європейська деградація
підписання єс угоди з режимом хоча б і у формі ратифікації як протидія російській загрозі – це чи не найгірший з можливих сценаріїв, бо позбавляє україну решток антисовкового імунітету. приблизно з таким самим успіхом під час російської агресії проти грузії можна було саміт єс провести у цхінвалі, а угоду про асоціацію ратифікувати з кокойти.
нема сумнівів, що росія здійснює безпрецедентний в історії східної політики єс тиск на україну. адже розвиток україни за стандартами єс є водночас більш реальною та менш очевидною загрозою для російського неоімперіалізму, ніж нато. але ж відомо, що прагненням далеко не завжди відповідають можливості. так от реально втілити свої неорадянські прагнення щодо україни росія не може.
хоча б тому, що режим януковича практично повністю монополізував цю функцію і єдина принаймні сьогодні структурна відмінність ситуації в білорусі – зовнішній контроль газотранспортної системи. все можливе, що відчуття культурної вторинності дозволило режиму януковича віддати режиму медведпутіна без наслідків для стосунків з олігархічними спонсорами банкової, вже віддано.
підписання ж угоди про асоціацію з таким режимом має приблизно стільки ж спільного з європейською інтеграцією, як "суд" над тимошенко – з верховенством права, а "конституційна реформа" – з європейським парламентаризмом.
звісно, мені імпонує бажання європарламентарів допомогти реформувати країну. але визнання тиску росії на разі виявляється єдиною суттєвою іновацією політики щодо україни. політики, яка втім жодним чином не здатна змінити тенденцію сповзання україни у постсовкове болото. укладання ж угоди єс з офіційним києвом вміст неосовку в новколишній дійсності лише збільшить.
проблема в тім, що все це вже було. венеціанська комісія вже допомагає узурпаторам реформувати узурповане конституційне поле україни. якісна зміна стратегії в цій частині вимагала б реформу самої комісії з метою усунення очевидного конфлікту інтересів. єс вже реформували судову систему і отримали найчесніший печерний суд у світі. єс вже допомагали залучати інвестиції, реформувати кордони ітеде.
визнання так званим форумом так званого громадянського суспільства східного партнерства легітимності режиму януковича – ще недостатня підстава укладати з ним угоду, підсилювати його легітимність, зменшувати шанси реальних реформ та європейської інтеграції країни.
механізм призупинення дії угоди в ситуації порушення базових принципів – мертвому припарка, адже більшість базових принципів вже порушено. в цих умовах найкращий спосіб призупинити – відтермінувати угоду до відновлення в країні легітимних представницької, виконавчої та судової гілок влади.
ps. накрайняк, можна підписати з лупаном.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.