Радники, як в ОП, при космічних зарплатах. ДефектN2 законопроєкту про ''реформу'' Рахункової палати
Почнемо із зарплат, які законопроєкт N10044-д про нібито реформу Рахункової палати: народні депутати проявляють велику щедрість і пропонують встановити такі виплати:
Голова РП – 55 прожиткових мінімумів – зараз це 160 тис грн на місяць + доплати, зокрема за доступ до держтаємниці + премія 30% від окладу, за спеціальне звання для державних аудиторів = приблизно 300 тис грн на місяць!
Заступник Голови – 50 прожиткових мінімумів, це 146 тис грн + і ті ж доплати, инший член РП – 48 прожиткових мінімумів, це 140 тис грн на місяць + доплати.
Непогано? Звісно, передбачені зарплати аудиторам там иншим штатним співробітникам – трохи менше, але порівняні з тим, що отримують наші герої у штурмових підрозділах ЗСУ.
Здавалося б, цього мало би бути цілком достатньо, щоби повноцінно працювати аудиторам і членам Рахункової палати. Але ніт! НЕДОСТАТНЬО!
Народні депутати прописують у дефектному законопроєкті по ТРИ РАДНИКИ на кожного члена Рахункової палати. І їм також треба платити! Але навіщо радники членам Рахункової палати? Є аудитори, які перевіряють ефективність витрачання бюджетних коштів, міжнародної допомоги, а члени Рахункової палати роблять висновки, ухвалюють рішення.
Виходить, при зарплаті у майже 200-300 тис грн на місяць члени Рахункової палати потребують ще когось, хто буде дивиться в аудиторські звіти і радити, яке рішення ухвалити?
Це, знаєте, якби у судді Верховного Суду був би радник на зарплаті від платників податків, який замість судді думав над рішенням! Але саме це пропонують народні депутати у законопроєкті 10044-Д. Так, у суддів є помічники, але ж не радники!
"Радники члена Рахункової палати призначаються та звільняються з посад Секретарем Рахункової плати за поданням члена Рахункової палати..." – цитата із законопроєкту. Нема чого процитувати про відповідальність цих радників, бо у цьому проєкті визначено, що радники не підлягають Закону Україну "Про державну службу", тобто, ніхто не перевірятиме їхні декларації при зарахуванні на посади і при звільненні.
Ця схема із радниками виглядає максимально неприйнятно. І, як на мене, слугує схемою легалізації "смотрящіх", які рвуться у державні органи, але не хочуть підзвітності і прозорості, які із презирством ставляться до самого інституту державної служби.
"...я ніколи не піду на державну службу. І це мій внутрішній хрест, який я несу. Але при цьому я розвиваюся як бізнесмен і професіонал. Я вчуся. І готовий до будь-яких консультативних і експертних функцій. В цьому сенсі я готовий бути "смотрящім", – після кількох років роботи на державній службі сказав відомий київський забудовник Андрій Вавриш. Людина не встидається про це говорити із журналістами. А народні депутати тепер не встидаються виписувати в законі місця для людей із такими "талантами".
Промоутер "інституту смотрящіх" Андрій Вавриш, не проти ночі згадувати, є нечужою людиною для людини, яку зараз називають "смотрящім" за Рахунковою палатою.
Мова про Дмитра Сторожука. Він був заступником генпрокурора Юрія Луценка, його призначили в ГПУ, як брешуть злі язики, "за квотою" Коломойського. До того Сторожук не працював в органах прокуратури. Зараз Сторожук офіційно – радник (ахаха) голови Рахункової палати Ольги Піщанської.
Доброчесність Сторожука перед зарахуванням на посаду радника голови РП не перевіряли, бо закон, як я писала вище, не передбачає як перевірку, як і звітування радників, так само, як нема таких вимог для радників Офісу президента.
Та навряд чи Дмитро Сторожук пройшов би перевірку на доброчесність. В мережі безліч історій, в яких теперішній радник голови Рахункової палати перебуває по той бік від доброчесності. Наприклад, є розслідування Bihus.info про причетність Сторожука до оформлення інсценованої смерті як справжньої для афериста міжнародного масштабу.
Скажу більше: Сторожук зараз, як повідомили мені джерела у Рахункові палаті, по суті замкнув на себе функції Секретаря Рахункової палати. Зараз посада вакантна, але кабінет, кажуть мої джерела, окупований Сторожуком, також він, кажуть мої джерела, користується службовою автівкою, закріпленою за Секретарем Рахункової палати. Виходить, що надзвичайно важливий державний інститут перебуває в управлінні "смотрящего", – так розуміти цю ситуацію?
24 жовтня Володимир Зеленський сказав, що готує "внутрішній" план Перемоги, пункти плану стосуватимуться не лише фронту та військово-промислового комплексу, а й "економіки, фінансів, забезпечення справедливості" тощо – пообіцяв президент.
Пункт про справжню реформу Рахункової палати має бути серед перших у цьому "внутрішньому" плані перемоги, якщо Володимир Зеленський справді хоче нашої перемоги.
Тим часом Верховна Рада і Рахункова палата розхвалюють дефективний законопроєкт, який не передбачає, всупереч вимогам послів країн G7, перевірки чинних членів Рахункової палати Дорадчою групою експертів (про це детальніше читайте тут), а також містить ще безліч дефектів, які ведуть до інституційної смерті Рахункової палати.
В планах "похоронної команди" ухвалити цей дефективний законопроєкт вже наступного тижня.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.