Шуляк і море. Як просувається розгляд скандального законопроєкту 9664?
Голова партії "Слуга народу" Олена Шуляк повідомила, що антикорупційний комітет Верховної ради рекомендував парламенту підтримати її ініціативу щодо нових правил будівництва на воді (9664).
Це той самий законопроєкт, до якого є серйозні зауваження у Мінекології, на який не дав позитивного висновку Комітет з питань екології Верховної Ради і до якого у громадського сектору є серйозні зауваження. Якщо його приймуть, є пряма загроза того, що прибережні смуги забудують, більше того, норми проєкту, якщо їх підтримують нардепи, можуть спровокувати намиви піску для подальшої приватизації ділянок. Також запропонована ініціатива може стати на заваді успішній практиці Великої Палати Верховного Суду, яка вертає прибережні смуги у власність громадам і державі.
Антикорупційний комітет ухвалив своє рішення, але надав зауваження на кількох сторінках.
"Зокрема щодо необхідності узгодження норм в частині норми законопроєкту щодо передачі земельної ділянки на дні водного об'єкту до найближчої територіальної громади без розроблення проєкту землеустрою. Це необхідно узгодити із повноваженнями Верховної Ради щодо встановленням і зміни зміни меж районів і міст... Крім цього, є зауваження щодо необхідності узгодження норм законопроєкту про передбачення надання в постійне користування акваторії морських портів виключно адміністрації морських портів, це потрібно узгодити із Земельним кодексом... Ще є низка зауважень...", – оголосила під час засідання голова антикорупційного комітету Анастасія Радіна ("Слуга народу"), гортаючи листки із зауваженнями.
Тут важливо пригадати, як відбувався розгляд скандальної мітсобудівної "реформи" 5655, авторкою і лобісткою якої була Олена Шуляк.
"Це дуже показовий приклад рівня роботи цього Комітету. Він мав розглядатися на засіданні 30.06.2021 і в порядку денному значився як такий, що не має зауважень від Комітету. Проте, навіть цей формальний розгляд не відбувся – кворум зник після розгляду всього кількох питань, засідання було закрите, і про 5655 Комітет більше навіть не згадував," – зазначає експерт з питань містобудування Георгій Могильний.
Зауважу, що Європейський парламент та Єврокомісія висловилися досить критично щодо містобудівної "реформи" і, якби антикорупційні інструменти, які є в політичній системі, спрацювали своєчасно, то Україна могла б уникнути не лише репутаційних ризиків, але вже би мала законодавчу базу для чесної відбудови країни.
Як і у випадку з містобудівною "реформою" (5655), коли мова йде про новий законопроєкт, тут дуже важливий висновок НАЗК.
У НАЗК досі вивчають цей новий законопроєкт Шуляк (9664). Комітет, де головує Шуляк, отримав проміжну відповідь про те, що агенство "здійснює" моніторинг положень зазначених законопроєктів" – 9664 і альтернативного до нього проєкту, який подали представники "Голосу".
"... у разі виявлення ознак, що вказують на необхідність проведення антикорупційної експертизи, Комітет Верховної Ради з питань організації держвлади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування буде додатково проінформовано", – йдеться у відповіді.
Проблема ще й в тому, що законопроєкт, який по суті мав би вирішувати питання портів, потрапив не на розгляд транспортного комітету, як мало би бути, а на розгляд комітету з питань організації дрежвлади. Тобто його розглянуть під головуванням авторки законопроєкту – Шуляк. І, як показує практика, саме на цьому комітеті можуть без сліду зникати стенограми, щоб суспільство не могло дізнатися про те, як відбувався процес обговорення. Тому за засіданнями має пильно слідкувати і громадськість, і ЗМІ.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.