Комитетские слушания по Крыму. Проект рекомендаций
Вчера 18 марта 2015 года Комитетом ВР Украины по вопросам государственного строительства, региональной политики и местного самоуправления, Секретарем которого я имею честь быть, были проведены Комитетские слушания по насущным вопросам временно оккупированной территории Автономной Республики Крым.
По результатам комитетских слушаний были подготовлен Проект рекомендаций на рассмотрение Верховной Рады Украины.
В работе слушаний приняли участие: Валерия Лутковская уполномоченный Верховной Рады Украины по правам человека, Андрей Магера заместитель главы ЦВК, народные депутаты Украины, которые являются членами Комитета ВР по вопросам государственного строительства, региональной политики и местного самоуправления, членами межфракционного депутатского объединения "Крым" в Верховной Раде Украины, а также представители Меджлиса, руководители, эксперты и активисты общественных организаций, которые активно занимаются проблематикой временной оккупации Российской Федерацией Крымского полуострова.
Головнi питання, якi, були пiднятi на вчорашнiх слуханнях:
1) Політико-правові, соціально-економічні та гуманітарні наслідки тимчасової окупації території Автономної республіки Крим та міста Севастополь.
2) Правове забезпечення та реалізація прав і свобод громадян України, законних інтересів юридичних осіб та держави в умовах тимчасової окупації території Автономної республіки Крим та міста Севастополь.
3) Шляхи реінтеграції в Україну тимчасово окупованної території Автономної республіки Крим та міста Севастополь.
Всебічно обговоривши та проаналізувавши проблемні питання, які склались у зв'язку з тимчасовою окупацією Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, на слуханнях разом розробили Проект рекомендацiй, який буде розглянутий на засiданнi Комiтету у червнi. Хочу видiлити основнi аспекти комiтетських рекомендацiй:
По-перше, необхідно внести зміни до Конституції та законів України і визнати кримськотатарський народ корінним народом України.
По-друге, ліквідувати спеціальний статус міста Севастополя.
По-третє, невідкладно внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про скасування Закону України "Про створення вільної економічної зони "Крим" і про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України".
І, по-четверте, до кінця 2016 року розробити та внести на розгляд Верховної Ради України нову редакцію Конституції Автономної Республіки Крим, що має силу і статус закону України, з метою повного виключення можливості повторення сценаріїв окупації, реалізованих Російською Федерацією на території Автономної Республіки Крим у 2014 році.
Якщо цікавить, то повний текст Проекту рекомендацій Комітету ВР з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо вирішення питань тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя можна прочитати нижче:
ПРОЕКТ
РЕКОМЕНДАЦІЇ
слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо вирішення питань тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя:
1. Верховній Раді України:
1.1. Провести парламентські слухання восени 2015 року (а якщо в цей час це буде неможливо зробити з організаційних причин – в інший найстисліший термін) на тему: "Стратегія реінтеграції в Україну тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя: проблемні питання, шляхи, методи та способи", точну дату проведення яких визначити додатково на засіданні Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування до закінчення поточної чергової сесії Верховної Ради України.
2. Президентові України:
2.1. До кінця 2015 року розглянути можливість прийняти рішення про доцільність, засади та порядок утворення і роботи дорадчого органу при Президентові України з питань деокупації та реінтеграції в Україну території Кримського півострова, залучивши до участі в його роботі народних депутатів України, представників Кабінету Міністрів України та його Секретаріату, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, наукових установ, експертів, правозахисників, а також представників вітчизняних та міжнародних неурядових організацій, що займаються питаннями деокупації та реінтеграції в Україну Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.
3. Кабінету Міністрів України:
3.1. Невідкладно оприлюднити офіційне повідомлення Кабінету Міністрів України (та організувати його широке поширення у засобах масової інформації) з висловленням офіційної позиції Кабінету Міністрів України про хід виконання прийнятих нормативно-правових актів, що стосуються тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, а також громадян України, які були змушені покинути тимчасово окуповану територію Кримського півострова. В цьому повідомленні доцільно було б вказати органи державної влади та конкретних посадових осіб – починаючи з керівництва Кабінету Міністрів України, які визначені відповідальними за реалізацію цих нормативно-правових актів, а також поінформувати про фактично досягнуті результати (причому, окремо – як позитивні, так і негативні).
3.2. Невідкладно ініціювати внесення необхідних змін до Конституції та законів України в частині:
3.2.1. Визнання кримськотатарського народу корінним народом України.
3.2.2. Оптимізації адміністративно-територіального устрою України на тимчасово окупованій території Кримського півострова щодо прийняття рішення про невиокремлення міста Севастополя в окрему адміністративно-териториіальну одиницю України та скасування його спеціального статусу, який необхідно визначити законами України (стаття 133 розділ IX "Територіальний устрій України" і розділ X "Автономна Республіка Крим" Конституції України).
3.3. Невідкладно внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про скасування Закону України "Про створення вільної економічної зони "Крим" і про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України".
3.4. До кінця 2015 року розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України "Про стратегію деокупації та реінтеграції в Україну території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя", а також Державну програму з деокупації та реінтеграції в Україну Кримського півострова.
3.5. До кінця 2015 року розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України "Про колабораціонізм", де передбачити невідворотність настання відповідальності (конституційно-правової, кримінальної, адміністративної, цивільної) та покарання (залежно від характеру та ступеня суспільної небезпеки провини) – що унеможливить прагнення до збагачення за рахунок як української державної власності, так і колективної або приватної власності громадян України, а також спонукатиме певну частину населення Криму до прийняття вивірених цивільних рішень.
3.6. До кінця 2015 року розробити та внести на розгляд Верховної Ради України законопроект "Про статус кримськотатарського народу в Україні", який остаточно вирішить всі проблеми, що накопичилися в питаннях інтеграції в Україну кримськотатарського народу, як невід'ємної складової української політичної нації.
3.7. До кінця 2015 року розробити та внести на розгляд Верховної Ради України законопроект "Про особливості ведення економічних відносин з тимчасово окупованими територіями", де будуть чітко встановлені визначення (дефініції), критерії і обмеження щодо формування економічних відносин з тимчасово окупованими територіями (або внести відповідний розділ в текст Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян і правовий режим на тимчасово окупованій території України").
3.8. До кінця 2015 року розробити та внести на розгляд Верховної Ради України законопроект "Про забезпечення реалізації права власності на тимчасово окупованій території України", який гарантуватиме збереження прав на всю власність, що була придбана законним шляхом як українськими, так і іноземними власниками до моменту тимчасової окупації Російською Федерацією території Кримського півострова (або внести відповідний розділ в Закон України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України").
3.9. До кінця 2015 року прийняти рішення щодо доцільності створення Фонду з реінтеграції в Україну Кримського півострова, а також джерел та обсягів його фінансування.
3.10. До кінця 2016 року розробити та внести на розгляд Верховної Ради України нову редакцію Конституції Автономної Республіки Крим, що має силу і статус закону України, з метою повного виключення можливості як повторення, так і підтримки переважною більшістю населення Кримського півострова сценаріїв окупації, реалізованих Російською Федерацією на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя у 2014 році. Внесеним змінам повинен передувати всебічний аналіз (із залученням наукових установ та експертів – в тому числі представників громадських організацій, що займаються питаннями деокупації та реінтеграції в Україну Кримського півострова) помилок, що були допущені протягом 1991-2014 років.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.