10 листопада 2022, 14:13

Чому в Україні неможлива диктатура білорусько-російського штибу

Якщо коротко відповідати на це питання, то відповідь зрозуміла: різні структури суспільства – за характером зайнятості, освітою, мобільністю, споживчими інтересами, демографічними показниками, здатністю до самоорганізації, рівнем культури, володіння сучасними засобами зв'язку та платіжними інструментами тощо.

Російське і білоруське суспільства теж значно відмінні одне від одного – різні працьовитість, рівень алкоголізму і поширеності наркотиків, етнічний склад, характер злочинності і агресії суспільства. Проте спільними є: страх і запопадливість перед начальством, перед КДБ, всевладдя бюрократії, рівень самоорганізації, структура виробництва і споживання, критичність до джерел і якості інформації, ставлення до історії... Ці риси і дозволяють диктаторським режимам продовжувати роки свого існування.

Напад Росії і Білорусі на Україну, за підтримки Ірану і Північної Кореї, є результатом усвідомлення загрози українського прикладу змінюваності влади.

Дві революції – Помаранчева і Гідності, що не дали запровадити в Україні диктаторський режим, відірвати її від європейської цивілізації, зробивши частиною "рускава міра", зрештою спонукали Росію до садиської ескалації війни.

Ця ескалація радикально посилила суспільну підтримку президента України і влади загалом. У частини правлячої політико-адміністративної команди може виникнути спокуса "забетонувати" свою владу, спираючись на безпрецедентно високу підтримку громадян. Діалектична небезпека таких гіпотетичних прагнень у тому, що спроба їхньої реалізації буде миттєво відрефлексована суспільством і нашими союзниками у цивілізованому світі, що призведе до зменшення підтримки влади – і тут і там.

Пам'ятаєте, що допоки Янукович вдавав кроки, спрямовані на створення асоціації з ЄС, частина ліберально налаштованих політиків та експертів навіть підтримували його і працювали в установах влади. Та щойно він сіпнувся в бік Росії, отримав Майдан Гідності і зрештою дриминув до Путіна.

Зараз тил України являють собою усі пристойні країни світу, бо ми буквально на передку війни Добра зі Злом. Проте, щойно у частини політиків виникне спокуса скористатися з раніше небаченої підтримки українців, щоб увічнити себе у владі, як ті самі українці, пошлють їх, ... ні не слідом за "рускім воєнним корабльом", а туди, куди послали на виборах спочатку Ющенка, а тоді Порошенка.

Сьогодні достеменно зарано аналізувати майбутні політичні розклади у повоєнній Україні. Більшою, проте, є недоречність створення фінансово-економічних, адміністративних, силових, інформаційних інструментів увічнення поточної владної ітерації. Перед усім для неї самої. В інтересах поваги і самоповаги.

Агресор гарячково каламутить воду

Як я й писав у попередньому блозі, повідомлення про "мирний план", який ніби-то затвердив Дональд Трамп мало на меті підготувати громадську думку до посилення санкцій щодо росії...

Дональд Трамп готує підґрунтя для посилення санкційного тиску

Оголошено про схвалення президентом Дональдом Трампом "мирного плану" щодо припинення російсько-української війни з 28 пунктів. Його незабаром оприлюднять...

Системна політична криза розгортається. Чи є ще вихід з неї?

Одним з наслідків часткового оприлюднення матеріалів операції "Мідас" стала очевидність розколу правоохоронної системи. Лінія розділу пролягає між "старими" традиційними правоохоронними установами і Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою та Національним антикорупційним бюро України...

Реальність загрози застосування ядерної зброї ІІ

Невстиг я зробити вчора допис на УП про винекнення нових чинників ядерної загрози, коли це раптом Пу провів чергове телезасідання рашистської ради безпеки, де було здійснено оцінку нової американської ракетної системи "Темний орел", яку США готові розмістити в Європі вже наступного року...

Реальність застосування ядерної зброї

До початку цієї війни загальноприйнятою була думка, що ядерна зброя існує, як чинник стримування агресії і ніколи не може бути застосована. Проте знавіснілий напад рашистів на Україну показав, що навіть наявність зобов'язуючих документів, резолюції ООН, світова громадська думка та санкції не заважають ядерній країни напасти на найближчого сусіда і вести війну вже стільки часу, скільки для Радянського Союзу тривала Велика Вітчизняна...

Опозиція домоглася збільшення доходів бюджету на 175 мільярдів гривень

Державний бюджет наступного року буде вкрай напруженим. Видатки на війну зменшити неможливо, соціальні зобов'язання держави – так само. Іноземні партнери звісно допомагають Україні, проте у них дедалі більше питань до ефективності використання цих коштів...