25 лютого 2016, 13:52

Про імперську нумерологію та комплекс меншовартості

От ніяк не міг второпати, чому з Києва до Львова йде потяг N90, а з Львова до Києва потяг N91? Це я про так звані "нічні" потяги, якими донедавна було якнайзручніше добиратися до центру нашої країна міста Києва.

Повністю матеріал тут

А от аналогічний потяг Київ – Одеса має аж N105

А Київ – Харків N64.

А Київ – Дніпро N80.

Тоді кинувся до щойно введені надшвидкі, як для України, так звані потяги Інтерсіті.

І виявилося, що і вони мають якісь далекі від першого номери:

Київ – Львів N170

Київ – Одеса N763

Київ – Харків N156

Київ- Дніпро N166

Цікаво, подумав, я. Але чому такий хаос у цій нумерології? Це ж потяги між нашими головними містами – "першою столицею" – Харковом, "духовною столицею" – Львовом, "просто центром" – Дніпром, ну і "не першим, але й не другим містом" у нашій країні – Одесою. Десь вони й мали б посісти 1,2,3,4 місця з відповідною нумеруванням потягів, літаків і т.д. до них. Принаймні в нашій національній стратифікації.

Тоді підемо від зворотного, подумав я. А які потяги мають перші, найбільш козирні номери?

І тут мене чекав, самі здогадуєтесь, "рояль в кустах". Звичайно перші номери зафіксовано для "століци нашой родіни города Москви". Ось номери потягів Київ-Москва – N2, N4 та, що найбільш зворушливо, N6.

Що стосується N6 – то тут все зрозуміло. Київ завжди мав бути у "шестірках" у Москви.

Правда потішило, що потяг Москва – Кишинів має номер N66:)

Однак як пояснити N2 і N4?

Тоді я поцікавився, а що ж то за таємничий потяг N1? Звідки і куди він їде – невже трансєвропейський експрес?

Аж ні! Виявляється – і це ще один "рояль в кустах" – це потяг між двома совєтськими, а тепер російськими, імперськими столицями Санкт-Петербургом (Лєнінградом) і Москвою "Красная стрєла" N1! Це той самий вигідний нічний потяг.

То що ж виходить – цього року бучно святкуватимемо чверть століття Незалежності нашої калинової з роси та води України, а нумерологію своєї неначе б то незалежної Укрзалізниці і далі відтворюємо імперський табель про ранги:

Першим, як і належиться, має бути потяг з "Третього Риму" Москви до старої імперської столиці Лєнінграда-Санкт-Петербурга.

Другим, до "матері городов русскіх" (в московській версії) Києва.

Третім слід очікувати – Мінськ? І дійсно, інтуїція не підводить – третій "рояль в кустах" – потяг Москва-Мінськ має N3!

І так далі – у відповідністю з рангом!

...

І тепер вона складається з:

Донецької залізниці (з центром у Донецьку);

Львівської залізниці (з центром у Львові);

Одеської залізниці (з центром у Одесі)

Придніпровської залізниці (з центром у Дніпрі)

Але й, о, диво:

Південної залізниці (з центром у Харкові)!

Південно-західної (з центром у Києві)!!!

Отже Харків у нас не на сході, а на півдні? А Київ не на Півночі, а на південному заході?! Щодо чого? Звісно – четвертий "рояль у кустах" – щодо Москви!

...

Які запитаєте ви? Україна має не лише на словах, але й реально, інфраструктурно розвертатися у бік Європи. Розбудовуати у напрямку ЄС і залізницю, і автобани, і продуктопроводи, і інформаційні канали – це і про ІНТЕР, і про Марію Столярову та інших шустерів.

А разом з тим адаптовуватися до європейських стандартів.

І тут ще один кричущий, проте не всім очевидний приклад. У 1939 році, коли сталінський СССР "освободив" Західну Україну він ледь не моментально переклав всі залізничні лінії – до того вони були європейського стандарту 1435 мм – звівши їх до совєтського стандарту 1520 мм. І не лише про ідеологію йшлося – йшлося про стратегію – перш за все військову – Красна армія мала мати цей інструмент, щоб будь-якої миті блискавично підвозити війська і амуніцію до будь-якого кордону. Ну, і, звісно, вирішити питання перевантаження. Після ІІ світової війни і окупації країн Центральної Європи СССР збудував язики колії совєтського стандарту 1520 мм далеко вглиб Європи – підвозити руду з Кривого Рогу, так би мовити. А насправді – підвозити танкові колони. Згадаймо, чому так рвалися до Дебальцевого російські терористи – навіть їм довозити до Донбасу амуніцію та матеріали "гуманітарними конвоями" за дорого – залізницею зручніше. А саме Дебальцеве і було головним залізничним вузлом.

А що ж Україна?

...

Був момент, за режиму Януковича, що здавалося, що країну навмисно відрізають від Європи та розвертають на Схід. На Захід провадили розбиті дороги, які ставали щораз вужчими. А, може, так і було, і це не тільки враження, а свідома політика. Тому не маємо права гаяти час.

Отож, про що насправді йдеться – бо ж не лише про нумерологію? А йдеться про розвертання України до свого центру – Києва, і про те, щоб по справжньому відкрити країну на Захід. Україна має ставати україноцентричною, а не нидіти на узбіччі західної цивілізації якимось неповноцінним шматком розваленої імперії.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Про мобілізацію та альтернативну службу

Здається, тепер уже всім стало зрозумілим, що російська агресія щодо України – це надовго, якщо не назавжди. Тобто нас чекає всім відома доля Ізраїлю...

"Morituri te salutant!"

Суспільні, політичні, інтелектуальні, мистецькі процеси останнім часом неймовірно прискорилися. Відносно відсторонене споглядання цих процесів (наскільки це можливо) знову і знову повертає мене до начебто знаної досвідченій інтелектуальній спільноті теми народження/розвитку/розквіту/занепаду/смерті величезних історичних культурно-цивілізаційних формацій...

Промова на Межу року

Щороку у Палаці Потоцьких у Львові відбувається особлива церемонія вручення Орденів "За інтелектуальну відвагу" – саме за інтелектуальну... Ця Церемонія відбувається вже чверть століття – тобто вже є давньою традицією про яку можна дізнатися тут...

Як Олег Іванович та Іван Володимирович Церкві землю не давали. Провінційна історія

Нарешті сталося! Всенародно обрана громадою Жовківська міська рада на чолі з самим паном головою, що ним є Олег Вольський, нарешті показали своє єство – у не такій вже й великій справі, але в ній, як у краплині води, відобразилося все наше сьогодення...

Відвага українців дозволила бути відважним світові

Культуролог та політолог, генеральний директор Львівської національної галереї мистецтв Тарас Возняк в інтерв'ю Миколі Вересню на телеканалі Еспресо розповів про убезпечення ціннісних експонатів, український феномен, наслідковість воєн та різницю культурних парадигм України й Росії Пане Тарасе, ми довго знайомі...

Майбутнє вже входить в нас

17 грудня 2022 року Капітула Незалежного культурологічного часопису "Ї" традиційно провела церемонію вручення Ордену "За інтелектуальну відвагу"...