13 травня 2011, 15:12

Влада не готова прислухатись до пропозицій Української Народної Партії

Сьогодні у Верховній Раді України була затверджена Постанова про Основні напрями бюджетної політики на 2012 рік.

При цьому жодна з пропозицій Української Народної Партії не була підтримана на Комітеті з питань бюджету і зрозуміло під час засідання Верховної Ради. Для того щоби читачі УП мали можливість оцінити, що ж не було підтримано депутатами проурядової більшості, в якій стало щоденною нормою голосування однієї особи за інших, розміщую ці пропозиції у себе в блозі. Сподіваюсь, що особливі пояснення не знадобляться.



Пропозиції та зауваження до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2012 рік

Пропозиції:

До першого розділу проекту:

1. Абзац сьомий частини четвертої першого розділу викласти в наступній редакції:

"модернізацію інфраструктури та базових галузей економіки (зокрема, енергетична, вугільна, нафтогазова галузі, житлово-комунальне господарство, транспортний комплекс, оборонна промисловість), а також перехід від системи надання дотацій до системи самоокупності виробництва, за умови створення конкурентного середовища та оприлюднення деталізації та обґрунтування витрат, що формують собівартість продукції природних монополістів".

2. До частини четвертої додати абзац восьмий та викласти його в наступній редакції:

"Максимальне повне використання можливостей національних товаровиробників для виробництва товарів та послуг, які купуються розпорядниками бюджетних коштів та підприємствами, в яких державі та органам місцевого самоврядування належить більше 50% відсотків статутного капіталу"

До розділу: "Основні завдання бюджетної політики"

Підвищення базового соціального стандарту та гарантій крім економічної обґрунтованості має базуватись також на принципі визначення розміру соціальних виплат лише на основі прожиткового мінімуму в значенні, яке визначено 46 статтею Конституції України, з недопущенням введення неконституційних норм про "гарантованої рівень прожиткового мінімуму", і це має бути прямо відображено в Основних напрямах бюджетної політики.

До розділу: "Національні проекти та державні (цільові) програми, які передбачається реалізувати в рамках пріоритетних напрямів"

• Що стосується проекту "Нове життя – нова якість охорони материнства та дитинства", то має бути прямо відображена необхідність бюджетного фінансування розбудови мережі дитячих садочків по всій крайні, як однієї з важливих передумов, що сприятиме зростанню народжуваності дітей.

• Що стосується державної цільової економічної програми загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки, то має бути закріплено в якості основного пріоритету на 2012-2013 роки централізованого фінансування та бюджетного кредитування заходів обладнання 100 відсотків багатоквартирних будинків лічильниками тепла, а також індивідуальних лічильників холодної та гарячої води, лічильників газу для малозабезпечених сімей, особливо пенсіонерів, інвалідів, багатодітних сімей;

• Що стосується державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року, то одночасно зі сприянням становленню та розвитку великотоварного, високотехнологічного виробництва у сільському господарстві урядом має здійснюватись бюджетна політика, спрямована на розвиток фермерських господарств та селянського кооперативного руху особливо в частині бюджетного фінансування та кредитування з метою придбання необхідного обладнання, яке забезпечуватиме контроль за якістю харчових продуктів та збирання молока у відповідності з санітарними нормами. Без цього з 2015 року селяни взагалі ризикують потрапити в повну залежність до посередників, бо закон заборонить їм продавати своє молоко або м'ясо, що не пройшли контролю якості.

• Що стосується проекту "Олімпійська надія – 2022", то він має бути вилучений з проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2012 рік, як такий, що не проходив публічного обговорення Кабінетом Міністрів, Верховної Радою спільно з експертами та громадськістю на предмет обґрунтованості та доцільності його реалізації.

• Що стосується бюджетного фінансування сфери безпеки і оборони, то в проекті Основних напрямів бюджетної політики на 2012 рік має бути передбачено необхідність поступового (протягом 2012-2015 років) підвищення обсягів фінансування ЗСУ до рівня 2% від ВВП, яке здійснюватиметься виключно за рахунок коштів загального фонду державного бюджету.

Зауваження:

До розділу "Орієнтовні основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2012 рік"

В прогнозні розрахунки основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2012 рік закладається середньорічний обмінний курс гривні до долара США на рівні 7,9-8 гривень, при індексі цін виробників – у розмірі майже 10 відсотків. Це означатиме, що товари українських товаровиробників в доларовому еквіваленті подорожчають на 10 відсотків і відповідно вони стануть менше конкурентоспроможними на внутрішньому та зовнішніх ринках. І це при тому, що за даними Держкомстату України 2010 рік Україна завершила з дефіцитом зовнішньої торгівлі товарами у розмірі 9,3 млрд. дол. США. За перші два місяця 2011 року дефіцит зовнішньої торгівлі склав 2,1 млрд дол. США. Тобто має місце зростання від'ємного сальдо торгівельного балансу.

Очевидно, що збереження курсу гривні до долара США в таких умовах не в інтересах національних товаровиробників і провокуватиме подальше погіршення торговельного балансу України з відповідним неконтрольованим знеціненням національної валюти до іноземних валют. Враховуючи це, уряду спільно з НБУ було би доцільно проводити політику, спрямовану на поступову девальвацію гривні до іноземних валют в межах індексу цін виробників, а не збереженні його співвідношення на сьогоднішньому рівні.

До розділу: "Пріоритетні завдання податкової політики"

Реалізація податкової політики крім цілей, визначених в проекті Основних напрямі бюджетної політики на 2012, має передбачати розроблення та внесення змін до Податкового кодексу України з метою створення сприятливих умов започаткування бізнесу та для ведення підприємницької діяльності підприємцями та самозайнятими особами. Без цього українська економіка зіштовхуватиметься зі зростанням безробіття, падіння доходів та зростанням соціального протесту з боку українських громадян.

До розділу: "Інші питання, вирішення яких необхідне для складення проекту закону про Державний бюджет України на 2012 рік"

Пропозиція здійснення оплати праці працівників, залучених до проведення зовнішнього незалежного оцінювання, за місцем їх роботи за рахунок коштів місцевих бюджетів та включення такої роботи до педагогічного навантаження має бути відхилена. Забезпечення зовнішнього незалежного оцінювання не є територіальним проектом, це загальнодержавне завдання, що відповідає інтересам всього суспільства та держави, а тому має фінансуватись централізовано за рахунок коштів державного бюджету та повинно бути визначено як додаткове педагогічне навантаження, з відповідною додатковою оплатою.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.