Тарифні ''залаштунки'': призначеним без конкурсу керівникам газових держпідприємств платять мільйонні зарплати
Закриті конкурси і шалені зарплати! За "зачиненими дверима" державних нафтогазових гігантів залишається чимало таємниць. І платять за ці "секрети" зі своїх власних кишень прості українці. Адже "утримання" держпідприємств газового сектору частково закладене у тарифи на газ і тепло.
Після чергового підвищення тарифів, як народний депутат, вирішив поцікавитися, у скільки ж обходиться споживачам газу безбідне життя керівництва таких компаній як "Нафтогаз", "Укртрансгаз", "Укргазвидобування". Та, як виявилося, зарплати керівників держпідприємств – це велика таємниця і конфіденційна інформація.
Наразі відповідь маю лише від НАК "Нафтогаз". В їхньому листі вказано (а також оприлюдненій на сайті підприємства декларації про доходи А. Коболєва) – оплата праці дев'ятьох представників керівного складу компанії обійшлась бюджету у майже 8 млн. грн. на рік (ідеться про 2015-й, коли діяли обмеження на надбавки та премії).
В "Укртрансгазі" та "Укргазвидобуванні" надавати інформацію про зарплати керівництва взагалі відмовляються. При цьому посилаються на рішення КСУ, що майновий стан особи – конфіденційна інформація, та на норми законів "Про інформацію" та "Про захист персональних даних" (детальніше тут)
Проте, даючи такі відповіді, представники компаній, вочевидь, не беруть до уваги той факт, що вони – працівники підприємств, що належать державі. Адже засновником обох компаній є "Нафтогаз", а засновник "Нафтогазу", нагадаю, – держава. І хоча форма управління цими компаніями "публічне акціонерне товариство", вони не перестають через це належати державі. Відтак повинні звітувати перед суспільством про отримані з бюджету кошти, в тому числі свої зарплати.
Окрім того, обрахування заробітної платні працівникам "Укртрансгазу", "Укргазвидобування" встановлюється Постановою КМУ (навіть якщо виплачується вона з власних рахунків, це все одно витрачання бюджетних коштів). А у Законі "Про доступ до публічної інформації" чітко написано про заборону обмежувати доступ до інформацію щодо розпорядження бюджетними коштами.
Відтак, я уже підготував депутатський запит, який має бути оголошений вже у цю п'ятницю. Про подальші результати цієї справи обов'язково проінформую згодом.
Наразі ж хочу звернути увагу на ще один важливий момент – як призначалися керівники цих підприємств.
Виявляється, щоб обрати "топ-менеджмент" газових держпідприємств, відкритий конкурс НЕ потрібен.
І хоча нещодавно керівник "Укргазвидобування" Олег Прохоренко на моє пряме запитання, чи був він призначений по конкурсу, відповів ствердно, від "Нафтогазу" на моє звернення з цим же питанням я отримав геть іншу відповідь.
Виявляється, рівно рік тому Уряд (тоді ще під керівництвом А. Яценюка) вніс зміни до своєї ж Постанови N777. Відповідно до цих змін, керівників таких підприємств як "Укртрансгаз", "Укргазвидобування" можна призначати не за результатами відкритого конкурсу, а за "внутрішніми оціночними процедурами".
Дійсно, навіщо публічна конкуренція при обрані керівника держаної газовидобувної компанії, коли можна тихо призначити кого потрібно?!
Ця історія – ще один доказ необхідності повноцінного аудиту діяльності Уряду Яценюка та ревізії роботи всіх держпідприємств, а особливо газового сектору. І як би не опиралися цьому вже "нові схемщики", рано чи пізно їм всім за свої зловживання таки доведеться відповідати: і перед законом, і перед людьми.
Народний депутат України,
Секретар Комітету з питань запобігання і протидії корупції,
лідер партії "Народний контроль"
Дмитро Добродомов
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.