Стратегія та брендінг міста під час кризи
Запізнившись сьогодні на один день, можеш загубити рік, і навіть й решту життя.
Східна мудрість
На сьогодні в Україні склалася наступна ситуація: криза фінансова й економічна стимулювала кризу довіри до інститутів влади, банків, національної валюти.
Ні політики, ні економісти і фінансисти не можуть дати чітких відповідей і тим більш прогнозів з приводу того, що буде завтра. В цій ситуації регіональним керівникам, що зацікавлені в розвитку власних регіонів, відповіді доводиться шукати власноруч.
В зв'язку з підсиленням конкуренції між окремими містами за частку споживачів, туристів, інвестицій, поваги та уваги мегаполіси стають центрами тяжіння і міжнародного суперництва в галузі капіталів, талантів, вражень та слави.
Системна побудова стратегії в епоху кризи дозволяє зв'язати бачення майбутнього розвитку міста з цілями конкретних програм, які, в свою чергу, конкретизуються в адекватні проекти і можливості.
Кожен регіон в світі, має свій імідж і є брендом. Створення позитивного міжнародного іміджу та брендінгу є однією з ключових задач, які ставить перед собою, в наш час, кожна держава, регіон, місто, яке прагне забезпечити своїм громадянам гідний рівень життя, а також стати активним учасником міжнародного співтовариства. Вдалий брендінг території дозволяє ефективно боротися за світові інвестиційні та туристичні потоки.
Сучасна криза відзначила декілька тенденцій:
1. Зміна підходів та парадигм. В зв'язку з прискоренням прогресу та кризових процесів – принципово змінюються правила гри в економіці, політиці, бізнесі. Всі, хто залучає новітні технології та підходи чи адекватні старі – вийдуть з кризи з найменшими втратами.
2. Конкуренція стала жорсткішою. Сегменти споживання скорочуються як в світі, так і в різноманітних галузях. Конкурентна боротьба переважно переходить в інформаційну сферу і стає більш технологічною та агресивною.
3. Віртуальна додана вартість зникає. Це стосується товарів, послуг, віртуальних цінностей. Залишається запит на реальні функціональні характеристики, оптимальне та конкурентноздатне співвідношення ціна-якість.
4. На перший план виступають адекватні стратегії. Той, хто має стратегію, знає, що робити в майбутньому, володіє необхідною інформацією та даними – знаходиться в принципово виграшному положенні порівняно з іншими.
5. Кожен сам за себе. Надія на державу, вищі інстанції, фінансову систему та глобальну зацікавленість в регіональних проектах тане на очах. Хто як підготувався, чи має відповідні стратегії, ресурси і технології – таким чином зможе вижити.
Що дасть стратегія і брендінг міста під час кризи?
Під час кризи головним питанням для лідерів територій є питання – що робити?
Для відповіді на це питання необхідно оперативно провести низку досліджень та стратегічну діагностику ресурсів і потенційних можливостей. А потім скласти адекватну ситуації стратегію та стратегічний план дій, так як в теперішній ситуації неправильні кроки в управлінні містом чи регіоном можуть призвести до катастрофічних наслідків.
Для цього необхідно залучати кращих спеціалістів в галузі стратегування, розвитку регіонів, брендінгу.
Адекватна стратегія розвитку міста в умовах кризи – має саме актуальне значення, як для виживання основних сфер життя міста, так і для планування розвитку пріоритетних напрямків, збереження соціальних програм для добробуту жителів.
В результаті відмітимо, що під час кризи необхідно направляти ресурси не лише на підтримку життєзабезпечення і виживання, але й на розробку стратегій. Це, по-перше, допоможе найменш боляче пережити кризу, а по-друге, після нього мати чітку уяву – що робити і куди пріоритетно направляти ресурси.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.