5 серпня 2013, 12:40

Це ж треба так любити місто

Сьогодні закінчується черговий конкурс на черговий логотип Дніпропетровська. Два роки тому в міста вже з'явилася емблема. Щедрі порівняння в стилі "схожий на логотип Нью-Йорка" можна і сьогодні знайти в інтернеті. Так само, як і інформацію про закритість конкурсу, непрозорість тендерних процесів та загадковий бюджетний рядок "на просування іміджу міста".

Очевидно, кількість критичних зауважень перевищила певну уявну межу в свідомості керівництва Дніпропетровська, і нинішнє літо місцеві дизайнери змогли присвятити розробці нового бренду. Надзвичайно недолуге технічне завдання ("давайте визначимо, з якими кольорами в нас асоціюється місто"), а також відсутність системного підходу (логотип – далеко не головний елемент стратегії брендування територій) не викликали в рекламних агенцій жодного негативу... адже що взяти з бюрократів?

Десятки робіт було надіслано до мерії, обговорення логотипів проходило на багатьох рівнях. Конкурс отримав загальнонаціональний розголос як приклад прозорого, відкритого, показового і європейського. Адже в цьому випадку мова ішла не про необхідність виділити з бюджету гроші на пару ескізів практикантів художньої школи. Йшлося про реальну спробу знайти "дух місця", а також спроектувати такий образ, погляд на який одразу б викликав думку про Дніпропетровськ.

В процесі обговорень було визначено чіткі правила. Мінімалізм, адже велика кількість деталей в логотипі знецінює його. Оригінальність. Проекція в майбутнє. Відхід від архітектурних штампів, адже Дніпропетровськ потребує брендингу, принципово відмінного від того ж Львову: скоріше направлений на появу позитивних емоцій в інвесторів, ніж бажання подивитися на міст через річку чи бізнес-центр.

Результат такої бурхливої діяльності вражає: на відкрите (!) голосування виставлено аж чотири (!) логотипи. Щоправда, тільки від однієї компанії. І принципової різниці між ними теж немає, але це свідчить лише про одне. Вибравши сьогодні один логотип, через два роки можна буде вибрати інший з цих чотирьох – і таким чином провести "ребрединг"!



Просто і геніально, як і все робиться в країні, де люди справді люблять свої міста і бажають робити щось, що увійде в історію. І років через 40 можна буде сказати онукам – "Дивись, високо на вежі майорить... Цей логотип колись давно-давно зробив саме я!"

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...