5 лютого 2014, 14:26

Політичні переговори остаточно пішли під килим.

Абсурдні дискусії в парламенті показали, що політичний порядок денний після Мюнхена різко змінився. Це, в той же час, не виключає чергового коливання генеральної лінії вже після Сочі. Питання євроінтеграції, звільнення Тимошенко чи трибуналу над "Беркутом" відійшли у запас перед трьома пріоритетними темами.

Перша – припинення бойових дій на вулицях. Після неоднозначного закону про амністію заручників та після провалу переговорів влада-опозиція ситуація тим паче виглядає оптимістичною. Як тільки влада замінила переговори з опозицією на переговори з польовими командирами – припинилися зіткнення, затриманих відпускають списками, зниклі почали знаходитися, адмінбудівлі звільняються або розблоковуються. До повного миру ще далеко, і потрібне звільнення усіх до останнього, а потім юридична амністія, але "процес пішов", як казав класик. Гарантії виконання мирних умов – наявність достатньої сили у обох сторін. І повстанці, і влада можуть в кілька годин мобілізувати загони і почати наступ. Склад, предмет і умови переговорів – особливо не афішуються. Проте результат – помітний.

Друге питання – кандидатура прем'єр-міністра та склад Уряду. Наші західні партнери готові надати Україні значну фінансову допомогу, "перебити" пропозицію Кремля ціною і гарантіями, але за умови участі у призначенні прозахідного уряду. Свого часу в Італію на посаду прем'єра запропонували співголову Тристоронньої комісії Маріо Монті, який тоді і очолив технічний уряд. Як тільки Берлусконі почав боротьбу проти такого зовнішнього управління, Сільвіо пригадали всі його гріхи. Тож можемо чекати цікавих особистостей у фінансово-економічному блоці нового уряду. А тим, хто буде суперечити – потрібно спочатку ретельно дослідити власне минуле на предмет моральної чистоти, громадянства та рахунків за кордоном. Звичайно, тепер потрібно всю цю ситуацію якось пояснити олімпійським ведмедям, що і планується зробити за кілька днів у Сочі.

Третє питання – конституційна реформа. Конституційний акт як політико-правовий документ мав би право на існування лише у разі повного консенсусу політичних еліт. Тобто, за нього голосують 350 депутатів, його підписує Президент і аплодують усі високі судді. Інакше – це лише нова конституційна криза. Захід нам послав сигнал щодо необхідності конституційної реформи і перерозподілу повноважень. Проте терміни реформи і її спосіб для Заходу не важливі, тому питання поставило Раду в глухий кут.

В результаті лідери знову пішли по черговому колу переговорів АП-опозиція-олігархи-посли-польові командири-спецслужби. Решта непричетних курить бамбук і тримає носи по вітру. Всім зрозуміло, що жодна із сторін не може протягнути якесь рішення 230-ма голосами і з того тішитися, такі рішення інша половина буде відверто ігнорувати.

Чекаємо, поки до коловороту переговірників підключаться Ештон-Нуланд-Путін. І тоді нам з-під килима покажуть нарешті рішення, в якому і ведмеді будуть трохи ситі, і яструби трохи побиті, і голуби підгодовані.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Яким буде статус рішення про закінчення війни?

Переговори про закінчення війни останнім часом помітно активізувалися. У цьому контексті з'явився певний "мирний план", який викликав хвилю критики як в Україні, так і серед європейських оглядачів...

Чи можливий мир через силу: позиції сторін

Зустріч між президентом США Дональдом Трампом і прем'єр-міністром Угорщини Віктором Орбаном стала ще одним кроком у грі на кількох шахівницях, де питання миру в Україні – лише один із багатьох елементів...

Криза атлантизму – загроза і можливість для України

Останнім часом все більше ставиться під сумнів існування "колективного Заходу" – із спільними цінностями, геополітичними інтересами та інструментами колективної безпеки...

Потенційне припинення вогню: позиції сторін

США та Російська Федерація дали один одному час до понеділка дати відповіді на пропозиції 30-деного припинення вогню. С.Віткофф повіз із Москви до Вашингтона таємного листа з переліком побажань Кремля, США тримають на столі погоджену з Україною ініціативу припинити вогонь без додаткових умов...

Гарантії безпеки для України – НАТО, ЄС, двосторонні та регіональні союзи

Україна потребує військової допомоги та гарантій безпеки з боку країн-союзників для стримування Російської Федерації в цій війні на після її закінчення...

Чи вдасться повернути біженців до України і розвинути зв'язки з "новою діаспорою"?

Питання біженців з України у країнах Заходу залишається актуальним від початку повномасштабного вторгнення РФ 2022 року. Масштабне переселення з території України мільйонів людей створює стратегічні проблеми соціального, економічного, демографічного характеру для майбутнього нашої держави, що обумовлює формування політичного дискурсу повернення Українців на батьківщину, який зараз стає все більш популярним...