14 березня 2014, 15:10

Люстрацію потрібно проводити за антикорупційними, а не етнічними чи ідеологічними ознаками.

Третій тиждень тривають кадрові призначення, і деякі з них викликають занадто багато запитань. Звичайно, окремі плітки та "зливи" можна списати на боротьбу конкурентів за посади, проте частина звинувачень є занадто серйозними. Люстрація начебто працює явочним порядком, проте застосовується аж занадто вибірково. Минулого пленарного тижня Рада так і розглянула жодного із розроблених законопроектів.

За минулі кілька місяців локальні громадські люстрацій ні комітети накопичили серйозний масив даних, і можна переходити до системної роботи. Враження від більшості дискусій – громадян менше всього цікавлять політичні переконання чиновників, історія їх партійності від КПУ – через НДП, СДПУ (о), НСНУ, "Батьківщину" – до ПР. Не важливо якого кольору ті коти, аби ловили мишей не для себе, а для суспільного блага.

Так само недалекими, а часто навіть диверсійними виглядають пропозиції заборонити обіймати посади всім тим, хто працював у 2010-2014 роках на 1-3 категорії посад держслужби. Адже лише на посадах третьої категорії працює одночасно сім з половиною тисяч чоловік, а за 4 роки з урахуванням ротації це вже 9-10 тисяч. Причому ці люди в переважній більшості сумлінно виконують свій обов'язок і є основою для функціонування державної машини. Для підготовки подібного фахівця потрібно 5-10 років роботи за фахом та серйозні кошти на навчання і перепідготовку. В субвоєнних умовах люстрація всіх цих людей – рівнозначна розвалу держави.

Нещодавно Рада вже прийняла одне емоційне, але недостатньо прораховане рішення – розпустила весь "Беркут", хоча в політичних репресіях було задіяно лише окремі підрозділи, а частина особового складу давно перейшла на бік народу. І от тепер маємо результат – в Донецьку проти завезених терористів виставити змогли лише строковиків ВВ і активістів, результат трагічний. Натомість можна було провести службові розслідування і переатестацію, покарати конкретних винних і зберегти цінних та порядних співробітників.

Інша загроза – використання люстраційного механізму для усунення політичних конкурентів. Один із проектів, до прикладу, забороняє балотуватися на посаду Президента всім, хто працював на посаді міністра в період президентства Януковича. Здалеку видно, що когось занадто налякав високий рейтинг популярності П.Порошенка. І чим тоді такі заборони кращі за юридичні викрутаси минулої влади навколо місця проживання В.Кличка?

Головний критерій, який хвилює громадян – це призначення таких посадовців, які не займалися корупцією в минулому і не будуть її розвивати на нових посадах. Саме на це потрібно спрямувати лезо люстрації, а не займатися геноцидом цілих професій чи категорій. І що не менш важливо – персональні санкції, від адміністративних до кримінальних, винним у кровавому придушенні мирних протестів.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Гарантії безпеки для України – НАТО, ЄС, двосторонні та регіональні союзи

Україна потребує військової допомоги та гарантій безпеки з боку країн-союзників для стримування Російської Федерації в цій війні на після її закінчення...

Чи вдасться повернути біженців до України і розвинути зв'язки з "новою діаспорою"?

Питання біженців з України у країнах Заходу залишається актуальним від початку повномасштабного вторгнення РФ 2022 року. Масштабне переселення з території України мільйонів людей створює стратегічні проблеми соціального, економічного, демографічного характеру для майбутнього нашої держави, що обумовлює формування політичного дискурсу повернення Українців на батьківщину, який зараз стає все більш популярним...

Гарантії безпеки та країна-фортеця

Навколо Києва посилено будуються фортифікації, це візуально помітно при подорожах особливо у північному напрямку. Робота проводиться масштабна і капітальна, з використанням важкої будівельної техніки, великої кількості бетону та металу...

Безпека, євроінтеграція і відновлення – виклики для аналітичних центрів

Українська держава перебуває на етапі масштабних трансформацій. Повномасштабна війна змінила пріоритети суспільства, висунула нові вимоги до економіки та до державного управління...

Мир в Україні стане основою для післявоєнної архітектури безпеки в регіоні.

Посол Великобританії в НАТО Девід Куоррі заявив, що Україні не варто сподіватися на суттєвий прогрес у питанні членства на саміті НАТО у Вашингтоні...

Оборонні закупівлі мають стати прозорими і ефективними

Під час війни ставлення суспільства до можливої корупції ще більш жорстке, особливо прискіплива увага – до закупівель у сфері оборони. Скандальні журналістські розслідування привели до значного резонансу, кримінальних проваджень та кадрових рішень...