Дмитро Потєхін Політичний аналітик, директор Групи європейської стратегії

припинити ділити на нуль

29 липня 2009, 19:39

автори Відкритого листа до адміністрації США, урядів і громадськості країн ЄC солідаризувались не просто з наївним листом центрально-європейських колег. попри апеляції до реалізму цінностей свободи та демократії, обидва листи вкрай ідеалістичні у далеко не найкращому сенсі. нарікання на гру з нульовою сумою у поєднанні з закликами до вашингтону й посиланнями на москву – відтворення залежності в тристоронній грі з тією ж таки нульовою сумою. хоча найпростіший (й не найгірший) спосіб подолати таку гру – припинити спроби ділити на нуль.



адже ніякого ресету політики щодо (такої) росії бути не може. детально про це писали мотиль з каратницьким. якщо коротко – послаблення економіки, згортання ядерної програми тощо потребуватимуть компенсації.

хтось пояснить, чому вона раптом буде не націоналістичною? чому кремль раптом забуде про україну та грузію як символи імперської псевдомогутності росії? чому забуде про севастополь як основу імперського бренду?

по-друге, заяви байдена щодо росії (які в змі чомусь були подані здебільшого як "жорсткі"), демонструють доволі реалістичне (не в ідеологічному сенсі), як на мене, сприйняття ситуації вашингтоном. яке навряд потребує закликів з українського боку.

власне візит байдена мав би переконати українську сторону, що нас не "здають". крім того, є нюанс, який робить розгляд вашингтоном україни (та грузії) відмінним від наших східноєвропейських партнерів. й автори згадали його – це помаранчева революція. в цьому сенсі решта східної європи – пройдений етап. натомість нам справу ще (почати й) закінчити.

тому за найгіршого варіанту звернення українських інтелектуалів – не більше, ніж додаткове свідчення знервованості на пострадянському просторі. саме так – nervous ukraine – написала про візит нью-йорк таймс.

втім, припускаю, навряд автори листа хотіли б, аби дії україни в майбутніх суперечках з росією розглядались як неврівоважена реакція колишніх васалів з комплексом меншовартості, а не захист законних прав. згадаймо, знову ж таки, грузію та її президента, що, як з'ясувалось, носить їстивні краватки.

прошу зрозуміти правильно: я не проти того, аби писати листи. особливо президенту сполучених штатів (маю зізнатись, й сам в дитинстві писав з друзями – просив буша захистити україну від кучми). але тоді ж, перепрошую, писати та хоча б мінімально самокритично. а от взяти, скажімо, хоча б заклик лібералізації візового режиму. хіба після запровадження (україною) більш жорстких правил реєстрації, не варто було б починати з власного дому? як і багатоінших речей. ну й до чого тут адміністрація сша?

ну добре – відвідав нас байден й ми теж знак уваги у відповідь. народна така дипломатія. відповідь, правда, не байдену, а всій адміністрації сша та урядам й громадськості єс. ну то деталі. народна дипломатія – вона в першу чершу народна, а вже потім дипломатія. геть умовністі. та й віце-президент – не наш рівень. треба реноме тримати. та й мислити глобально й геопеотично, правда ж?

але чому б тоді вже не поставити обамі пару запитань власне щодо росії? це ж він там ресет влаштовує (щоправда, на разі привіз тільки кнопку – решту пристрою не ризикнув. і це правильно. все рівно все б роздерибанили). так от мене, зокрема, цікавить, чому обама не сказав російським друзям:

"російські дорузі! я, барак обама, громадянин сша, права голосувати в україні не маю, а якби й мав – все одно не міг би гарантувати, що президентом україни не стане, скажімо, олег тягнибок. бо чим решта українців гірша за тернопільчан? нічим.

або й хто інший – українські президенти все одно перетворюються на патріотів за посадою щойно обираються. й забивають на виборчі обіцянки запровадження російської мови як другої державної тощо. так що не дай боже стане на чолі україни той кадр з двома ходками – я ще вас захищатму від його спроб державницького самоствердження.

тому, діар рашн френдз, я б на вашому місці терміново почав кампанію просування україни в нато. тоді хіба через натівський механізм консенсусу я таки зможу врятувати вас від праведного українського гніву української натівської армії. принаймні обіцяю спробувати. бо це вам буде не грузинський псевдо-бліцкріг – відгрібатимете ви від всієї центральної європи. а бавитиметесь з газом далі – так й від західної..."

далі єс мав би своє вагоме слово сказати. але дамо євробюрократам час насолодитися листом. вони "завжди раді чути такі думки". це ж не питання, чому на ситуацію в потенційній зоні нестабільності на нашому кордоні й знущання молдавської поліції над протестантами відповіді солани не було 5 (п'ять) днів...

ну то таке. а ще б попросив обаму подумати як україна повертатиме кредит мвф. скажете, це не головний біль сша? згоден. тому, аби обама й решта мвф довго не мучились – одразу й заспокоїти барака хусейновича: українські інтелектуали не заперечуть проти списання боргу. й отут можна було б цілком солідаризуватись з польськими колегами. скажімо, з бальцеровичем. та й спільну ініціативу започаткувати. бо чим ми гірші за поляків та інших європейців? правильно.

