17 жовтня 2012, 14:52

Архітектура як ознака цивілізованості

Не так давно активно дискутував з товаришем на ФБ з приводу того, що депутати в своїх програмах не обіцяють якісного освітлення на вулицях. Я марно намагався довести, що це питання належить до повноважень місцевих органів влади і напряму залежить від активності жителів населеного пункту – як вони бачать своє місто, чи здатні вони вимагати від адміністрацій виконання своїх обов'язків. І головне – така активність аж ніяк не має залежати від виборів, це має бути реальний "референдум кожного дня".

Все більше переконуюся, що вибори в Україні мало що можуть змінити, адже більшість населення продовжує вірити в те, що проблеми вирішують тільки депутати-міністри-президенти. Між тим, значна кількість наших негараздів, визнаємо, починається з навколишнього середовища – де ми живемо, що ми бачимо на вулицях, чи комфортно нам купувати продукти, чи викидаємо сміття собі під ноги і т.д.

Для рекламістів ці запитання завжди актуальні, адже вони стосуються і базових основ бізнесу. Своєрідним deus ex machina виступає Концепція зовнішньої реклами (зокрема, в Києві, де успішно реалізовано перший етап), яку попіарю іншим разом:) Для громадських діячів таким засобом поліпшення середовища є протистояння незаконним забудовам, секретним генпланам і т.д. Дуже прикро, що Ігор Луценко зняв свою кандидатуру з виборів, однак ще прикріші виборці, для яких актуальніші серіали по ТВ та обіцянки ситого життя. Здавалося б, ще недавно умовний "гостинний двір" та засмічення міст були одними з найважливіших пунктів порядку денного – а насправді наше юне громадянське суспільство обмежене в рамках декількох сайтів та журналів.

Бізнес теж має опікуватися урбаністикою – як сферою власного проживання. Химерні офісні будови, знищення дитячих садків, жахливі вивіски – стають саме тим помахом метелика, з якого починається наше свідоме життя. Недаремно за кордоном великі компанії витрачають значні кошти на те, щоб створити не тільки красиві офіси, але й вписати їх у міське середовище. А в Києві, здається, тільки ЦУМ – чи не єдина будівля в місті, зовнішній вигляд якої новий власник залишає незмінним, а міняє лише комунікації та інтер'єр. Десь читав, що так роблять в багатьох європейських столицях – архітектурні об'єкти, які вже вписалися в вулиці, міняють лише всередині.

Плюс ще одна цікава річ, яка є нормою для Європи і яка тільки починає впроваджуватися в українській урбаністиці – це відкритість і прозорість процесів будування чи реконструкції. Наприклад, для того ж ЦУМу є спеціальний сайт, куди можна зайти і ознайомитись із тим, що станеться із універмагом після відкриття. Було б добре, якби подібні сайти існували і по інших великих резонансних об'єктах будівництва – від мостів і до торгових центрів.

А то в Києві уже були випадки, коли будували офіційно готель, а потім виявлялося, що це житловий будинок. В результаті, як сьогодні виглядає центр столиці? Руїни біля готелю "Дніпро" – їм уже кілька років. Соцреалізм + пострадянський арт-нуво "по-багатому" ("теплиці" Майдану, скопійовані з Манежній площі Москви, арка, що веде в нікуди) + довоєнна частина Хрещатика. Центральна магістраль позбавлена єдиної композиції, єдиного "духу вулиці".

Чи винні в цьому тільки депутати, чи міська влада, чи жадібні бізнесмени? Чи можуть вирішити вибори проблему нашого середовища (це, до речі, стосується і екологічних питань)? А чи, може, варто активніше вести діалог про власне місто і активно включатися в усі процеси? Бо ми, здається, тільки й можемо, що обговорювати на кухні президента і прем'єр-міністра.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...