22 травня 2014, 21:43

Hic locus est

Можна багато говорити про чесність, боротьбу з корупцією, прозорі вибори, молодість або порядність. Однак від самих цих слів дороги в рідному місті не стануть кращими, не з'являться сучасні дитячі садочки, сміття не почне саме себе вивозити, а сморід над Троєщиною та Харківським масивом не перетвориться на аромати Франції.

Управління містом – це складне ремесло, з яким не зможе справитися одна людина, яким би велетом вона не була. Навіть п'ятеро висококласних менеджерів не перетворять столицю України на сучасне європейське місто – центр туризму та благополуччя. І водночас – команда професіоналів без стійких моральних принципів та позицій здатна перетворити мільйонне місто на пустелю зневаги і журби.

Для того, щоб керувати Києвом, вкрай потрібні три складові. Перша і найголовніша – це команда однодумців, яка впродовж років випрацьовувала єдині рішення, яка прийде з програмою і стратегією, і зможе реалізувати її чисто технологічно. Команда, в якій поєднується драйв молодих і досвід старшого покоління. Команда, готова до бою за свої ідеї. Просто тому, що відповідальність розділено між фахівцями, і вони готові здійснювати маленькі подвиги в своїх сферах.

Друга складова – це власне стратегія, програма партії. Адже місто – це не просто набір декількох складників: "будинки + люди + дороги + крамниці = столиця". Все існує у взаємодії, у певній гармонії, і прибрати один елемент, навіть найбридкіший, може бути важко без нанесення шкоди для інших елементів. Наприклад, в Києві така непроста ситуація склалася з МАФами і рекламою – з одного боку, вони псують візуальний образ міста, а з іншого – суттєво наповнюють бюджет і годують простих киян, які працюють в цих сферах.

Програма реформ має бути послідовна, ефективна та максимально націлена на інтереси людей; вона має складатися з багатьох малих етапів, що поступово призведуть до бажаного результату.

І нарешті третя найважливіша складова – це принципи і цінності, які поділяє команда. Насамперед маємо говорити про місцевий патріотизм, відчуття "магії міста", яке не може з'явитися саме по собі, а приходить лише з поколіннями. Не менш важливо – чесність, порядність, послідовність, готовність захищати власну програму навіть у ворожому середовищі. Принципи і цінності найкраще показують люди в своїх проектах – що зробили, для кого, чи готові робити так само.

Зараз крізь всю цю агітацію дуже важко донести глибокі і важливі думки – чомусь вони здаються черговою порцією "голосуй або програєш". Але сказати це важливо саме сьогодні, саме перед виборами, і саме не у формі агітації. Нашим містам потрібні нові люди. Києву потрібні нові люди.

Ті, хто пам'ятає каштани та фонтани на Хрещатику, здається, це було сто років тому... Хто стояв у черзі до першого "Пінгвіну" біля Театральної, або ще років п'ять назад в минуле – був на фестивалі морозива на Гідропарку. Ті, хто ходили до першої студентської революції на граніті, або ж бігали тропою здоров'я в Парку партизанської слави задовго до появи прокату велосипедів. Ті, хто ходив з батьками купатися на Гідропарк – тоді не виникало жодних запитань до чистоти води. Ті, хто пам'ятають написи в гастрономах "Хліб – всьому голова", а також бігали в "овочевий за чотирнадцятим" на Червоноткацькій. Трамваї, якими було найпростіше добратися з Лівого берега до Могилянки (вони ходили по Патона). Магазин всіялких неформальних та панківських речей за Пасажем, та й сам Пасаж колись був негламурним...

Щоб місто почало дихати, почало жити, його треба просто любити – навіть не з власного дитинства, а з дитинства батьків. Тоді затишно буде всім, незалежно від того, звідки і коли приїхали.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...