Про повернення акцизів на паливо і підняття цін
➡ Сьогодні Парламент у І читанні прийняв законопроект 7668-д щодо повернення акцизів на паливо.
✅ ЗА – 236 голосів.
Моя позиція – проти. На комітеті теж висловлювала позицію проти.
По фракціях:
🔻 Слуга народу – 178
🔻 Європейська солідарність – 0
🔻 Батьківщина – 0
🔻 Платформа за життя та мир – 16
🔻 За майбутнє – 7
🔻 Голос – 1
🔻 Довіра – 16
🔻 Відновлення України – 12
🔻 Позафракційні – 6
На початку війни, думаю, пам'ятаєте, ВР відмінила всі акцизи на бензин та інші види палива, щоб наситити і стабілізувати ринок та підтримати бізнес під час війни.
➡ Нещодавно, у середині серпня, – Міністерство інфраструктури подало законопроект 7668, яким пропонувалось повернути акциз "100 євро за 1000 літрів" для всіх видів палива (на бензини моторні, важкі дистиляти, скраплений газ).
Коротко, головних аргументів у них – 3:
🔻 1. Акциз – головний механізм наповнення дорожнього фонду, бо дуже потрібні гроші на "Велике будівництво".
При чому не стільки на будівництво, скільки на повернення БОРГІВ українським та іноземним фінансовим установам.
Я не жартую – першим аргументом є справді повернення боргів (детальніше, куди саме і навіщо треба гроші, – напишу згодом)
🔻 2. За словами представників Уряду, "ринок наситився бензином, а, хоч порти і не працюють, питання з логістикою – вирішені. Можна повертати акциз".
🔻 3. Урядовці говорять, що це "вікно можливостей" повернути акциз БЕЗ підняття цін.
І що це буде непомітно для споживачів. 🤦♀
Бо, за їх словами, ціни на бензин на світових ринках падають (і падає ціна відносно пікової у 2022 році, хоча відносно вища за 2021).
А це "хороший момент" повернути акциз в Україні, і зберегти ціни на тому ж рівні, що і зараз (Дисклеймер – ні).
➡ Вчора Податковий комітет прийняв доопрацьований законопроект 7668-д щодо повернення акцизів, а сьогодні за нього проголосував Парламент.
Головні відмінності від урядового – це:
1) На газ повертається акциз у розмірі 52 євро/1000 (а не 100 євро, як було в урядовому варіанті).
2) Акциз та ПДВ для альтернативних видів палива, із додаванням біоетанолу, теж прирівнюється до 100 євро/1000 (зараз було як до війни: 162 євро/1000 літрів).
3) Усе інше (бензин та дизель) 100 євро/1000 літрів, як і пропонував Уряд.
Це був компроміс у президентській фракції, який все ж:
- Підніме ціни на пальне.
- Підніме, на жаль, ціни на продукти харчування, особливо на всю аграрку, бо для аграріїв, які і так ледь працюють – підніме собівартість.
- Віддасть гроші українців із кожного літру бензину та продукту українського виробництва – на близько 30% нове "велике будівництво" і на 70% на повернення кредитів за колишнє "велике будівництво", яке Уряд мав би реструктуризувати в час війни.
Моя позиція та позиція багатьох колег із комітету була дуже простою:
Покажіть мости та інші об'єкти, які треба відбудувати МінІнфраструктурі для українців та бізнесу і експорту під час війни – і ми знайдемо на це гроші.
Але ВР вирішила повернути акциз і повертати довоєнні борги УкрАвтоДору.
Це, очевидно, філософія Уряду зараз.
І хай вас не вводять в оману заяви про 10-10-10 і таке необхідне зниження податків.
Ну ок. Попереду – друге читання.
📲Більше й опертивніше пишу у своєму телеграм-каналі.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.