ну й ще трохи позитиву.

от з чим складно не погодитись в листі українських інтелектуалів, так це з тезою, що на заваді членству в нато "стоїть багато чинників – і в середині країни, і за її межами".

справді – ну ми ж знаємо, що це все рука москви. і з цим складно сперечатись. та й не треба – ніде правди діти. втім, варто пам'ятати: це та сама рука, яка разом з обамою має виконувати ресет – одночасно з розширенням нато та вирішенням проблем ірану та афганістану. та сама рука, з якою солідаризувалися підписанти листа, з яким, перепрошую, солідаризувались наші інтелектуали...

а от з внутрішніми ворогами все цікавіше. ви, мабуть, як і я, подумали про партію регонів? ну це зрозуміло – було б дивно, якби вони раптом забули стару платівку. а от поцікавитись звітом, скажімо, центру горбуліна, одного з авторів лста, щодо використання грошей на інформування громадськості про нато, вам не спадало на думку?

очевидно, на відміну від нас з вами, іншим авторам листа таки йшлося про це. бо далі там дуже самокритично: "Усвідомлюємо, що на часі не гучні декларації, а повсякденна, копітка праця." я б на місці обами у відповідь на лист надіслав валізу баксів. на аудит попередньої копіткої праці.

валізу українська сторона прийме з щирими радістю та вдячністю. адже "ми незгодні миритися з тим, щоб нашу країну використовували як місце для присвоювання нечесних статків". а валіза – річ корисна. навіть корисніша за бакси. бакси ж закінчаться, а валіза ще знадобиться.

upd. ну от можуть же!:)

powered by lun.ua
Коментарі — 16
зажигалка _ 06.09.2009 16:47
IP: 80.84.184.---
Следователь прокуратуры А Беляков сделал уголов дело на моего мужа, вымогая взятку.Когда муж отказался дать, Беляков возбудил дело и отвёз его в Запорожье своему другу судье Бочарникову.БЕЗ ЕДИНОГО ДОКАЗАТЕЛЬСТВА мужа посадили на 8лет! Он отсидел 5 и должен был выйти.Но ко мне явился Беляков и потребовал 50000S Когда я ответила что таких денег я отродясь не видела,Беляков потребовал продать квартиру.Я отказалась.Не могу я сдвумя детьми жить на улице.При выходе моего мужа из тюрьмы,его уже ждал Беляков с новым уголовным делом, возбуждённым им по рапорту инспекторов угро из Запорожья,которые написали что им стало известно, что якобы мой муж В ФЕОДОСИИ в2002 ГОДУ ПОЛУЧИЛ ВЗЯТКУ И "ПРИВЕЛИ ДОКАЗАТЕЛЬСТВА" из сфабрикованого Беляковым дела по которому мой муж уже отсидел.Мужа снова арестовали:Беляков определил меру пресечения: арест.все мои жалобы вСБУ, к гаранту генпрокурору в суды,попадают к Белякову! Помогите, кто в состоянии помочь!Телефон 8-050-624-24-74 Вербицкая Инна Владимировна
SIM _ 02.08.2009 22:15
IP: 62.221.55.---
дмитрий а вы не пробовали писать с сокращениями или стенографировать будет еще быстрее
Андрей-с-Востока _ 30.07.2009 12:42
IP: 92.112.192.---
Какие надутые комментаторы! А я согласен с изложенными мыслями, письмо действительно смешное получилось.

Напыщенным Yuri_D и gulya:
Это не статья, а Потехин не журналист. Это запись в блоге. Потехин просто быстро и сумбурно изложил свои мысли и впечатления по поводу конкретного события. Всё с маленькой буквы, наверное, потому что очень быстро набирал.
Дмитро Потєхін _ 30.07.2009 11:57
IP: 77.122.144.---
який ображений навколишній (онлайновий) світ!:)

ще трохи "менторства" та "зневаги":
щодо аудиту попередньої копіткої праці заперечення є?

уважно слухаю.

одне прохання – без ніків.
ви ж гідні поваги, правда?
neznajka2 _ 30.07.2009 09:21
IP: 92.113.168.---
Стаття може і цікава, і вумна, але зневажлива до навколишнього світу. У дмитра потєхіна напевно настрій не для "потєх"... Вже майже почалася виборча компанія, а директору групи європейської стратегії ніяких "замовлень" на "його стратегію" не надходить... тому усі навколо для нього маленьки, як і букви...
Карлик _ 30.07.2009 00:10
IP: 194.29.62.---
Весело!
НЛО _ 29.07.2009 22:41
IP: 77.122.180.---
rumata2 _

Кушнирук со мной уже не разговаривает. Обиделся. Перешел на вас.
А модератор впервые выбросил из основного ряда, теперь я в ссылке – на блогах. При том, что не ругаюсь. Наверное, за блохастого. И откуда он, модератор, знает, кто такой блохастый? Притула наверное сказала. ВОТ, ...
НЛО _ 29.07.2009 22:38
IP: 77.122.180.---
Да, ребята.

