14 травня 2012, 17:07

Мінус тридцять мільярдів доларів доходів

Туризм годує світ. Україна – пересідає на "джипи"-позашляховики

Туризм годує світ. ЗМІ днями повідомили, що доходи світової економіки від міжнародного туризму у 2011 році вперше в історії перевищили трильйон, склавши 1, 2 трл. доларів експортних надходжень. Як зазначають фахівці, туризм в проблемних країнах набуває все більшого значення для вирівнювання дефіциту торговельного балансу та стимулювання зайнятості. Це те, чого так потребує Україна.

Як зазначають ЗМІ, найбільшу частку надходжень від міжнародного туризму 2011 року отримали країни Європи, – 45% або 463 млрд дол. Україна на цьому тлі має сміхотворні досягнення. За даними Державної служби туризму та курортів, 2010 року Україну відвідали 21,1 млн іноземців, кожен з них залишив у нас приблизно 15 доларів. Для порівняння, – в країнах ЄС туристи витрачають 300-500 дол на добу. Тобто Україна за такої кількості туристів мала б отримати 6,33 -10,55 млрд дол. доходів лише за умови, що кожен з них перебував би у нас лише добу, а якщо три доби, то – 19-31,65 млрд дол. Для порівняння, – доходи держбюджету-2012 складають близько 46 млрд доларів.

Загалом, в Україні з напливом іноземців значно гірша картина, ніж звітують державні органи. До міжнародних туристів в Україні зараховують всіх іноземців, які перетинають український кордон, тобто і транзитних пасажирів, і малих підприємців-"човників" з країн СНД. За оцінками фахівців, кількість справжніх міжнародних туристів, які приїздять в Україну на відпочинок, не перевищує 1-1,5 млн осіб на рік, а то і менше. Для порівняння, – лише столицю Чехії – Прагу – відвідують близько 15 млн туристів на рік. Україна зазнає фантастичних збитків через нехтування таким прибутковим видом діяльності як туризм.

Між тим, маємо унікальні рекреаційні зони, для всіх видів туризму, – гірського, парусного, пішохідного, лижного, традиційного тощо. Україна має унікальні куточки природи всіх без виключення природних зон, – від гірських в Криму та Карпатах до степових в заповіднику Асканія-Нова (в ЄС йому немає аналогів), а також Провальському, Єланецькому, Стрільцівському степах з рідкісними для світу рослинами-ендеміками. Перлини України – понад 30 Шацьких озер у Волинській області, Святі гори на березі Сіверського Донця та багато, багато іншого.

Україна 10-15 тис років тому була осердям трипільської культури, яка залишила тут найбільшу кількість археологічних пам'яток. Трипілля не знане світом, хоч саме ця культура дала людству перші будинки замість землянок, хліборобство з сівозмінами та першими технологіями зберігання зерна замість кочового способу життя.

Україна є колискою Київської Русі, яка дала Європі один з перших сводів законів "Руська правда", перші учбові заклади, в тому числі, для жінок. Україна-Русь забезпечувала малоосвічені королівські двори Європи дружинами з київського княжого роду. Приміром, донька Ярослава Мудрого – Анна стала прабабусею 30 французьких королів. То невже пам'ятки культури тих часів нецікаві іноземним туристам?

В Україні залишились середньовічні фортеці, які в старій Європі можна порахувати по пальцях, – Анкерманська, Камянець-Подільська, Генуезька фортеці, Невицький, Олеський, Барський, Бережанський, Збаразівський замки тощо. В перелік міст України з унікальними пам'ятками культури та архітектури, окрім знаних в світі Києва, Львова, Чернівців, Одеси, входять 100 (!!!) міст України. Чи є країна з більшими скарбами, ніж наша?

Що ж заважає розвитку туризму в Україні? Повна відсутність туристичної інфраструктури, – немає ні доріг, ні зручних та доступних за ціною готелів, ні закладів відпочинку для задоволення бодай мінімальних потреб туристів. Це все сфера діяльності малого та середнього бізнесу, який задавлений в нашій країні бюрократичною машиною, дозвільною системою та чиновницькими хабарями. Не опікується держава й дорогами. Приміром, минулого року українці купили вдвічі більше позашляховиків, ніж громадяни країн ЄС, – 24% від загального обсягу кількості авто при 10% в ЄС. На жаль, на інших – неможливо подорожувати по вщент понівечених українських дорогах, прокладених ще за радянських часів. Щодо туризму в Україні, як і щодо всього іншого, – влада неспроможна підняти і покласти в державну кишеню те, що валяється під ногами. Так що, поки Європа збагачується за рахунок туризму, українці вивертають свої кишені на дорогі позашляховики, бо на інших легковиках доїхати до своєї, як правило, сільської родини, – неможливо. Оце і є туризм по-українськи!

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Горілка – замість пива?

"Свобода" допомагає владі нищити український завод "Оболонь" та приватні броварні "Свобода", яка на виборах йшла під гаслом "Змінити все на користь України!", нині у зв'язці з Партією регіонів намагається задушити єдине велике українське підприємство з виробництва пива та безалкогольних напоїв – "Оболонь", а також десятки невеликих приватних західноукраїнських броварень...

Зурабов проговорився

При створенні двостороннього консорціуму головним споживачем російського газу стане Україна Нічого, крім збитків, Україна не матиме від двостороннього газотранспортного консорціуму з Росією...

Вбивство села

Шестиразове збільшення фіксованого сільськогосподарського податку спричинить занепад АПК Село в чергове намагаються потопити. Міндоходів фактично пропонує збільшити фіксований сільськогосподарський податок у 6 разів, щоб назбирати в держбюджет додаткові 1,3 млрд грн...

Захопившись боротьбою за владу, забули про Україну

Проросійське лобі намагається в чергове зірвати підписання угоди про асоціацію з ЄС Європейці буквально за вуха тягнуть Україну в асоціацію з ЄС...

Хронічне бездоріжжя

Уряд чекає, поки єдина діюча магістраль Київ-Чоп стане бездоріжжям? Автовласників очікує чергове "покращення", – цього тижня уряд оприлюднить проект рішення щодо поетапного підвищення акцизів на паливо до європейського рівня – більш, ніж удвічі...

''Сланцевий'' видобуток гальмує Росія або чиї інтереси захищають комуністи та ''Свобода''

"Газпром" розгорнув широку кампанію, метою якої є "замороження" видобутку сланцевого газу, який за 5-7 років може забезпечити Україні енергетичну незалежність...