14 березня 2014, 15:10

Люстрацію потрібно проводити за антикорупційними, а не етнічними чи ідеологічними ознаками.

Третій тиждень тривають кадрові призначення, і деякі з них викликають занадто багато запитань. Звичайно, окремі плітки та "зливи" можна списати на боротьбу конкурентів за посади, проте частина звинувачень є занадто серйозними. Люстрація начебто працює явочним порядком, проте застосовується аж занадто вибірково. Минулого пленарного тижня Рада так і розглянула жодного із розроблених законопроектів.

За минулі кілька місяців локальні громадські люстрацій ні комітети накопичили серйозний масив даних, і можна переходити до системної роботи. Враження від більшості дискусій – громадян менше всього цікавлять політичні переконання чиновників, історія їх партійності від КПУ – через НДП, СДПУ (о), НСНУ, "Батьківщину" – до ПР. Не важливо якого кольору ті коти, аби ловили мишей не для себе, а для суспільного блага.

Так само недалекими, а часто навіть диверсійними виглядають пропозиції заборонити обіймати посади всім тим, хто працював у 2010-2014 роках на 1-3 категорії посад держслужби. Адже лише на посадах третьої категорії працює одночасно сім з половиною тисяч чоловік, а за 4 роки з урахуванням ротації це вже 9-10 тисяч. Причому ці люди в переважній більшості сумлінно виконують свій обов'язок і є основою для функціонування державної машини. Для підготовки подібного фахівця потрібно 5-10 років роботи за фахом та серйозні кошти на навчання і перепідготовку. В субвоєнних умовах люстрація всіх цих людей – рівнозначна розвалу держави.

Нещодавно Рада вже прийняла одне емоційне, але недостатньо прораховане рішення – розпустила весь "Беркут", хоча в політичних репресіях було задіяно лише окремі підрозділи, а частина особового складу давно перейшла на бік народу. І от тепер маємо результат – в Донецьку проти завезених терористів виставити змогли лише строковиків ВВ і активістів, результат трагічний. Натомість можна було провести службові розслідування і переатестацію, покарати конкретних винних і зберегти цінних та порядних співробітників.

Інша загроза – використання люстраційного механізму для усунення політичних конкурентів. Один із проектів, до прикладу, забороняє балотуватися на посаду Президента всім, хто працював на посаді міністра в період президентства Януковича. Здалеку видно, що когось занадто налякав високий рейтинг популярності П.Порошенка. І чим тоді такі заборони кращі за юридичні викрутаси минулої влади навколо місця проживання В.Кличка?

Головний критерій, який хвилює громадян – це призначення таких посадовців, які не займалися корупцією в минулому і не будуть її розвивати на нових посадах. Саме на це потрібно спрямувати лезо люстрації, а не займатися геноцидом цілих професій чи категорій. І що не менш важливо – персональні санкції, від адміністративних до кримінальних, винним у кровавому придушенні мирних протестів.

Виклики енергетичної безпеки: як пройдемо зиму?

Зима може стати складною і холодною не лише для Європи, яку Газпром зараз шантажує газовою зброєю. Перед Україною стоять не менші виклики і загрози в плані енергетичної безпеки...

"Корейський варіант" для української війни: є нюанси

Західні експерти періодично пишуть про можливість застосування в Україні мирного врегулювання за зразком корейської угоди про перемир'я, підписаної у 1953 році...

Державне управління в особливий період

Після закінчення війни миттєвого повернення до мирного життя не відбудеться. Занадто багато зруйновано – і це стосується не лише інфраструктури, так само знищено виробничі ланцюжки, соціальні зв'язки, мільйони громадян стали біженцями або внутрішньо переміщеними особами...

Найбільш вагомою санкцію проти РФ повинно стати нафтове ембарго

Якщо західні країни захочуть змусити російське керівництво до поступок і до миру в Україні, найбільш суттєвим може стати їх рішення про запровадження ембарго на покупку російської нафти...

Реформу СБУ потрібно розморозити

В порядку денному останнього пленарного тижня шостої сесії Верховної Ради законопроекту про СБУ знову немає. Водночас, згідно підготовленого до другого читання тексту, вже з 1 січня цього року у нас мала працювати нова реформована спецслужба...

2022-ий рік стартує одразу з кількома політичними викликами

У грудні традиційно Український інститут майбутнього публікує прогноз на наступний рік, із повним текстом можна ознайомитися тут. Перші презентації прогнозу та отриманий зворотній зв'язок підтверджують наявність кількох серйозних викликів, які переходять у 2022-ий із поточного року і проявлять себе, не чекаючи закінчення новорічних канікул...