в останні півроку в деяких європейських столицях цікавляться ще й тим, якими є критерії для приєднання до такої коаліції) У загальних рисах я відповіла на це питання, коли, власне, пропонувала тут, у блозі, концепт такої коаліції на початку минулого року...

Військова місія за принципом ''Мерседесу''

Ще якихось півроку тому переважна більшість українських співрозмовників (не кажучи про закордонних) не вірили, що військові контингенти країн-членів НАТО в принципі можуть бути присутніми на українській землі та ще й в осяжній перспективі...

Досить мантри про "Путін на це не погодиться"

Гарною новиною цих тижнів – особливо після останньої зустрічі "коаліції охочих", котрій ще належить перетворитись на "коаліцію рішучих" – є те, що дискусія про гарантії безпеки для України важко, болісно, але все ж перетворюється з концепту у план дій...