14 жовтня 2011, 16:58

Атака на музей Києва + СВЯТО СВИНЕЙ в Миргороді + новий шедевр "Весёлого Песца"

Усі читачі цього блогу вітаються зі святом Покрови Пресвятої Богородиці!

___________________________________

Новий шедевр від кабаре "Весёлый ПесецЪ" ТУТ:



___________________________________

Щодо знищення Музею історії Києва.

Сьогодні був продовжений тиск на працівників Музею історії Києва – на виконання неправового наказу щодо виселення музею та ін.

Був екшен, але до силового протистояння сьогодні, слава Богу, не дійшло.

Але зараз очікується нова атака на будинок Петра I.

___________________________________



ЗАВТРА В МИРГОРОДІ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВІДБУДЕТЬСЯ УНІКАЛЬНЕ СВЯТО – СВЯТО СВИНІ ТА СВИНАРСТВА, КУДИ ЦЕЙ БЛОГ ЗАПРОШУЄ УСІХ-УСІХ БАЖАЮЧИХ!


Павло Хорольський

Свято українського шлунку у Миргороді

В Україні останнім часом вистачає фестивалів українського духу. У Миргороді вирішили піти іншим шляхом – проводять фестиваль шлунку – а точніше фестиваль свинини "Свято миргородської свинні". На батівщині Гоголя вважають, що де як ну в Миргороді проводити фестиваль свинини.

Батьківщиною української свині, як стверджують науковці, є саме Полтавщина. офіційно товарне свинарство тут розпочалося з 1865 року, коли було створене Полтавське товариство сільського господарства. Тоді полтавські селяни вирощували неплідні породи довгошерстих свиней. В Англії на той час вже вивели велику білу йоркширську свиню. Тож у 1893-1894 роках власним коштом товариство організувало порівняльну відгодівлю йоркширських і місцевих свинок та дійшло висновку, що в умовах Лісостепу найкраще – помісь цих порід. По українській лінії миргородська ряба – єдиний нащадок селянських коротко та довго вухих свиней, що ще на початку 20 століття розводилися селянами.



Миргородська свиня виявилася настільки смачною (бо росте на зелених кормах – свиней випасають), що нею зацікавились у Європі. У 1920-х роках англійське представництво в Радянському Союзі ініціює будівництво беконових фабрик (пізніше було створено ТОВ "Бекон УРСР"). Виробництво знаходилося у Полтаві на місці нинішнього м'ясокомбінату. В асортименті підприємства був досить широкий вибір продукції: бекон, солоні окости, солоні язики, жир харчовий. Експорт цих продуктів був прибутковим, тому згодом відкрили другу беконну фабрику у Кременчуці, а невдовзі – і в інших містах України. Кажуть, що кошти від торгівлі беконом ішли навіть на будівництво Дніпрогесу

Незважаючи на те, що сало саме Миргородської рябої породи вражаться еталоном, порода переживає не кращі часи – у великих господарствах не готові випасати свиней, тому завозять західних, які вирощують на штучних кормах.

Як наслідок, українці можуть забути смак справжнього миргородського сала і мяса. Щоб цього не сталося у Миргороді 15-16 жовтня на центральному стадіоні розкладуть багаття та мангали і будуть готувати 7- страв з мяса миргородської рябої свинні. І як це прийнято на Полтавщині – де виготовлення ковбас та страв з свіжої свинини завжди свято – будуть танцювати, співати, ярмаркувати. Міські мешканці, що рідко бачать свиней – зможуть побачити декілька порід свиней і перегони поросят. Обіцяють козацькуй куліш за давніми рецептами.

Фестиваль вже не дає спокою українським вегетаріанцям, які пообіцяли приїхати у Миргород зірвати фестиваль. Організаторам довелося відмовитися від конкурса жилувальників, що особливо дратував вегетаріанців. Хоча й без нього програма виглядає насиченою, свиноїди можуть зареєструватися для участі у встановленні національного рекорду – поїдання 70 страв з свинини.

До речі, проведення фестивалю у Миргороді змогло об'єднати місто – так як пояснив мені один знайомий, що традиційно готує шашлик на Сорочинський ярмарок – домовилися шашлик дорожче 20 грн за 100 не ставити – краще більше продати, готують й відому миргородську свину ковбаси у горщику під смальцем.

Павло Хорольський

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.