6 травня 2021, 09:29

Настав час Істини: зовнішня політика України має бути проактивною і наступальною

Сьогодні розпочався візит в Україну Державного секретаря США Ентоні Блінкена. Подія дійсно непересічна, адже у період пандемії міждержавні візити узагалі відбувається доволі нечасто, а тут йдеться про перший візит до нашої країни високопосадового представника Адміністрації президента Байдена, та ще й на тлі нещодавнього загострення відносин між Києвом та Москвою, спричиненого значною концентрацією російських військ біля кордонів України.

Безсумнівно, українська сторона має повною мірою скористатися цією особливою нагодою і донести до представників офіційного Вашингтону найбільш важливі для України ключові питання. Так, відповідно до положень Хартії про особливе партнерство між Україною та США від 19 грудня 2008 року ми розраховуємо на дійсно партнерське ставлення з боку Сполучених Штатів у контексті стримування Росії. Зокрема, у цьому важливому двосторонньому документі серед іншого зазначено, що "Партнерство в галузі оборони та безпеки між Україною та Сполученими Штатами Америки є вигідним як для обох країн, так і для регіону". Тож нам в Україні хотілось би дізнатися, яку конкретну оборонну допомогу в разі нападу агресора могли б оперативно надати США.

Очевидно, слід також нагадати про Будапештський меморандум 1994 року, згідно з яким Україна добровільно позбулася ядерної зброї і зробила тим самим вагомий внесок у безпеку насамперед США, а також Європи та усього світу.

Ймовірно, слід також згадати й те, що дванадцять років тому, внаслідок відомих подій у дипломатичній історії американсько-російських стосунків, які згодом отримали назву "перезавантаження", Україна фактично опинилася у неформальній зоні впливу Росії. І тут, мабуть, навіть не варто пояснювати, до чого усе це призвело на початку 2014 року.

Тож увагу представників американської делегації слід привернути до небезпеки встановлення будь-яких сфер впливу у Східній Європі, до чого так прагне Москва. Запобігти ж цьому доволі швидко можна, надавши Україні статус основного союзника США поза НАТО, що має сприяти поглибленню українсько-американського партнерства у критично важливій сьогодні для нас військово-технічній сфері. Партія "Сила і Честь" фактично першою в Україні порушила це надважливе питання для зміцнення обороноздатності нашої держави.

І у Києва наразі є усі підстави для просування цього питання, адже явно невипадково Державний секретар США Ентоні Блінкен у своїй промові "Зовнішня політика для американського народу" 3 березня цього року серед іншого наголосив на потребі надати нового імпульсу зв'язкам із союзниками та партнерами. Про бажання Сполучених Штатів активізувати двостороннє стратегічне партнерство йшлося і під час розмови президентів США та України 2 квітня.

Про це йдеться й у заяві Державного департаменту США напередодні цього візиту Ентоні Блінкена в Україну: "Сполучені Штати рішуче підтримують зусилля України з досягнення її євроатлантичних прагнень та побудови процвітаючого, безпечного і демократичного майбутнього для всіх українців".

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

A Response to Sergey Lavrov, or Why the Budapest Memorandum is the Key and the Only Possible Platform for Restoring the System of International Law and Legal Order. The alternative is an inevitable slide into a Third World War

"The system of international law is upheld through mutual recognition of the foundations and principles which, regardless of their metaphysical origins, function in practice as rules of the game...

Відповідь С. Лаврову, або чому Будапештський меморандум є ключем і єдиною можливою платформою для відновлення системи міжнародного права і правопорядку. Альтернатива – невідворотність сповзання у Третю світову війну

"Система міжнародного права підтримується завдяки взаємному визнанню засад та принципів, які, незалежно від їхніх метафізичних першопричин, на практиці діють як правила гри...

Незалежні медіа як ключовий елемент демократичного суспільства і національної безпеки держави (інтервʼю для французького видання ''Le Diplomatе'', ч.5)

"Свобода преси – це основа життя будь-якої життєздатної демократії." Венделл Вілкі Початок: Стратегія виживання та миру Європи і роль України | Мирний план (інтервʼю для французького видання ''Le Diplomatе'', ч...

Democracy vs. Authoritarianism, or Lessons from the SCO Meeting in China

"In contrast to liberal democracies, authoritarian regimes do not, in practice, acknowledge the equal dignity of their citizens. While they may proclaim such principles in elaborate constitutional texts, the lived reality diverges sharply from these formal declarations...

Демократія vs Авторитаризм, або уроки зустрічі країн ШОС у Китаї

"Авторитарні держави, на відміну від ліберальних демократій, не визнають рівної гідності своїх громадян. Вони можуть це імітувати за допомогою пишномовних конституцій, але в реальності все інакше...

Про стратегію будівництва демократії в Україні. Три закони демократії (з інтервʼю для французького видання ''Le Diplomatе'', ч.4)

Прикриваючись риторикою демократії, вони нищили її основи, копіюючи російську авторитарну модель і викликавши два Майдани. Початок: Стратегія виживання та миру Європи і роль України | Мирний план (інтервʼю для французького видання ''Le Diplomatе'', ч...