Здоров'я нації без доплати за відстань
В часи, коли Інтернет і електронна пошта міняють наше сприйняття часу і простору – для традиційної пошти настають тяжкі часи. Особливо для традиційної української пошти. Якийсь час тому відділення стратегічного колись об'єкту перетворилися на класичні точки продажу товарів щоденного вжитку. Тут і мило, і соки, і туалетний папір, і наклейки для дітей – все як закордоном.
Але цього року керівництво державної корпорації вирішило перейти на новий рівень спілкування зі споживачами. Подаровані колегами книжки с менеджменту і маркетингу, очевидно, зіграли ключову роль, і відтепер місією "Укрпошти" стало піклування про здоров'я всіх українців. Генофонд нації – прекрасне поле для експериментів.
Перший крок амбітної програми вже втілено в життя: на поличках відділень "Укрпошти" з'явилася ціла лінійка цілющих настоянок. Вони власне так і називаються – "Цілющі". Складно сказати – чи дизайн етикетки зіграв свою роль, чи низька ціна – але буквально в усіх вікових категоріях покупців настоянки отримали шалене визнання.
Без сумнівів, це справжній маркетинговий прорив року, хоча рецепт надзвичайно простий: в них майже класичні 35% алкоголю. Є з хріном, з медом та перцем, а також з женьшенем, очевидно, найефективніша. Ось що пишуть про настоянки самі виробники, ТОВ "Олімпіс", який виготовляє їх на ТОВ "Золотонівський лікеро-горілчаний завод Златогор" (далі багато технічних деталей, основний параграф виділено жирним шрифтом):
"...харчові продукти для спеціального дієтичного споживання, які випускаються під торговельною маркою "Цілющий"... отримали позитивний Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 26 жовтня 2012 року про їх відповідність вимогам санітарно-епідеміологічного законодавства та включені до Державного реєстру харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок за 2012 рік...
... З вищевикладеного вбачається, що вищезгадані спеціальні харчові продукти не відносяться до алкогольних напоїв, на них не поширюються вимоги чинного законодавства щодо виробництва і обігу алкогольних напоїв, вимоги щодо маркування марками акцизного податку, оскільки код УКТЗЕД 2106 90 20 00 не відповідає коду УКТЗЕД підакцизної групи товарів".
Втім, задля простоти спілкування з аудиторією, на пляшки чомусь все одно наклеюють акцизні марки, та й в продуктових магазинах вони продаються в відділах спиртових напоїв. Вартість невелика – 11-20 грн, це дешевше більшості страшно небезпечних для здоров'я алкогольних напоїв, таких, як горілка. Що це – ефективний маркетинговий хід? Робота з цільовою аудиторію в місцях її скупчення? Боротьба за здоров'я нації саме там, де вона найбільш актуальна – в оазах алкоголізму?
А молоді люди, які хочуть розпочати піклування про своє здоров'я з якомога раннього віку – можуть одразу іти на "Укрпошту", адже там вікових обмежень немає, тьотя на касі паспорт не попросить. Тим більше, "Цілюща" – зовсім не алкоголь, а надзвичайно корисна настоянка (дивимось роз'яснення вище), і аромат метилового спирту лише додає оздоровлюючих якостей. Бери, скільки хочеш і пий, з ким хочеш. Головне – встигнути до 20.00, коли закриваються відділення. Все, як у Фінляндії.