5 лютого 2014, 14:26

Політичні переговори остаточно пішли під килим.

Абсурдні дискусії в парламенті показали, що політичний порядок денний після Мюнхена різко змінився. Це, в той же час, не виключає чергового коливання генеральної лінії вже після Сочі. Питання євроінтеграції, звільнення Тимошенко чи трибуналу над "Беркутом" відійшли у запас перед трьома пріоритетними темами.

Перша – припинення бойових дій на вулицях. Після неоднозначного закону про амністію заручників та після провалу переговорів влада-опозиція ситуація тим паче виглядає оптимістичною. Як тільки влада замінила переговори з опозицією на переговори з польовими командирами – припинилися зіткнення, затриманих відпускають списками, зниклі почали знаходитися, адмінбудівлі звільняються або розблоковуються. До повного миру ще далеко, і потрібне звільнення усіх до останнього, а потім юридична амністія, але "процес пішов", як казав класик. Гарантії виконання мирних умов – наявність достатньої сили у обох сторін. І повстанці, і влада можуть в кілька годин мобілізувати загони і почати наступ. Склад, предмет і умови переговорів – особливо не афішуються. Проте результат – помітний.

Друге питання – кандидатура прем'єр-міністра та склад Уряду. Наші західні партнери готові надати Україні значну фінансову допомогу, "перебити" пропозицію Кремля ціною і гарантіями, але за умови участі у призначенні прозахідного уряду. Свого часу в Італію на посаду прем'єра запропонували співголову Тристоронньої комісії Маріо Монті, який тоді і очолив технічний уряд. Як тільки Берлусконі почав боротьбу проти такого зовнішнього управління, Сільвіо пригадали всі його гріхи. Тож можемо чекати цікавих особистостей у фінансово-економічному блоці нового уряду. А тим, хто буде суперечити – потрібно спочатку ретельно дослідити власне минуле на предмет моральної чистоти, громадянства та рахунків за кордоном. Звичайно, тепер потрібно всю цю ситуацію якось пояснити олімпійським ведмедям, що і планується зробити за кілька днів у Сочі.

Третє питання – конституційна реформа. Конституційний акт як політико-правовий документ мав би право на існування лише у разі повного консенсусу політичних еліт. Тобто, за нього голосують 350 депутатів, його підписує Президент і аплодують усі високі судді. Інакше – це лише нова конституційна криза. Захід нам послав сигнал щодо необхідності конституційної реформи і перерозподілу повноважень. Проте терміни реформи і її спосіб для Заходу не важливі, тому питання поставило Раду в глухий кут.

В результаті лідери знову пішли по черговому колу переговорів АП-опозиція-олігархи-посли-польові командири-спецслужби. Решта непричетних курить бамбук і тримає носи по вітру. Всім зрозуміло, що жодна із сторін не може протягнути якесь рішення 230-ма голосами і з того тішитися, такі рішення інша половина буде відверто ігнорувати.

Чекаємо, поки до коловороту переговірників підключаться Ештон-Нуланд-Путін. І тоді нам з-під килима покажуть нарешті рішення, в якому і ведмеді будуть трохи ситі, і яструби трохи побиті, і голуби підгодовані.

Виклики енергетичної безпеки: як пройдемо зиму?

Зима може стати складною і холодною не лише для Європи, яку Газпром зараз шантажує газовою зброєю. Перед Україною стоять не менші виклики і загрози в плані енергетичної безпеки...

"Корейський варіант" для української війни: є нюанси

Західні експерти періодично пишуть про можливість застосування в Україні мирного врегулювання за зразком корейської угоди про перемир'я, підписаної у 1953 році...

Державне управління в особливий період

Після закінчення війни миттєвого повернення до мирного життя не відбудеться. Занадто багато зруйновано – і це стосується не лише інфраструктури, так само знищено виробничі ланцюжки, соціальні зв'язки, мільйони громадян стали біженцями або внутрішньо переміщеними особами...

Найбільш вагомою санкцію проти РФ повинно стати нафтове ембарго

Якщо західні країни захочуть змусити російське керівництво до поступок і до миру в Україні, найбільш суттєвим може стати їх рішення про запровадження ембарго на покупку російської нафти...

Реформу СБУ потрібно розморозити

В порядку денному останнього пленарного тижня шостої сесії Верховної Ради законопроекту про СБУ знову немає. Водночас, згідно підготовленого до другого читання тексту, вже з 1 січня цього року у нас мала працювати нова реформована спецслужба...

2022-ий рік стартує одразу з кількома політичними викликами

У грудні традиційно Український інститут майбутнього публікує прогноз на наступний рік, із повним текстом можна ознайомитися тут. Перші презентації прогнозу та отриманий зворотній зв'язок підтверджують наявність кількох серйозних викликів, які переходять у 2022-ий із поточного року і проявлять себе, не чекаючи закінчення новорічних канікул...