25 лютого 2016, 13:52

Про імперську нумерологію та комплекс меншовартості

От ніяк не міг второпати, чому з Києва до Львова йде потяг N90, а з Львова до Києва потяг N91? Це я про так звані "нічні" потяги, якими донедавна було якнайзручніше добиратися до центру нашої країна міста Києва.

Повністю матеріал тут

А от аналогічний потяг Київ – Одеса має аж N105

А Київ – Харків N64.

А Київ – Дніпро N80.

Тоді кинувся до щойно введені надшвидкі, як для України, так звані потяги Інтерсіті.

І виявилося, що і вони мають якісь далекі від першого номери:

Київ – Львів N170

Київ – Одеса N763

Київ – Харків N156

Київ- Дніпро N166

Цікаво, подумав, я. Але чому такий хаос у цій нумерології? Це ж потяги між нашими головними містами – "першою столицею" – Харковом, "духовною столицею" – Львовом, "просто центром" – Дніпром, ну і "не першим, але й не другим містом" у нашій країні – Одесою. Десь вони й мали б посісти 1,2,3,4 місця з відповідною нумеруванням потягів, літаків і т.д. до них. Принаймні в нашій національній стратифікації.

Тоді підемо від зворотного, подумав я. А які потяги мають перші, найбільш козирні номери?

І тут мене чекав, самі здогадуєтесь, "рояль в кустах". Звичайно перші номери зафіксовано для "століци нашой родіни города Москви". Ось номери потягів Київ-Москва – N2, N4 та, що найбільш зворушливо, N6.

Що стосується N6 – то тут все зрозуміло. Київ завжди мав бути у "шестірках" у Москви.

Правда потішило, що потяг Москва – Кишинів має номер N66:)

Однак як пояснити N2 і N4?

Тоді я поцікавився, а що ж то за таємничий потяг N1? Звідки і куди він їде – невже трансєвропейський експрес?

Аж ні! Виявляється – і це ще один "рояль в кустах" – це потяг між двома совєтськими, а тепер російськими, імперськими столицями Санкт-Петербургом (Лєнінградом) і Москвою "Красная стрєла" N1! Це той самий вигідний нічний потяг.

То що ж виходить – цього року бучно святкуватимемо чверть століття Незалежності нашої калинової з роси та води України, а нумерологію своєї неначе б то незалежної Укрзалізниці і далі відтворюємо імперський табель про ранги:

Першим, як і належиться, має бути потяг з "Третього Риму" Москви до старої імперської столиці Лєнінграда-Санкт-Петербурга.

Другим, до "матері городов русскіх" (в московській версії) Києва.

Третім слід очікувати – Мінськ? І дійсно, інтуїція не підводить – третій "рояль в кустах" – потяг Москва-Мінськ має N3!

І так далі – у відповідністю з рангом!

...

І тепер вона складається з:

Донецької залізниці (з центром у Донецьку);

Львівської залізниці (з центром у Львові);

Одеської залізниці (з центром у Одесі)

Придніпровської залізниці (з центром у Дніпрі)

Але й, о, диво:

Південної залізниці (з центром у Харкові)!

Південно-західної (з центром у Києві)!!!

Отже Харків у нас не на сході, а на півдні? А Київ не на Півночі, а на південному заході?! Щодо чого? Звісно – четвертий "рояль у кустах" – щодо Москви!

...

Які запитаєте ви? Україна має не лише на словах, але й реально, інфраструктурно розвертатися у бік Європи. Розбудовуати у напрямку ЄС і залізницю, і автобани, і продуктопроводи, і інформаційні канали – це і про ІНТЕР, і про Марію Столярову та інших шустерів.

А разом з тим адаптовуватися до європейських стандартів.

І тут ще один кричущий, проте не всім очевидний приклад. У 1939 році, коли сталінський СССР "освободив" Західну Україну він ледь не моментально переклав всі залізничні лінії – до того вони були європейського стандарту 1435 мм – звівши їх до совєтського стандарту 1520 мм. І не лише про ідеологію йшлося – йшлося про стратегію – перш за все військову – Красна армія мала мати цей інструмент, щоб будь-якої миті блискавично підвозити війська і амуніцію до будь-якого кордону. Ну, і, звісно, вирішити питання перевантаження. Після ІІ світової війни і окупації країн Центральної Європи СССР збудував язики колії совєтського стандарту 1520 мм далеко вглиб Європи – підвозити руду з Кривого Рогу, так би мовити. А насправді – підвозити танкові колони. Згадаймо, чому так рвалися до Дебальцевого російські терористи – навіть їм довозити до Донбасу амуніцію та матеріали "гуманітарними конвоями" за дорого – залізницею зручніше. А саме Дебальцеве і було головним залізничним вузлом.

А що ж Україна?

...

Був момент, за режиму Януковича, що здавалося, що країну навмисно відрізають від Європи та розвертають на Схід. На Захід провадили розбиті дороги, які ставали щораз вужчими. А, може, так і було, і це не тільки враження, а свідома політика. Тому не маємо права гаяти час.

Отож, про що насправді йдеться – бо ж не лише про нумерологію? А йдеться про розвертання України до свого центру – Києва, і про те, щоб по справжньому відкрити країну на Захід. Україна має ставати україноцентричною, а не нидіти на узбіччі західної цивілізації якимось неповноцінним шматком розваленої імперії.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Пригоди істини, постправда і постмодернізм

Основною метою людства є його виживання. А виживання вимагає застосування здатностей та інструментів, які власне його, це виживання, забезпечують...

Занепад Заходу чи піднесення Сходу?

Сьогодні вже стало певним кліше писати про те, що Захід у тому вигляді, яким ми його знаємо, знову переживає занепад і, здається, поступово згасає – неначе вкотре заходить за обрій, як це свого часу описав Шпенґлер (Oswald Arnold Gottfried Spengler, 1880-1936)...

Європа, що тріумфує

Я з відомим львівським політологом Антіном Борковський, в день уродин визначного польського митція зламу XIX-XX століть Юзефа Мегоффера, відштовхуючись від його картини "Европа, що тріумфує" дискутуємо про сьогоднішню долю того, що ми називаємо Европою, Трампа, Бреттон-Вудську угоду та що з цього випливає...

Остання людина?

Останнім часом ми спостерігаємо тривожні процеси – стрімке зниження рівня когнітивних здібностей людей, зокрема таких як розуміння, пізнання, навчання, усвідомлення, сприйняття та здатність обробляти зовнішню інформацію...

Епоха хама

Спостерігаючи за дивною динамікою еволюції гомінідів, ланок у поставанні сучасних людей, які зʼявлялися мільйони років тому, а згодом зникали без сліду, не залишаючи прямих нащадків і поступаючись місцем іншим підвидам антропоморфних істот, я все частіше замислююся над траєкторією розвитку homo sapiens...

Це український солдат зробив Америку великою, а Росію – малою

У передріздвяний період прийнято говорити про щось добре. Для нас, в Україні, нашим найкращим є Україна у її якнайширших сенсах. Тому я приготував промову про Україну, але на перший погляд присутнім може здатися, що цьогорічна промова про США...