1 грудня 2016, 08:51

Бюджетні граблі Гройсмана, і чому за помилки влади знову платитимуть люди?

Не маючи пояснень щодо шляхів наповнення Бюджету-2017 – влада гальмує його обговорення, і влаштовує різні відволікаючі "шоу".

"Хліба та видовищ"! Поки влада влаштовує українцям видовища, на кшталт реаліті-шоу "Київ-Ростов", і продовжує цинічно брехати про наповнення бюджету неіснуючими грошима, сили демопозиції замість того, щоб консолідовано тиснути на владу – зайняті змаганнями за звання "головного опозиціонера" країни. В цей час люди потребують хліба, і на жаль, у прямому сенсі.

Майже три місяці тому Уряд вніс у Парламент проект Бюджету на наступний рік. І Прем'єр, і Президент заявили, що пріоритетом державного кошторису є подолання бідності.

Ми подякували очільнику Уряду за те, що чи не вперше проект бюджету був поданий вчасно, і стали вивчати документ.

Після його аналізу навіть деякі депутати коаліції відмовилися підтримувати документ. Адже показники дохідної частини були абсолютно не реалістичними, а видаткової – відверто антисоціальними. Крім того, чимало корупційних рядків просто мігрували з минулорічного бюджету у новий.

У підсумку перше читання владі вдалося провести через парламент виключно завдяки голосам представників олігархів у Раді – груп "Відродження" та "Воля народу". Які, звісно, за це вписали свої "хотєлки" в документ.

Після того, як і сам проект бюджету, і методи його розгляду зазнали нищівної критики – Прем'єр робить гучну заяву про намір підвищити мінімальну зарплату до 3200 грн. Щоправда, після цього більше місяця уникає пояснень, з яких саме джерел Мінфін збирається покривати такі видатки.

Не відбувається при підготовці Бюджету-2017 до другого читання і того, що мало б передувати його розгляду в принципі. А саме – аналізу виконання цьогорічного бюджету.

Простий приклад, чому це необхідно зробити фахово і у публічній площині. У цьогорічному бюджеті ще Урядом Яценюка було закладено в плани надходжень 7,7 млрд грн, які мали б надійти за рахунок конфіскації коштів та майна набутого корупційним шляхом. Те, що при імпотентних правоохоронних і недореформованих судових органах цього зробити не вдасться – ми казали ще рік тому.

І що робить вже новий Уряд Гройсмана? Враховує помилки "попередників"? Ні, у дохідну частину вже новий Прем'єр вписує більше 10 млрд грн з конфіскації. Йому також вказують на нереалістичність таких прогнозів, і пропонують як компроміс врахувати ці кошти як можливі, а не планові доходи (які в разі отримання будуть спрямовані у спецфонд, але, при розрахунку видатків бюджету – не враховуються).

Але, замість того, щоб врахувати ці пропозиції, в Уряді не вигадують нічого кращого, як з радістю "прозвітувати" про розподілення у 2016 році 7,7 млрд конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційних правопорушень.



Але, сказати про те, що з цих 7,7 млрд реально до бюджету надійшло лише 149 тис – в Уряді чи то забувають, чи то просто вважають не доцільним з політичних міркувань.



Зазначу, що мова йде про суму більшу, ніж 10% від загального річного кошторису країни. І цю суму ми недоотримуємо в цьому році, і, відповідно, її не можна закладати у плани надходжень в бюджет наступного року. Адже недоотримання таких коштів може призвести до затримок із виплатами заробітних плат бюджетникам, закупок засобів для оборонних потреб та ін.

Всі ці речі ми б мали обговорювати в стінах парламенту. Більше того, наша група "Народний контроль" неодноразово пропонували усім демократичним силам ("Самопомочі", Радикальній партії, "Свободі", "Батьківщині") – давайте разом сформуємо альтернативний пакет бюджетних законопроектів. У кожної політсили є свої пропозиції, давайте їх об'єднаємо і разом будемо тиснути на владу, аби їх включали у порядок денний і голосували.

Ми, зокрема, наполягаємо на ухвалені двох законів, які принесуть в бюджет понад 100 млрд грн (сума дорівнює видаткам на оборону), і у двічі збільшать доходи 5 млн простих українських родин.

Перший – це законопроект N5158 "Про галузеві зарплати" який змусить олігархів – власників металургійних та машинобудівних заводів – платити людям на їх підприємствах адекватні зарплати.

Другий – "Про національну митну службу" (N3763), який дозволить вивести митницю з підпорядкування корумпованої ДФС і перетворить митниці на сучасні сервісні центри. У підсумку понад 80 млрд грн, які йдуть у кишені контрабандистів та корупціонерів, – підуть у держбюджет.

Але, що ми чуємо на пропозицію нарешті "потрусити" олігархів та контрабандистів – що це не на часі, що спочатку треба розібратися в тому, що хтось в чомусь винен. Друзі – давайте працювати! Люди чекають від нас конструктиву і результату, а не пояснень чому його немає.

Народний депутат України,

Секретар Комітету з питань запобігання і протидії корупції,

лідер партії "Народний контроль"

Дмитро Добродомов

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Уряд ''Народної довіри''

Політична платформа партій демократичної опозиції покаже майбутніх міністрів ще до виборів. "Народний контроль" та "Громадянська позиція" ухвалили важливе рішення: створити спільну політичну платформу "Народної довіри" для партій демократичної опозиції...

''Народний контроль'' вимагає дострокових президентських та парламентських виборів

Лише одночасні дострокові вибори президента України та народних депутатів до Верховної Ради зможуть зняти напругу у суспільстві та стабілізувати ситуацію в країні...

''Народний контроль'' пропонує скоротити кількість нардепів та забирати мандати в депутатів-прогульників

Ми пропонуємо скоротити кількість депутатів Верховної Ради з 450 до 300, забирати мандат в нардепа, який прогуляв понад 50% засідань сесії, а також обмежити перебування на посаді народного депутата до двох термінів підряд...

Демократична опозиція має висунути єдиного кандидата в президенти

Наступного року має пройти праймеріз серед кандидатів від партій демократичної опозиції, переможець якого стане об'єднаним кандидатом у президенти...

НАЗК фальшує результати перевірок декларацій: ДОВЕДЕНО СУДОМ

Сьогодні Печерський суд м. Києва не знайшов складу правопорушення в абсолютно фейкових звинуваченнях НАЗК щодо прочитаної мною лекції. НАЗК склало на мене протокол через прочитану лекцію, за яку я отримав гонорар, сплатив усі податки та чемно вказав це у декларації...

''Народний контроль'' пропонує обирати нардепів максимум на два терміни

Ми виступаємо за обмеження перебування на посаді народного депутата до двох термінів підряд та скорочення кількості депутатів у Верховній Раді з 450 до 300...