30 квітня 2020, 10:27

Що не так зі спецрейсами з Китаю для боротьби із COVID-19?

Що не так зі спецрейсами з Китаю для боротьби із COVID-19?

Учора "Українська правда" опублікувала лист нардепа Олександра Гереги до Кличка з проханням звертатися до "Епіцентрів" щодо поставок засобів захисту. Схожі листи, за інформацією журналістів, Герега розсилав також іншим парламентарям.

Далі виявилося, що засоби захисту, якими торгують в "Епіцентрі", в аеропорту зустрічав особисто президент. В офісі Зеленського пояснили, що літак "Мрія", як і попередні спецрейси, привіз для України поряд з гуманітарним вантажем також комерційний. Тобто частину засобів захисту ми отримуємо безкоштовно і вона оплачується благодійними фондами, а частину купують певні компанії, в тому числі й "Епіцентр", які надалі вже торгують цими засобами. В такій торгівлі в магазині насправді немає нічого незаконного.

Незаконно тут лише те, що Герега використовує депутатський мандат для подального перепродажу цих товарів. Щодо цього ми в ЦПК уже звернулися до Національного агенства з питань запобігання корупції.

Звичайно, організація ввезення медичних товарів у вигляді гуманітарної допомоги є позитивним досягненням Офісу Президента. Але є одне але.

Дані системи Prozorro свідчать, що той самий "Епіцентр" уже продав державі товарів для боротьби з COVID-19 на 24 мільйони гривень. Серед них є і засоби захисту, привезені з Китаю. Їх у "Епіцентру" купують лікарні, комунальні підприємства, Укразалізниця і поліція.

Водночас у Офісі Президента неодноразово наголошували на тому, що саме вони організовують логістику поставок та ведуть перемовини на найвищому рівні, аби такі поставки відбувалися.

В такому разі абсолютно не зрозуміло, чому державні замовники купують засоби захисту не напряму в китайських чи корейських виробників та постачальників, а в українських посередників. Адже посередники – це завжди додаткова націнка. Чому держава, домовляючись про такі спецвантажі, не домовляється про централізовані комерційні поставки на публічні закупівлі для своїх замовників?

Міністерство охорони здоров'я, до речі, також закупило захисні костюми китайського виробника в українського посередника – невідомого ТОВ "Меддів". Відбулося це через скандальний тендер із завищенням ціни на 40 % більше від українських аналогів.

Наголошу, що наразі є всі інструменти для того, аби поставки за закупівлями держави також організовувалися напряму в китайських, корейських чи українських виробників. Ухвалене ще в березні законодавство цілком дозволяє закуповувати товари напряму з-за кордону. Спеціально створене державне підприємство "Медичні закупівлі України" могло б укладати такі прямі контракти за результатами перемовин на офіційному рівні. Чому цього не трапилося досі – для нас загадка. Може, тому, що все-таки хтось зацікавлений у додатковій "маржі" за рахунок посередників?

Днями в Офісі Президента повідомили, що відтепер організацію таких вантажів перекладають на Міністерство охорони здоров'я. А це означає що надалі саме МОЗ та уряд нестимуть відповідальність за кожну втрачену гривню наших податків під час закупівель засобів захисту.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Суддя ВАКС Шкодін з грубим порушенням закону випустив з СІЗО фігуранта збройної схеми на мільярд Лієва. Чи покарає його за це ВРП?

Вже завтра – 12 лютого – Вища рада правосуддя (ВРП) розгляне надважливу скаргу. Вона покаже, чи здатна ВРП реагувати на грубі порушення закону суддею Вищого антикорупційного суду (ВАКС)...

Міноборони видало юридичну позицію щодо зміни керівництва АОЗ. І це катастрофа

Міноборони нарешті видало юридичну позицію щодо зміни керівництва АОЗ. І це катастрофа. Отже, юридична позиція Умєрова в тому, що після звільнення ним Тараса Чмута та Юрія Джигира, цитую: "...

Махінації із ''ВКонтакті'' та допомога міністру Януковича: що відомо про нотаріуса Єрмака, який допоміг Міноборони сфальсифікувати в держреєстрі дані про керівника АОЗ

Центр протидії корупції (ЦПК) продовжує викривати деталі того, як Міноборони вдалося сфальсифікувати в держреєстрі дані про керівника Агенції оборонних закупівель (АОЗ)...

Депутати Зеленського знову протягують законопроєкт проти журналістів N10242

Наші депутати дуже соромʼязливі. Їм невдобно, коли про накрадене ними розповідають журналісти. Накрадене ними і їх кришою в ОП. Саме тому сьогодні депутати Зеленського ще раз спробують протягнути законопроєкт проти медіа – N10242...

Відстрочка у Резерв+: мінус одна корупційна схема в сухопутці

За два дні онлайн-відстрочку в "Резерв+" отримали\продовжили 100 тисяч людей! Це стрибок до ефективнішої та справедливішої мобілізації. Плюс крута антикорупційна реформа...

За кулісами корупційної атаки на $15 млрд збройних грошей

Завершилася кільмісячна наша адвокаційна компанія зі створення найважливішої в країні Наглядової ради – в Агенції оборонних закупівель (АОЗ)...