Рішення КС по закордонному виборцю – що далі?
Отже, маємо перше рішення Конституційного Суду, яке "розконсервувало" Закон про вибори народних депутатів України. Взагалі, прив'язка закордонного виборця до київських (так само, як і до донецьких, або скажімо, хацапетівського) округів від самого початку була абсурдною.
Тим більше, що не було розписано, які дільниці відносяться до яких київських округів. Скажімо, на дільниці в Малайзіїї – 44 виборця, а у Кишеневі – майже 56 тисяч (плюс 15 тисяч в Бельцях – там голосують "придністровські" громадяни України). Як ці дільниці "рівномірно" розділити між київськими округами – загадка.
Яким мажоритарникам дісталися б "російські" дільниці, а яким "португальські" – закон на це питання не давав відповіді. Все віддавалося на відкуп (або "підкуп") ЦВК.
Також різниця в часових поясах давала велику можливість для маніпуляцій. Бо коли в Україні лише б розпочиналося голосування, то на Далекому Сході, воно б уже закінчувалося і київські мажоритарники вже знали свої результати на тих дільницях (не всі, звичайно, а ті, які мають для цього можливості). І навпаки – в Україні дільниці вже закрилися, а по той бік західного кордону голосування ще триває. Включаючи певні важелі, можна було б на закордонних дільницях "добрати" недостатню кількість голосів. Тому що ні про який взаємоконтроль через членів комісій і спостерігачів на закордонних дільницях не може бути і мови.
Інша справа, що рішення КС не може забезпечити дотримання норми Основного Закону щодо рівного виборчого права усіх громадян України. Бо громадяни в країні голосуватимуть двома бюлетенями, а ті самі громадяни за кордоном тільки одним. Тому одразу після внесення відповідних змін до закону, можна готувати нове подання до КС, бо для цього є всі підстави. Класичне українське замкнуте коло.
Ну і це означає, що зараз Верховна Рада має привести Закон про вибори у відповідність до висновку КС. Тому мильна опера "Зміни до виборчого законодавства" розпочинає новий сезон.