11 квітня 2019, 22:35

Позачергові парламентські вибори можуть оголосити до 27 травня.

Навіть кілька чорних лебедів, які можуть прилетіти наступного тижня, мають чисто теоретичні шанси змінити рейтингів кандидатів перед другим туром. Відповідно, від боротьби за перемогу у битві штаби переходять до планування політичної діяльності на кілька кроків далі. Звичайно, треба ще забезпечити проведення голосування. Що також стає проблемою в частині пошуку і мотивації членів дільничих комісій. Тепер комісії формуються за поданням лише двох кандидатів, і у одного немає достатньо навчених людей, у другого – мотиву делегувати 250 тисяч чоловік на дільниці.

У очікуванні можливого нового президента у парламенті визрів прекрасний але підступний план обмежити його повноваження. Законопроекти про тимчасові слідчі комісії та про імпечмент давно зареєстровані, але лежали законсервованими. Пакет рішень про вичерпний перелік прав Президента на основі відповідної статті Конституції – готується. І в цьому переліку вже не буде призначення директора НАБУ чи членів НКРЕ КП. Також можна прийняти закони про референдум і про відкриті списки, що так само буде прогресом у побудові збалансованої політичної моделі.

Штаб лідера рейтингів також чудово розуміє, що перемога може стати для них пірровою, і до осені у них залишаться лише залишки повноважень та електоральних рейтингів. І логічний вихід для них – провести парламентські вибори не 27 жовтня, а на три місяці раніше. Тоді під прапором нового президента можна отримати свою коаліцію і навіть конституційну більшість під окремі рішення.

Юридичні підстави дострокового припинення повноважень Верховної Ради зараз досить сумнівні. Найбільш реально послатися на те, що коаліції у Раді давно вже немає, нову не створювали, і тому право на розпуск зявилося давно ще у минулого Президента. В інших умовах такі мотивації звучали би натягнуто. Проте, в разі отримання 70% голосів у другому турі, на фоні імітації роботи Радою в останні півтора місяці – на її захист висловиться мало хто. А потім – переможців не судять.

Важливою буде позиція Заходу, а її обидва фіналісти почують від Макрона вже в пятницю. В разі гарантії попадання певних осіб до нового парламенту та обіцянок забезпечити невідворотність деяких важливих для Європи реформ – Захід може делікатно не помітити юридичних нестиковок. Для Франції та Німеччини може стати додатковим аргументом готовність нової Ради пришвидшити прийняття рішень з політичного блоку Мінських домовленостей, і відповідно розблокування відносин з РФ.

Верховна Рада восьмого скликання набула повноважень 27 листопада 2014, відповідно, її не можна розпустити після 27 травня 2019. Інаугурація новообраного Президента може відбутися між 3 травня та 1 червня. Відповідно, від дати інаугурації залежить, чи отримає новий президент час для випуску відповідного указу. А пакет політичних реформ можна прийняти навіть після указу, адже навіть у випадку проведення позачергових виборів чинний склад Ради буде працювати до початку вересня.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Гарантії безпеки для України – НАТО, ЄС, двосторонні та регіональні союзи

Україна потребує військової допомоги та гарантій безпеки з боку країн-союзників для стримування Російської Федерації в цій війні на після її закінчення...

Чи вдасться повернути біженців до України і розвинути зв'язки з "новою діаспорою"?

Питання біженців з України у країнах Заходу залишається актуальним від початку повномасштабного вторгнення РФ 2022 року. Масштабне переселення з території України мільйонів людей створює стратегічні проблеми соціального, економічного, демографічного характеру для майбутнього нашої держави, що обумовлює формування політичного дискурсу повернення Українців на батьківщину, який зараз стає все більш популярним...

Гарантії безпеки та країна-фортеця

Навколо Києва посилено будуються фортифікації, це візуально помітно при подорожах особливо у північному напрямку. Робота проводиться масштабна і капітальна, з використанням важкої будівельної техніки, великої кількості бетону та металу...

Безпека, євроінтеграція і відновлення – виклики для аналітичних центрів

Українська держава перебуває на етапі масштабних трансформацій. Повномасштабна війна змінила пріоритети суспільства, висунула нові вимоги до економіки та до державного управління...

Мир в Україні стане основою для післявоєнної архітектури безпеки в регіоні.

Посол Великобританії в НАТО Девід Куоррі заявив, що Україні не варто сподіватися на суттєвий прогрес у питанні членства на саміті НАТО у Вашингтоні...

Оборонні закупівлі мають стати прозорими і ефективними

Під час війни ставлення суспільства до можливої корупції ще більш жорстке, особливо прискіплива увага – до закупівель у сфері оборони. Скандальні журналістські розслідування привели до значного резонансу, кримінальних проваджень та кадрових рішень...