Звільнити за 1 день
КМУ за один день після набрання чинності змін до Закону про державну службу звільнив 8 голів центральних органів державної влади:
• голову Державного агентства лісових ресурсів (повірте, дуже важливий орган з купою можливостей "заробити" великі гроші);
• голову Державної служба геології та надр України (можу вам вже чесно сказати, що весь "турбо-поспіх" зі змінам до державної служби був в першу чергу зумовлений необхідність перезавантажити цей орган – окрема країна в країні, і дуже заплутана ситуація – якось напишу);
• голову Державної Архітектурно-Будівельної Інспекції (тут навіть пояснювати не треба, думаю, розумієте);
• очільницю Державної архівної служби;
• керівника Національного агентства України з питань державної служби;
• керівника Державного агентства резерву;
• голову Державного агентства з питань електронного урядування (тут все ясно, дуже мало було зроблене, а саме на електронне врядування новий я Уряд робить ставку);
• голову Укртрансбезпеки.
Якщо відверто, це мрія кожного Прем'єра – за 1 день звільнити таких "зубрів".
Бо там великі гроші та "великі можливості" заважати чи допомогти змінам і Уряду – все як раз у непублічній політиці, у таких органах, які ці, і ще на близько 10-15 органах в країні, і 20-30 державних підприємствах. Отак.
Такі звільнення зазвичай проходять або дуже голосно і довго, або тихо по переведенню та політичних домовленостях.
Відверто, всі зміни до Закону про державну службу робилися у своїй більшість саме для цих звільнень.
Якщо вам цікава історія питання – будь ласка:
Уряд запропонував в Законі дати можливість кожному Уряду на рік після призначення звільняти 157 вищих державних службовців в країні категорії "А" – очільників от таких органів та державних секретарів міністерств.
При цьому, нагадаю, середня "тривалість" Уряду у нас (що поробиш) – рівно півтора роки.
Тобто, кожні півтора роки вищі державні службовці будуть звільнені та замінені на "своїх". І дотре, якщо "своїх" фазових.
Чи потенційно це погано для країни на роки уперед? Звісно, так, погано. Бо кожен уряд буде звільняти всіх і ставити "своїх" людей різної якості.
Чи протирічить це правилам ЄС та СІГМИ? Звісно так. І вони про це написали.
Чи руйнує це державну службу і людей, які працювали там роками і зайняли найвищу посаду чесно (і так, такі є)? Теж так.
Звісно, ніхто не захоче робити кар'єру на державній службі, бо через 10 років дійшовши до вищої посади, їх звільнять суто з політичних підстав, тому що змінився Уряд.
Знову маємо конфлікт революційної доцільності і будівництва сталої системи, яка б працювала, як працюють всі розвинені країни.
То чи готова я підтримати таке звільнення?
Так, і я його підтримала, звісивши всі за і проти і відпрацювавши тиждень в Комітеті та з Урядом над компромісною фінальною редакцією Закону (за що всім сторонам дуже дякую!).
Бо мова зараз йде про 157 людей в країні і лише про найвищі посади, щодо яких Уряд має право бажати перезавантаження.
Фінальним компромісом у Законі стали декілька правильний речей:
- звільнити цих 157 осіб Уряд зможе не протягом року, а лише протягом 4 місяців з моменту призначення. (Отже, жодна людина рік не буде "на крючку" – а це важливо для рішень такого керівника).
- Такі звільнені особи будуть потрапляти у так званий "кадровий резерв", де протягом 6 місяців їм будуть пропонувати на вибір декілька посад категорії А або Б, і лише, якщо вони відмовляться – вони будуть звільнені з державної служби.
Така історія.
То що далі з цими органами?
На них оголошені конкурси на он-лайн порталі - (дуже раджу подумати та податися, якщо маєте відповідні кваліфікації!).
Далі Комісія обере 5 осіб з найкращими балами за он-лайн тестами, ситуативними завданнями та співбесідою, і КМУ вирішить, кого з цих 5 осіб призначити.
Чому з 5? Ну тому, що окрім кращих балів Уряд має право обрати, з ким він краще "спрацюється".
Моя поправка вже 3 роки підряд була – 3 особи на вибір.
Але зараз вирішили 5. Ну ок, хай буде 5, лиш би працювало все краще, і в ці 5 не "пхали" свою людину-бездаря, що і тести зі знання Конституції написати не здатен. (І так, таке було у минули роки).
Як всі ці конкурси будуть проходити, будемо слідкувати.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.