5 серпня 2013, 13:40

Це ж треба так любити місто

Сьогодні закінчується черговий конкурс на черговий логотип Дніпропетровська. Два роки тому в міста вже з'явилася емблема. Щедрі порівняння в стилі "схожий на логотип Нью-Йорка" можна і сьогодні знайти в інтернеті. Так само, як і інформацію про закритість конкурсу, непрозорість тендерних процесів та загадковий бюджетний рядок "на просування іміджу міста".

Очевидно, кількість критичних зауважень перевищила певну уявну межу в свідомості керівництва Дніпропетровська, і нинішнє літо місцеві дизайнери змогли присвятити розробці нового бренду. Надзвичайно недолуге технічне завдання ("давайте визначимо, з якими кольорами в нас асоціюється місто"), а також відсутність системного підходу (логотип – далеко не головний елемент стратегії брендування територій) не викликали в рекламних агенцій жодного негативу... адже що взяти з бюрократів?

Десятки робіт було надіслано до мерії, обговорення логотипів проходило на багатьох рівнях. Конкурс отримав загальнонаціональний розголос як приклад прозорого, відкритого, показового і європейського. Адже в цьому випадку мова ішла не про необхідність виділити з бюджету гроші на пару ескізів практикантів художньої школи. Йшлося про реальну спробу знайти "дух місця", а також спроектувати такий образ, погляд на який одразу б викликав думку про Дніпропетровськ.

В процесі обговорень було визначено чіткі правила. Мінімалізм, адже велика кількість деталей в логотипі знецінює його. Оригінальність. Проекція в майбутнє. Відхід від архітектурних штампів, адже Дніпропетровськ потребує брендингу, принципово відмінного від того ж Львову: скоріше направлений на появу позитивних емоцій в інвесторів, ніж бажання подивитися на міст через річку чи бізнес-центр.

Результат такої бурхливої діяльності вражає: на відкрите (!) голосування виставлено аж чотири (!) логотипи. Щоправда, тільки від однієї компанії. І принципової різниці між ними теж немає, але це свідчить лише про одне. Вибравши сьогодні один логотип, через два роки можна буде вибрати інший з цих чотирьох – і таким чином провести "ребрединг"!



Просто і геніально, як і все робиться в країні, де люди справді люблять свої міста і бажають робити щось, що увійде в історію. І років через 40 можна буде сказати онукам – "Дивись, високо на вежі майорить... Цей логотип колись давно-давно зробив саме я!"

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Приватизація в часи війни, як тест зрілості держави й бізнесу

Конференція з відбудови України в Римі показала стійкий інтерес іноземних інвесторів до розвитку бізнесу в Україні. Попри намагання показати, що захід носив більше іміджевий характер і мав певні організаційні вади – складно піддавати критиці той факт, що як політичне, так і ділове представництво на URC було на найвищому рівні...

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...