Бюджетні граблі Гройсмана, і чому за помилки влади знову платитимуть люди?
Не маючи пояснень щодо шляхів наповнення Бюджету-2017 – влада гальмує його обговорення, і влаштовує різні відволікаючі "шоу".
"Хліба та видовищ"! Поки влада влаштовує українцям видовища, на кшталт реаліті-шоу "Київ-Ростов", і продовжує цинічно брехати про наповнення бюджету неіснуючими грошима, сили демопозиції замість того, щоб консолідовано тиснути на владу – зайняті змаганнями за звання "головного опозиціонера" країни. В цей час люди потребують хліба, і на жаль, у прямому сенсі.
Майже три місяці тому Уряд вніс у Парламент проект Бюджету на наступний рік. І Прем'єр, і Президент заявили, що пріоритетом державного кошторису є подолання бідності.
Ми подякували очільнику Уряду за те, що чи не вперше проект бюджету був поданий вчасно, і стали вивчати документ.
Після його аналізу навіть деякі депутати коаліції відмовилися підтримувати документ. Адже показники дохідної частини були абсолютно не реалістичними, а видаткової – відверто антисоціальними. Крім того, чимало корупційних рядків просто мігрували з минулорічного бюджету у новий.
У підсумку перше читання владі вдалося провести через парламент виключно завдяки голосам представників олігархів у Раді – груп "Відродження" та "Воля народу". Які, звісно, за це вписали свої "хотєлки" в документ.
Після того, як і сам проект бюджету, і методи його розгляду зазнали нищівної критики – Прем'єр робить гучну заяву про намір підвищити мінімальну зарплату до 3200 грн. Щоправда, після цього більше місяця уникає пояснень, з яких саме джерел Мінфін збирається покривати такі видатки.
Не відбувається при підготовці Бюджету-2017 до другого читання і того, що мало б передувати його розгляду в принципі. А саме – аналізу виконання цьогорічного бюджету.
Простий приклад, чому це необхідно зробити фахово і у публічній площині. У цьогорічному бюджеті ще Урядом Яценюка було закладено в плани надходжень 7,7 млрд грн, які мали б надійти за рахунок конфіскації коштів та майна набутого корупційним шляхом. Те, що при імпотентних правоохоронних і недореформованих судових органах цього зробити не вдасться – ми казали ще рік тому.
І що робить вже новий Уряд Гройсмана? Враховує помилки "попередників"? Ні, у дохідну частину вже новий Прем'єр вписує більше 10 млрд грн з конфіскації. Йому також вказують на нереалістичність таких прогнозів, і пропонують як компроміс врахувати ці кошти як можливі, а не планові доходи (які в разі отримання будуть спрямовані у спецфонд, але, при розрахунку видатків бюджету – не враховуються).
Але, замість того, щоб врахувати ці пропозиції, в Уряді не вигадують нічого кращого, як з радістю "прозвітувати" про розподілення у 2016 році 7,7 млрд конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційних правопорушень.
Але, сказати про те, що з цих 7,7 млрд реально до бюджету надійшло лише 149 тис – в Уряді чи то забувають, чи то просто вважають не доцільним з політичних міркувань.
Зазначу, що мова йде про суму більшу, ніж 10% від загального річного кошторису країни. І цю суму ми недоотримуємо в цьому році, і, відповідно, її не можна закладати у плани надходжень в бюджет наступного року. Адже недоотримання таких коштів може призвести до затримок із виплатами заробітних плат бюджетникам, закупок засобів для оборонних потреб та ін.
Всі ці речі ми б мали обговорювати в стінах парламенту. Більше того, наша група "Народний контроль" неодноразово пропонували усім демократичним силам ("Самопомочі", Радикальній партії, "Свободі", "Батьківщині") – давайте разом сформуємо альтернативний пакет бюджетних законопроектів. У кожної політсили є свої пропозиції, давайте їх об'єднаємо і разом будемо тиснути на владу, аби їх включали у порядок денний і голосували.
Ми, зокрема, наполягаємо на ухвалені двох законів, які принесуть в бюджет понад 100 млрд грн (сума дорівнює видаткам на оборону), і у двічі збільшать доходи 5 млн простих українських родин.
Перший – це законопроект N5158 "Про галузеві зарплати" який змусить олігархів – власників металургійних та машинобудівних заводів – платити людям на їх підприємствах адекватні зарплати.
Другий – "Про національну митну службу" (N3763), який дозволить вивести митницю з підпорядкування корумпованої ДФС і перетворить митниці на сучасні сервісні центри. У підсумку понад 80 млрд грн, які йдуть у кишені контрабандистів та корупціонерів, – підуть у держбюджет.
Але, що ми чуємо на пропозицію нарешті "потрусити" олігархів та контрабандистів – що це не на часі, що спочатку треба розібратися в тому, що хтось в чомусь винен. Друзі – давайте працювати! Люди чекають від нас конструктиву і результату, а не пояснень чому його немає.
Народний депутат України,
Секретар Комітету з питань запобігання і протидії корупції,
лідер партії "Народний контроль"
Дмитро Добродомов
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.