5 жовтня 2018, 16:05

Чому нові члени ЦВК не зможуть виконати дану сьогодні присягу?

Ось текст присяги, яку нові члени Центральної виборчої комісії урочисто промовляли у Верховній Раді:

"Присягаю Українському народу при здійсненні своїх повноважень у Центральній виборчій комісії додержуватися Конституції України та законів України, позапартійної позиції, бути чесним, об'єктивним та неупередженим у вирішенні питань, що належать до повноважень Комісії, забезпечувати реалізацію і захист виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі".

То як можуть члени ЦВК забезпечити "право на участь у референдумі", якщо Закону про референдум у нас нема. Є це право не лише у тексті присяги, а у Конституції України, але реалізувати це право ніхто не може.

Чому? Все просто. Пояснюю у датах і прізвищах.

1991 – ще до проголошення Незалежності ухвалено закон про референдум – це акт радянський.

1996 – право громадян на референдум з"явилося у Конституції України. Але цього мало. Для реалізації права на референдум потрібен ЗАКОН. Але у Верховній Раді до цього нікому не було діла, діяв радянський закон. Аж поки до влади не прийшов Янукович і не врегулював це питання виключно для себе.

2012 – поки політики б"ються за голоси на виборчих округах, Верховна Рада 6-го скликання в останній день своєї роботи у порожній залі під головуванням комуніста Адама Мартинюка ухвалює геть ганебний Закон "Про всеукраїнський референдум". Цей закон міг перетворити Януковича на абсолютного монарха, а Україну заштовхати у Митний Союз.

2018 – Закон про референдум імені Януковича Конституційний Суд України скасував – визнав таким, що не відповідає Конституції. Це було в травні. Зараз жовтень. І знову Верховна Рада не квапиться врегулювати питання референдуму Законом. Зараз повний законодавчий вакуум.

Хоча є готовий законопроект N2145а, написаний правниками-конституціоналістами у відповідності до Конституції України і міжнародних стандартів проведення референдумів у демократичних країнах.

І на завершення. Залишати питання референдуму не врегульованим законом неможна, тому що це:

- загроза для національної безпеки (історія дала нам достаньо уроків у 2014),

- злочин проти громадян, яким не дають скористатися своїм конституційним правом,

- і, звісно, неможливість для нових членів ЦВК виконати урочисто проголошену присягу.

З кого тепер питати? З парламентської більшості, з голів фракцій, які підписували у 2014 році Коаліційну угоду і ОБІЦЯЛИ новий демократичний закон про референдум, а тепер не квапляться попрацювати над цим питанням.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Ухвалений закон про Рахункову палату – це НЕ перемога! Соромно за депутата-''опозиціонера'' Железняка і журналістів.

Верховна Рада 30 жовтня ухвалила законопроєкт N10044-Д про Рахункову палату. Не вірте переможним реляціям влади, деяких представників опозиції, зокрема, Ярослава Железняка із фракції "Голос", і компліментарним заголовкам ЗМІ! Це не перемога! Це законодавчо закріплене захоплення інституції, яка мала би чесно і принципово рахувати гроші державного бюджету і міжнародну фінансову допомогу...

Радники, як в ОП, при космічних зарплатах. ДефектN2 законопроєкту про ''реформу'' Рахункової палати

Почнемо із зарплат, які законопроєкт N10044-д про нібито реформу Рахункової палати: народні депутати проявляють велику щедрість і пропонують встановити такі виплати: Голова РП – 55 прожиткових мінімумів – зараз це 160 тис грн на місяць + доплати, зокрема за доступ до держтаємниці + премія 30% від окладу, за спеціальне звання для державних аудиторів = приблизно 300 тис грн на місяць! 
Заступник Голови – 50 прожиткових мінімумів, це 146 тис грн + і ті ж доплати, инший член РП – 48 прожиткових мінімумів, це 140 тис грн на місяць + доплати...

Стратегічні дефекти законопроєкту про реформу Рахункової палати. Дефект N1.

"Рахункова палата – це наші очі", – сказала мені під час інтервʼю на Українському радіо Ніна Южаніна, народна депутатка з фракції ЄС, членкиня Комітету ВР з питань податкової та митної політики Зміст нашої подальшої розмови про законопроєкт 10044-д про реформу Рахункової палати, що його ухвалено 19 вересня 2024 р...

Український інститут майбутнього проти майбутнього України і ЗА підтримку міжнародного спонсора війни. За кого будуть народні депутати?

На 4 червня заплановано важливе голосування – з тих, які журналісти аналізують поіменно. Мова про підвищення податків на тютюнові вироби. Законопроект N11090, ініційований Міністерством фінансів і підтриманий податковим комітетом Данила Гетманцева, вже рекомендований на розгляд парламенту...

Міністр фінансів Марченко і нардеп Слуг Устенко хочуть підвищити ставки податків для всіх, а для продавців ТВЕНів (айкосів) знизити. Ціна питання = 1 Patriot

В Україні з 2021 року роки діють однакові ставки податку (акцизу) на сигарети та ТВЕНи (в народі їх називають айкосами, бо 80% українського ринку пристроїв для електричного нагрівання тютюну належить компанії Philip Morris, що виготовляє ці iqos)...

Мінус 5 млрд грн! Що курить міністр фінансів Марченко?

Україна має підвищити акцизи на тютюнові вироби. Це наше зобов'язання перед ЄС, яке закріплено у Директиві. Згідно цьому документу до 2025 року акцизи на сигарети, сигарили та тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) повинні бути не менше 90 євро за 1000 сигарет...