12 лютого 2016, 13:33

Про причину українських політичних криз

Головна причина політичних криз в Україні – відсутність чіткої персональної відповідальності. Наша проблема у тому, що у нас багато усього змішаного, або як тепер кажуть експерти, гібридного. Президентсько-парламентська система правління, мажоритарно-пропорційна виборча система, коаліціно-технократичний уряд...

Архітектори цих політичних конструкцій передбачали, що це буде така система стримувань і противаг, захисний механізм від узурпації влади. Але на практиці і узурпація відбувалася неодноразово, і політичні кризи ситуативних коаліцій повторюються регулярно.

Виходить так, що коаліціонери залюбки підштовхують один одного зробити щось погане – аби мати на них компромат. Але дуже сильно опираються проти того, щоб допомогти зробити щось хороше, наприклад, успішну реформу, бо це посилить репутацію політичних конкурентів...

Це не суто українська риса, просто так запрограмовано систему, реально живу, а не формально-юридичну.

Прем'єр виправдовується тим, що йому заважають міністри з чужої квоти в уряді, міністрам заважають заступники з чужих партій, МВС заважає прокуратура, прокуратурі – суди, судам – президент чи парламент тощо. І ніхто ні за що персонально не відповідає!

Головне для мене у нашій вчорашній заяві "Про термінові кроки до розв'язання політичної кризи" не те, що уряд має бути професійним і технічним, а персональна відповідальність прем'єра за Кабінет міністрів, членів якого він пропонує, міністрів – за заступників, яких вони собі призначають, держсекретаря міністерства – за роботу держслужбовців апарату.

За такого підходу призначення креатур олігархічних груп на державні монополії чи в регуляторні органи має бути виключене. Впливи можуть залишитися, але ж не повний контроль!

Тож ідея технічного професійного уряду хоча б на рік – це не лише модель виходу із урядової чи парламентської кризи, це ще й перехід від олігархічного ладу до технократичного. В ідеалі.

P.S. Деякі пункти заяви бере на озброєння ще нинішній уряд. Але для відновлення довіри цього вже мало і, головне, дуже пізно.

Китайська стратегія

Отже, у московському кремлі підтвердили дати візиту Сі Цзіньпіна: 20-22 березня 2023 року. Вже з понеділка. Я, якщо чесно, не бачу підстав сподіватися що той змушуватиме Путіна згорнути війну...

Правда не послабить наші позиції на фронті. Правда їх посилить.

Нарешті і я прочитав статтю The Washington Post яку ви учора так активно обговорювали. Це справді фундаментальна, велика і детальна стаття про те що передувало повномасштабному нападу РФ на Україну 24 лютого...

Жорстка любов з обіцянкою матеріальної компенсацієї 🙂

Ну що ж, за підсумками офіційної частини візиту президента Зеленського можна констатувати що США продовжують підтримувати Україну. І це головне...

Вакуум присутності у Центральній Азії й потенціал тюрксько-мусульманського світу

Я майже нічого не писав про Афганістан, а тепер зафіксую думку. Остаточне виведення американських військ, яке відбулося сьогодні вночі, це, звичайно, поразка...

Президенту Зеленському потрібно вийти з парадигми Єрмака

У своєму інтерв'ю французькій газеті "Фігаро" Володимир Зеленський зізнався, що у Кремлі ігнорують його прохання поговорити по телефону навіть у найкритичніші моменти військової ескалації на лінії фронту...

АГРЕСІЯ РОСІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ: спецоперація по ізоляції від Заходу – 3

Щодо методики дослідження Представлена методика опрацювання інформаційних матеріалів соціальних мереж може застосовуватись для: 1) встановлення ключових наративів, які просуваються в інформаційному просторі на конкретний час (період часу) і на основі цього прогнозування запланованих дій агресора; 2) виявлення типів інформаційних кампаній (системні інформаційні дії, інформаційні удари); 3) виявлення ресурсів, задіяних в антиукраїнських інформаційних операціях...