25 лютого 2016, 13:52

Про імперську нумерологію та комплекс меншовартості

От ніяк не міг второпати, чому з Києва до Львова йде потяг N90, а з Львова до Києва потяг N91? Це я про так звані "нічні" потяги, якими донедавна було якнайзручніше добиратися до центру нашої країна міста Києва.

Повністю матеріал тут

А от аналогічний потяг Київ – Одеса має аж N105

А Київ – Харків N64.

А Київ – Дніпро N80.

Тоді кинувся до щойно введені надшвидкі, як для України, так звані потяги Інтерсіті.

І виявилося, що і вони мають якісь далекі від першого номери:

Київ – Львів N170

Київ – Одеса N763

Київ – Харків N156

Київ- Дніпро N166

Цікаво, подумав, я. Але чому такий хаос у цій нумерології? Це ж потяги між нашими головними містами – "першою столицею" – Харковом, "духовною столицею" – Львовом, "просто центром" – Дніпром, ну і "не першим, але й не другим містом" у нашій країні – Одесою. Десь вони й мали б посісти 1,2,3,4 місця з відповідною нумеруванням потягів, літаків і т.д. до них. Принаймні в нашій національній стратифікації.

Тоді підемо від зворотного, подумав я. А які потяги мають перші, найбільш козирні номери?

І тут мене чекав, самі здогадуєтесь, "рояль в кустах". Звичайно перші номери зафіксовано для "століци нашой родіни города Москви". Ось номери потягів Київ-Москва – N2, N4 та, що найбільш зворушливо, N6.

Що стосується N6 – то тут все зрозуміло. Київ завжди мав бути у "шестірках" у Москви.

Правда потішило, що потяг Москва – Кишинів має номер N66:)

Однак як пояснити N2 і N4?

Тоді я поцікавився, а що ж то за таємничий потяг N1? Звідки і куди він їде – невже трансєвропейський експрес?

Аж ні! Виявляється – і це ще один "рояль в кустах" – це потяг між двома совєтськими, а тепер російськими, імперськими столицями Санкт-Петербургом (Лєнінградом) і Москвою "Красная стрєла" N1! Це той самий вигідний нічний потяг.

То що ж виходить – цього року бучно святкуватимемо чверть століття Незалежності нашої калинової з роси та води України, а нумерологію своєї неначе б то незалежної Укрзалізниці і далі відтворюємо імперський табель про ранги:

Першим, як і належиться, має бути потяг з "Третього Риму" Москви до старої імперської столиці Лєнінграда-Санкт-Петербурга.

Другим, до "матері городов русскіх" (в московській версії) Києва.

Третім слід очікувати – Мінськ? І дійсно, інтуїція не підводить – третій "рояль в кустах" – потяг Москва-Мінськ має N3!

І так далі – у відповідністю з рангом!

...

І тепер вона складається з:

Донецької залізниці (з центром у Донецьку);

Львівської залізниці (з центром у Львові);

Одеської залізниці (з центром у Одесі)

Придніпровської залізниці (з центром у Дніпрі)

Але й, о, диво:

Південної залізниці (з центром у Харкові)!

Південно-західної (з центром у Києві)!!!

Отже Харків у нас не на сході, а на півдні? А Київ не на Півночі, а на південному заході?! Щодо чого? Звісно – четвертий "рояль у кустах" – щодо Москви!

...

Які запитаєте ви? Україна має не лише на словах, але й реально, інфраструктурно розвертатися у бік Європи. Розбудовуати у напрямку ЄС і залізницю, і автобани, і продуктопроводи, і інформаційні канали – це і про ІНТЕР, і про Марію Столярову та інших шустерів.

А разом з тим адаптовуватися до європейських стандартів.

І тут ще один кричущий, проте не всім очевидний приклад. У 1939 році, коли сталінський СССР "освободив" Західну Україну він ледь не моментально переклав всі залізничні лінії – до того вони були європейського стандарту 1435 мм – звівши їх до совєтського стандарту 1520 мм. І не лише про ідеологію йшлося – йшлося про стратегію – перш за все військову – Красна армія мала мати цей інструмент, щоб будь-якої миті блискавично підвозити війська і амуніцію до будь-якого кордону. Ну, і, звісно, вирішити питання перевантаження. Після ІІ світової війни і окупації країн Центральної Європи СССР збудував язики колії совєтського стандарту 1520 мм далеко вглиб Європи – підвозити руду з Кривого Рогу, так би мовити. А насправді – підвозити танкові колони. Згадаймо, чому так рвалися до Дебальцевого російські терористи – навіть їм довозити до Донбасу амуніцію та матеріали "гуманітарними конвоями" за дорого – залізницею зручніше. А саме Дебальцеве і було головним залізничним вузлом.

А що ж Україна?

...

Був момент, за режиму Януковича, що здавалося, що країну навмисно відрізають від Європи та розвертають на Схід. На Захід провадили розбиті дороги, які ставали щораз вужчими. А, може, так і було, і це не тільки враження, а свідома політика. Тому не маємо права гаяти час.

Отож, про що насправді йдеться – бо ж не лише про нумерологію? А йдеться про розвертання України до свого центру – Києва, і про те, щоб по справжньому відкрити країну на Захід. Україна має ставати україноцентричною, а не нидіти на узбіччі західної цивілізації якимось неповноцінним шматком розваленої імперії.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Занепад Заходу чи піднесення Сходу?

Сьогодні вже стало певним кліше писати про те, що Захід у тому вигляді, яким ми його знаємо, знову переживає занепад і, здається, поступово згасає – неначе вкотре заходить за обрій, як це свого часу описав Шпенґлер (Oswald Arnold Gottfried Spengler, 1880-1936)...

Європа, що тріумфує

Я з відомим львівським політологом Антіном Борковський, в день уродин визначного польського митція зламу XIX-XX століть Юзефа Мегоффера, відштовхуючись від його картини "Европа, що тріумфує" дискутуємо про сьогоднішню долю того, що ми називаємо Европою, Трампа, Бреттон-Вудську угоду та що з цього випливає...

Остання людина?

Останнім часом ми спостерігаємо тривожні процеси – стрімке зниження рівня когнітивних здібностей людей, зокрема таких як розуміння, пізнання, навчання, усвідомлення, сприйняття та здатність обробляти зовнішню інформацію...

Епоха хама

Спостерігаючи за дивною динамікою еволюції гомінідів, ланок у поставанні сучасних людей, які зʼявлялися мільйони років тому, а згодом зникали без сліду, не залишаючи прямих нащадків і поступаючись місцем іншим підвидам антропоморфних істот, я все частіше замислююся над траєкторією розвитку homo sapiens...

Це український солдат зробив Америку великою, а Росію – малою

У передріздвяний період прийнято говорити про щось добре. Для нас, в Україні, нашим найкращим є Україна у її якнайширших сенсах. Тому я приготував промову про Україну, але на перший погляд присутнім може здатися, що цьогорічна промова про США...

Вручення ''Ордена Незалежного культурологічного Журналу ''Ї'' ''За інтелектуальну відвагу'''' та прийняття ''Межа року''

Рівно чверть століття тому, у 1999 році, у Львові під Різдво вперше відбулося унікальне не лише для України, але й для всього центрально-східного регіону Европи дійство – своєрідне підведення суспільних та політичних підсумків року, що минув, і вшанування тих, кого цього року середовище Громадської організації "Незалежний культурологічний журнал "Ї"" вважали знаковими для України і регіону публічними діячами, діячами, які особливо заслужилися в царині інтелектуального осмислення часу і мали відвагу це своє бачення відкрито задекларувати та обстоювати...