13 липня 2021, 16:04

''Швидкість затору''. Чому європейські столиці їдуть 30 км/год

Берлін, Париж, Гельсінкі, Лондон, Вроцлав, Варшава, Осло, Брюсель, Мадрид, Барселона і вже Амстердам.

Усі ці міста мають успішний досвід щодо зменшення аварійності та травматизму на дорогах завдяки обмеженню швидкості на міських вулицях до 30 км\год.

Англійці проаналізували, що рух не більше 20 миль/год (близько 32 км/год) зберігає 4 життя на рік. Сьогодні обмеження діє на головних центральних вулицях та біля найбільш людних станцій метро.

Влада Брюселя, одного з найбільш перевантажених автомобілями міст Європи, запровадила спочатку експеримент в одному районі. В результаті кількість нещасних випадків на дорозі зменшилася там на 40%. Було вирішено розповсюдити нове правило на увесь Брюсель за виключенням кількох магістралей.

З експерименту почав і Берлін. Влада міста пішла на це, щоб попередити транспортний колапс, знизити загазованість повітря та рівень шуму. Врешті зафіксували зменшення шкідливих викидів на 30%. Експеримент вирішили зробити нормою, тож сьогодні увесь Берлін їде зі швидкістю 30 км/год.

Найкращого результату вдалося досягти столиці Норвегії. Обмеження швидкості до 30 км\год там почали запроваджувати в 2015 році, і вже у 2019-му, згідно зі звітом Норвезької адміністрації громадських доріг, кількість жертв унаслідок ДТП в Осло зменшилося до одного випадку.

У 2,5 рази фіксує зменшення кількості загиблих у ДТП після введення режиму 30 км/год Гданськ.

Удвічі скоротилася ця цифра в Гельсінкі.

Усі ці міста фіксують кілька спільних моментів.

Майже скрізь обмеження вводилися поступово або експериментально, і ніхто не отримав невдалого кейсу. Зрештою нововведення розповсюджувалося на всі ключові вулиці міст. Саме так, до речі, збирається зробити до кінця літа і Париж.

Майже скрізь водії не відразу сприйняли нові правила, і на початку було багато нарікань. Звикали важко і повільно. Але потім виявили, що помітної економії часу більш швидка їзда в місті не дає – час подорожі скорочується всього на 7 секунд на кілометр. Важливіше за швидкість – безперервність транспортного потоку і "розумне" перемикання світлофорів.

Світові урбаністи стверджують, що 30км/год – це найбільш прийнятна і водночас раціонально-безпечна швидкість. При зіткненні автомобіля, який їде на такій швидкості, з пішоходом або велосипедистом смертельні випадки складають близько 10%. Тобто у 90% випадків люди залишалися живими.

А що Київ? Наше місто, за площею не надто менше за Берлін і за населенням трохи більше як Париж, їде 50 км/год (а фактично усі 70), і національна поліція фіксує головною причиною третини усіх ДТП з потерпілими перевищення швидкості.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

За що воює з киянами маршруточна мафія

Рівно місяць тому Комунальна служба перевезень почала робити те, що не робила 7 років поспіль, – почала по-справжньому перевіряти столичні маршрутки...

''Швидкість затору''. Чому європейські столиці їдуть 30 км/год

Берлін, Париж, Гельсінкі, Лондон, Вроцлав, Варшава, Осло, Брюсель, Мадрид, Барселона і вже Амстердам. Усі ці міста мають успішний досвід щодо зменшення аварійності та травматизму на дорогах завдяки обмеженню швидкості на міських вулицях до 30 км\год...

Моя позиція щодо запрошення повернутись на ТВі

Я для себе вирішив, що не візьмусь за керівництво редакцією журналістських розслідувань на ТВі, якщо в ній не буде тих людей, з якими я працював раніше...

ІНШИЙ ЛУЦЕНКО

Юрій Луценко пройшов це жорстоке випробування із мужністю, на яку мало хто здатний. Він не зламався, не прогнувся, і нічого ні в кого не просив...

''ЗАСНІЖЕНА ВЕСНА''. Армію – не орендують.

"ЗАСНІЖЕНА ВЕСНА" Вчора все було скромно, але щиро. Ми зібрались на Майдані, аби руками допомогти визволенню Києва з полону. Добирались метрополітеном, тримаючи по кілька лопат кожний...

''ЗАСНІЖЕНА ВЕСНА''. Майдан незалежності, 19:00. СЬОГОДНІ. З ЛОПАТАМИ

На $300 мільйонів доларів, які коштували б/у поїзди Hyundai, влада могла купити близько тисячі нових надпотужних снігоприбиральних машин. На неймовірні мільярди, вбухані в зведення найдорожчих у світі стадіонів, влада могла б побудувати дороги...