7 липня 2010, 16:47
Два голосування в парламенті виявили зневажливе ставлення Януковича до української національної безпеки.
27 квітня цього року 236 депутатів парламенту "проголосували" за подовження терміну перебування Чорноморського флоту в Севастополі. 1 липня 259 депутатів "проголосували" за новий закон "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики".
Я поставив слово "проголосували" в лапки, оскільки в обох випадках голосування було сфальсифіковано. У першому випадку в залі парламенту було зареєстровано 211 депутатів,у другому – лише 50 (при тому, що 226 голосів потрібно для того, щоб прийняти закон, і 300 – для парламентського кворуму). Донецький олігарх Ринат Ахметов, наприклад, "голосував" обидва рази, попри те, що він не відвідував парламентську сесію жодного разу з часу складання присяги після парламентських виборів 2007 року.
Чи є той факт, що депутати голосують за своїх колег, які відсутні в залі, підставою для скасування результатів цих голосувань? Депутати з коаліції "Стабільність і реформи" так не вважають.
Депутат Блоку Литвина Сергій Гриневецький сказав "5 каналу", що заочне голосування не є проблемою, оскільки "це вже традиції українського парламенту. І, на жаль, кожне скликання ми чуємо про те, що треба виконувати норму Конституції про індивідуальне голосування". Литвин є парламентським спікером і тому відповідає за дотримання Конституції, законів та інших норм.
1 липня час голосування був навмисне поставлений на восьму вечора, коли в залі були присутні лише 50 депутатів з коаліції "Стабільність і реформи". Для того, щоб приховати факт фальсифікації і позбутися його доказів, пряма трансляція з парламенту на "Першому національному" та каналі "Рада" була відмінена.
Обидва голосування, що стосувалися надзвичайно важливих питань національної безпеки, були проштамповані парламентом без належного обговорення чи дотримання процесуальних вимог. Думки парламентських комітетів з питань національної безпеки та зовнішньої політики були проігноровані. Під час голосування 1 липня було відхилено 420 пропозицій поправок з боку опозиції.
Зневага до Конституції та законодавства робить заяви про те, що влада закону є пріоритетним завданням для Президента Віктора Януковича та його команди, насмішкою. Сама коаліція "Стабільність і реформи" є неконституційною, оскільки рішення Конституційного суду від 2008 року дозволяє формувати коаліцію лише парламентським фракціям.
Голоси коаліції доповнюються індивідуальними перебіжчиками з опозиційних фракцій, які, згідно з багатьма джерелами, отримували суми понад мільйон доларів за своє дезертирство. У той же час, цьогорічне квітневе рішення Конституційного суду, яке суперечило його ж рішенню 2008 року та дозволило формувати коаліцію не лише фракціям, а й індивідам, було прийнято під тиском та ще більше посилило розчарування в цьому інституті.
Конституція забороняє розміщення іноземних військових баз на території України, а угода про розміщення Чорноморського флоту на двадцятирічний термін 1997 року була легітимована перехідними положеннями про можливість тимчасового перебування іноземних баз. Липневий закон про "засади" надає Україні "позаблоковий статус", хоча "позаблокові" та "нейтральні" країни не розміщують на своїй території іноземні бази. Зрозуміло, що "позаблоковість" розуміється як "анти-НАТО", а не як перешкода для розміщення російського флоту.
Депутат блоку "Наша Україна" – "Народна Самооборона" та лідер політичної партії "За Україну!" В'ячеслав Кириленко назвав липневе голосування з такого важливого питання "фарсом": "В залі (парламенту) відбувається чистої води профанація демократичного процесу". Закон про "засади" перетворює Україну "з суб'єкта зовнішньої політики в об'єкт", як написав колишній міністр закордонних справ Борис Тарасюк.
Два важливих голосування, що відбулися 27 квітня та 1 липня, виявили всю глибину юридичного цинізму та зневаги головнокомандувача країни до української національної безпеки, а також засвідчили перетворення парламенту в штампувальника законів.
Чи звертають на це увагу Вашингтон і Брюссель?