А мне гулять,
а мне гулять,
а мне гууулять ахота
- такая трудная моя
эх, Ющенко...
да, Ющенка
Работа...
Пульт _ 29.07.2009 22:35
IP: 77.123.178.---
НЛО _ 29.07.2009 21:47
Оп-па. Наше чудо уже в Крыму. Так вродь токо в Карпатах гулял.
Чес, слово. Смотрю как вы самоотверженно пытаетесь, что то доказать ФСБшникам и удивляюсь.
rumata2 _ 29.07.2009 22:00
IP: 95.132.11.---
НЛО, Обратно скажут что бютовские штабисты нападают на гаранта и его поклонников.
Байден конечно разочаровал нашего президента.Как же так, приехал и поклеймил, ну хотя бы покритиковал бы для вида, Тимошенко.Вместо этого очень мило пообщался.И вообще, как она смела найти общий язык с МВФ, наверное дала взятку, подкупила и Байдена и чиновников МВФ.Вот стерваи как ей этого удается, Несмотря на все противодейсвие, на все сверусилия,и президента, и Регионов, и прочих красно – коричневых она удерживать страну и эффективно управляет.
НЛО _ 29.07.2009 21:47
IP: 77.122.180.---
І що має сказати Обама?
Що гарант раніше, коли в...опу летіла фінансова система, летів у Італію, в Турцію, до Ахметова в Донецьк на футбол, а нині полетів тільки у Крим? Чи скаже, що Стельмаха потрібно привезти з дачі? Чи назве банки і власників, які дають відкати, аби Нацбанк мовчав, як золота рибка на крючку?
Чи скаже, що Боря Кушнірук вже отримав замовлення на статтю "В обвалі гривні винна Тимошенко, бо їй потрібна нова сукня від Луї – Віттон" для зустрічі з Папою Римським?
І фіг з тим, що по завищеному курсу комерційним структурам доведеться купити восени 20 млд. баксів, а тому перспективам хоч малого росту економіки гаплик.
Чи Обама скаже, що у нас дуже хитрий гарант, бо не повірить, що шлапаки самі до цього додумалися?
rumata2 _ 29.07.2009 21:05
IP: 95.132.11.---
Директор европейской стратегии написал.Какой директор такая и стратегия. Для автора, Обама сказал в Москве (и говорил раньше) самую главную вещь, каждая страна, ее народ, должны сами определить в какой стране они хотят жить.И Америка больше не будет никому навязывать демократию, принцыпы свободного мира.Если страна, люди, избиратели, хотят жить в рабстве, в тоталитарном режиме суверенной демократии, это их выбор и Америка с этим согласится.Если страна хожет жить при господстве олигархии, погрягшая в коррупции, голосует за "гречку"или "100гр", если страна покупается на национал -фашизм, или хлестаковщину, или...или...То Америка согласится с выбором страны и народа, и не будет им навязывать демократию.Поэтому хватит валить на Америку, Россию.Посмотрите в зеркало.
gulya _ 29.07.2009 20:49
IP: 212.1.104.---
Якась зневажлива мурня.

Пане Потєхін, якщо маєте зауваження щодо змісту листа, – то напишіть листа самі.

Маєте зауваження щодо осіб, які лист підписали, – зберіть своє достойне товариство.

Будь який голос суспільства є продуктивним. І Ваш матеріал теж. Але в ньому читається, можливо попри Вашу волю, менторська зневага. Причому на межі з клінікою, бо інакше як оцінити апофеоз самозакоханості – Ваші поради, що б мав відповідати Обама.

Поважайте читачів. Ваш креативний стиль не сприймаю, тому що чекав змістовний, а не естетствуючий матеріал. На апеляцію – "ну то й не читай", надалі так і робитиму.

Якщо Ви мене не поважаєте, то я поважаю себе сам.
Yuri_D _ 29.07.2009 20:28
IP: 91.124.8.---
(потєхіну)
Забув додати. Щодо змісту – no comments, якась асоціація з тим, що називають "в лужу... ветры пустить...". Не переймайтеся, "Ви – не один!" серед нашої журналістики.
morih _ 29.07.2009 20:25
IP: 194.44.241.---
беззмістовна беліберда
Yuri_D _ 29.07.2009 20:17
IP: 91.124.8.---
(Потєхіну)
Я розумію, що це мабуть у Вас такий спосіб самоствердження – писати про всіх з малої літери. Тож і блог назвіть "блог дмитра потєхіна" – треба ж бути послідовним, чи то Ви вважаєте себе єдиним, кого варто писати з великої?
"Reset" – здаэться вимовляється ближче до "рісет", а не "ресет", чи не так?
А взагалі – про "ділення на нуль" – порадив би крім освіти "фахівця-міжнародника" пройти перший курс будь-якого технічного вузу.
Уряд реформ410 Корупція1365 Aтака Путіна1244 Україна та Європа1103 Зеленський41
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter