23 грудня 2014, 15:33

Про РНБО

Те, що парламент не підтримав сьогодні зміни до Закону про РНБО жодним чином не слід розглядати як ознаку розвалу правлячої коаліції. Фракції, які не голосували за розширення повноважень цієї установи – партії Батьківщина, Самопомочі і Радикальної партії у своїй позиції керувалися цілком зрозумілими підходами.

РНБО фактично могло перетворитися у конкуруючий з Урядом центр влади бо, крім координуючих, отримувало ще виконавчі, контрольні, кадрові і навіть нормотворчі функції. З огляду на практику роботи колегіальних органів в Україні це б означало, що секретар РНБО отримував би повноваження цілком співставні з прем'єрськими, а у чомусь і вищі.

Річ не лише у тому, що таке "вивищення" грубо суперечить Конституції. Конкуруючі центри влади призведуть до посилення некерованості державними інституціями в цілому.

Логіка таких законодавчих новацій може мати сенс лише за тієї умови, що країну готують до чергового періоду авторитарного правління. Виправданням таким замірам слугуватиме, звісно, юридично не визнана війна, наростання економічної стагнації, розпад інфраструктури. Був у авторів законопроекту і намір наділити РНБО повноваженнями у питаннях протидії корупції, що фактично підпорядкувало б йому створюване нині Агентство із протидії корупції, послабивши можливості останнього.

Виглядає так, що гілки влади – законодавча, виконавча і судова – раптом виявляться зв'язаними одним вузлом, що зветься РНБО. Це ірраціонально.

Наразі чинна редакція Закону про РНБО дає цьому колегіальному органу цілком достатньо повноважень для ефективної роботи. І її доречно розпочинати невідкладно, перед усім із дослідження та рубрикації небезпек та викликів, які постають перед суспільством, їхніх причин. Робота РНБО є експертною та рекомендаційної. Його ж намагаються перетворити на супер силове відомство. Мета такої метаморфози є не більш прозорою, ніж поданий сьогодні Урядом Державний бюджет або цілі, з якими створено "Міністерство правди".

У країн-учасників агресії вичерпуються ресурси

Проти України ведуть війну 3 ядерні держави – росія та 2 її спільники: Китай і Північна Корея. Їхніми співучасниками є Білорусь та Іран. Також наявний ще ряд інших країн, чия участь, наразі, менш очевидна...

Qela

У попередньому дописі на сайті УП я назвав 4 технологічних явища, які вже є предметами стратегічної і прикладної політики. Мова була за штучний інтелект, технології блокчейн, (крпитовалюти перед усім), генетичні модифікації організмів та космічні дослідження...

Зміна предметів, інструментів та суб'єктів політичної діяльності

Сьогоднішня безсонна ніч спонукала до роздумів про дуже швидку зміну обставин нашого буття. Чинників таких змін безліч, проте звернемося до чотирьох головних...

Чи став Радянський Союз єдиною країною, яка... зазнала поразки у Другій Світовій?

Поверхнева відповідь на це контраверсійне, навіть антиісторичне питання доволі проста: на сьогодні всі держави – учасниці тієї війни існують, крім СРСР...

Навіщо Дональд Трамп виманює головного рашиста на Аляску?

Єдина зрозуміла відповідь на питання: чому саме Аляска, очевидна – бо над Беринговою протокою міститься лінія дотику повітряних просторів pф і США...

Чию позицію сьогодні б підтримали засновники української державності?

В Україну повернулася політична боротьба. З усіма її, як архаїчними, так і сучасними атрибутами, зокрема – наклепами, перекручуваннями, хейтом, істериками, що тепер поширюються ботофермами через соціальні мережі, які стали частинами олігархічних медіаімперій...