КОНСТРУКТИВНА КРИТИКА ГРОМАДИ
Якщо у критики громади нема конструктивної складової, це веде лише до розхитування ситуації.
Остання політична криза це наочно довела.
Візьмемо три найбільш дражливі питання – війна, Конституція, ефективність Уряду в реформах.
Війна.
Мир через перемовини як вихід з війни в баченні Президента з часу його інаугурації наражається на критику громади. А яка конструктивна альтернатива?
Вочевидь, національно-визвольна війна, широкий партизанський рух, бо армія на армію нам Росію все ще не здолати.
Права на національно-визвольну війну не потрібно запитувати ні у влади, ні у світової спільноти.
У українців є досвід – під час Другої світової війни кількість партизан на території України в різні періоди складала від 300 до 500 тисяч чоловік. Для Сходу України нам би вистачило і 100 тисяч партизан.
Але чому критика позиції Президента не вилилась у широку народну війну і в масовий партизанський рух?
Та тому що споживацькі цінності не дозволяють знищувати інфраструктуру на колишній своїй території, а все ще не подоланий сентимент до росіян не дозволяє їх масово знищувати, як тих же "німецько-фашистських загарбників". Бо від такої війни потерпатимуть мирні громадяни, яких нам жаль.
А раз так, то будь-яка інша критика є голослівною і неконструктивною. Не хочемо національно-визвольної та партизанської війни, потрібно погоджуватися на мир на тих умовах, які пропонують. C'est la vie.
Конституція.
Яка є конструктивна альтернатива нинішнім змінам до Конституції, якщо навіть їх покращать до голосування за неї в Парламенті в цілому?
Ця альтернатива – Конституційна Асамблея.
Але де ж такі пропозиції від послідовних критиків нинішніх змін до Конституції серед політиків та громади? Де широка робота по розробці підходів до складу, формату, послідовності (плану) роботи такої Асамблеї? Розробка нової Конституції нам потрібна не колись, а вже. І війна аж ніяк не заважає розробці такої Конституції, бо її потрібно розробляти не під війну, а під світову ситуацію на наступні хоча б 50-100 років.
Без такої роботи критика нинішніх змін до Конституції є деструктивною і веде до розхитування ситуації.
Реформи та Уряд.
Всі ми хочемо більш швидких та наочних реформ. Критики від громади кажуть – давайте змінимо Уряд. Давайте. Давайте поставимо замість Яценюка Саакашвілі Прем'єр-міністром. Давайте.
Але у нас що в Конституції передбачені загальнонародні вибори Прем'єр-міністра чи Уряду? Ні, це прерогатива парламентської коаліції. Не подобається ця коаліція, давайте переоберемо Парламент. Але в рамках цього Парламенту, в рамках цієї коаліції, в рамках нинішньої Конституції можливо лише тиснути на депутатів.
Конструктивний вихід з такої обмеженої для громади ситуації я бачу у необхідності публічного аудиту виконання Коаліційної угоди, бо якраз наближається рік цій угоді. За результатами такого публічного аудиту можна говорити про переоформлення Нової коаліційної угоди в новому складі Коаліції, з новим складом Уряду. Усякі ж популістські демарші без подібних конструктивних пропозицій виглядають як розхитування ситуації.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.