Прийнятий виборчий кодекс загрожує федералізацією України
На третій рік війни з Росією Верховна Рада проголосувала за законопроект Виборчого кодексу, який ризикує поставити Україну на межу федералізації. Як водиться дорога в пекло була встелена якнайкращими побажаннями – голосували ж бо за пропорційну систему з відкритими списками. Але оскільки у Верховній Раді 8 скликання законопроекти читають, мабуть, тільки зануди й юристи, 226 депутатів підмахнули по-справжньому абсурдне рішення.
Стаття 338 Виборчого кодексу розбиває Україну на 27 виборчих регіонів, більшість з яких співпадає з адміністративними межами областей. Згідно статті 341 кожна партія зобов'язана розподілити свій виборчий список на 27 регіональних списків.
Таким чином виборці зможуть голосувати і за партію, і за одного з її кандидатів, що безумовно добре, бо завдяки набраним голосам відбудеться розташування кандидатів у партійному списку.
Однак далі починається те, про що, напевно, не замислювались автори закону – Верховна Рада України вперше за роки незалежності, отримує депутатів, що будуть чітко структуровані по-регіонах.
Де-юре вони все ще будуть депутатами від Батьківщини чи Опозиційного блоку. Де факто – це будуть депутати від Львівщини, Донеччини, а також від Закарпаття (виборчий регіон N9) або від Чернівецької області (Буковини) (виборчий регіон N26).
Пояснювати, що може бути, якщо депутати від Закарпаття, усвідомлюючи спільних виборців, вирішать зіграти у свою політичну гру, попри партійні розбіжності?
А якщо це будуть депутати неокупованої частини Донеччини (виборчий регіон N7) або Одещини (виборчий регіон N17)?
Можна навіть здогадатись, звідки була закинута настільки блискуча ідея поділу України на регіони – майже напевно із сусідньої Росії, яка веде з нами війну.
Справа у тому, що половина від депутатів Государственной Думы обирається за пропорційною системою, де є федеральна те регіональні частини списку. Щоправда у Росії, яка є формальною федерацією, правильно відчули небезпеку сепаратизму, тому виборчих регіонів там 35 і вони не співпадають з адміністративними кордонами автономних республік і областей.
Ми зробили інакше – нас небезпека сепаратизму не турбує. В такому разі нас має турбувати небезпека гібридної війни, яка маскується під сепаратизм регіонів, адже з 2014 року окупанти починали ховатись саме за вимогою федералізації України, якій так необачно допомагають наші депутати тепер.
Іншими словами у такому вигляді Виборчий кодекс містить загрози національній безпеці і не може бути прийнятий у другому читанні. Якщо тільки депутати не знайдуть вихід у процесі підготовки поправок.
P.S. Здається я розумію чому 26 депутатів Опозиційного блоку з охотою віддали голоси за законопроект своїх політичних опонентів, проголосувавши разом з Батьківщиною та Самопоміччю, де так люблять докоряти таким коаліції.\
На фото "парламент" однієї з так званих народних республік, де аплодували б федералізації України
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.