21 вересня 2011, 17:13

Правовий аналіз погрому, вчиненого міліцією на Майдані 15 вересня

Події на акції 15 вересня на Майдані Незалежності в контексті дотримання прав людини



Текст Михайла Каменєва, правозахисника



Свобода мирних зібрань, так само як і свобода слова, право на справедливий суд та інші, є формою захисту прав людини та основоположних свобод.

15 вересня 2011 року акція протесту на Майдані Незалежності міста Києва закінчилася сутичкою з міліцією. Даний інцидент потребує належної правової оцінки. Будучи членом Комісії зі свободи мирних зібрань Громадської ради при МВС України, регулярно стежу за проведенням вуличних акцій. 15 вересня 2011 року я також був присутній на акції протесту на Майдані Незалежності.

Увечері того ж дня з'явилася офіційна реакція керівництва міліції (http://militia.kiev.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=2165&Itemid=97). В інформаційному повідомленні Відділу зв'язків з громадськістю ГУ МВС в місті Києві (далі – ВЗГ) подається трактовка акції, як "рекламно-благодійної акції в неустановленому місці". ВЗГ повідомляє, що учасників акції було попереджено про незаконність їхніх дій та вони отримали пропозицію припинити протиправні дії. Прохання було проігноровано, після чого "працівники міліції припинили протиправні дії та вилучили близько тридцяти одиниць рекламної продукції". Окремо в повідомленні вказано, що заявники акції подали повідомлення до КМДА 14 вересня про проведення акції на Майдані Незалежності з 18 до 21 години 15 вересня 2011 року.

Проаналізуємо дії міліції з правової точки зору.

Організатори акції відповідно до статті 39 Конституції України подали повідомлення про проведення мирного зібрання. Копія повідомлення була пред'явлена працівникам міліції.

Інформація про судову заборону на проведення даної акції відсутня. Громадяни зібралися мирно і без зброї. Акція не заважала дорожньому руху, учасники акції не порушували громадський порядок.

Метою акції фактично було привернення уваги до ситуації, що склалася довкола фірми ПростоПрінт. Під час акції планувалася безкоштовна роздача футболок та збір благодійних внесків. Де-юре факту продажу будь-якої продукції не було зафіксовано.

Трактовка з боку міліції мирних зборів як "рекламно-благодійної акції" викликає лише подив, оскільки дане поняття відсутнє в чинному законодавстві.

Також Конституція та Європейська Конвенція про захист прав людини не надають державі права розробляти перелік "установлених" місць для проведення мирних зборів.

Міліція вважає обрану форму проведення мирних зборів такою, яку "формально можна розцінити як незаконну реалізацію товару". Однак слід зважати, що міліція зобов'язана розглядати ситуації виключно в правовому полі, а не формальному. Оціночні судження та припущення не можуть бути використанні для обмеження права на мирні збори. Нагадаємо, що жодного факту купівлі-продажу товару не було зафіксовано.

ВГЗ також повідомив про невідповідність заявленої мети мирного зібрання фактичній. Це також не відповідало дійсності з огляду на фактичний перебіг мирного зібрання. Даний аргумент не може бути використаний для заборони чи обмеження мирних зборів, оскільки вони, згідно з чинним законодавством, можуть бути заборонені чи обмежені виключно за рішенням суду.

Міліція відзначає, що "Жодних силових заходів під час припинення протиправних дій до учасників акції не застосовувалися. Інформація про це, поширена Інтернетом, не відповідає дійсності".

За даними телеканалу TVi, на Майдан Незалежності до початку заходу прибуло близько десяти міліцейських автобусів.

Попередження про застосування сили було озвучено офіцером міліції тільки організаторам акції, а учасники про це попередження нічого не чули. Не було надано достатньо часу для залишення території мирних зборів.

Застосування сили працівниками міліції є очевидним фактом, виходячи зі свідчень очевидців, журналістів, учасників акції та наявних фото та відеозаписів акції. Повідомлення ВЗГ про незастосування сили до будь-кого є завідомо неправдивим. Було зафіксовано побиття бійцями спецпідрозділу "Беркут" учасників акції, журналістів, спроби неправомірних затримань, перешкоджання журналістській діяльності та пошкодження техніки фотокореспондентів. Мета застосування сили – припинити процес збору пожертв та вилучити футболки.

Наступні дії міліції також можна вважати порушенням свободи мирних зібрань:

 бійці спецпідрозділу "Беркут" розділили учасників акції на дві частини з метою уникнення роздачі футболок та збору благодійних внесків, чим унеможливили реалізацію мирних зборів у формі, яку обрали заявники та учасники заходу; такі дії викликають подив, оскільки зазвичай вони здійснюються на контрзібраннях, коли можливі сутички між учасниками різних зібрань, чого ніяк не можна сказати про дане мирне зібрання;

 бійці спецпідрозділу "Беркут" вилучили із застосуванням сили певну кількість футболок (повідомлення ВЗГ факт вилучення підтверджує), чим також перешкодили реалізації запланованих дій заявниками та учасниками акції, при чому вилучення футболок відбувалося з численними порушеннями процесуальних норм – жодних документів про вилучення власникам не було надано, акти та протоколи на місці не складалися, поняті не залучалися, кількість вилучених матеріалів не визначено, повернення було здійснене вже після завершення акції у відділку міліції; якщо мова йшла про торгівлю в неустановлених місцях, протокол про адміністративне правопорушення повинен був складений, чого не було зроблено;

 бійці спецпідрозділу "Беркут" під час переносу вилучених футболок розганяли учасників акції та журналістів, зокрема, пошкодили фототехніку фотокореспондента видання Коментарі.

В інциденті брали участь більше 30 бійців спецпідрозділу Беркут у бронежилетах і без касок. Деякі бійці мали при собі гумові кийки, однак не використовували їх.

Часткове перекриття дорожнього руху, що відбулося після початку сутички по парній стороні вулиці Хрещатик було зроблено працівниками міліції, після чого вже на проїжджій частині з'явилися учасники акції, спостерігачі та журналісти.

Лозунг "Спасибо жителям Донбасса" є виключно іронічною відповіддю суспільства на дії чинної влади. Згідно з рішеннями Європейського суду з прав людини та Керівними принципами зі свободи мирних зібрань БДІПЛ ОБСЄ, термін мирних зборів слід інтерпретувати як такий, що включає в себе поведінку, яка може дратувати чи ображати осіб, які не згодні з підтримуваними даними зборами ідеями та заявами, а також навіть таку поведінку, яка спрямована на навмисне перешкоджання чи створення перешкод діям третіх осіб. Використання образливих лозунгів не може бути приводом для заборони чи обмеження мирних зборів, а навпаки підлягає більшому захисту з боку влади.

Крім того, українське законодавство взагалі не забороняє викрики будь-яких лозунгів, окрім таких, що є хуліганськими.

Nota Bene! Варто пам'ятати!

Обов'язковими до виконання актами найвищої сили щодо свободи мирних зібрань є Міжнародний пакт про громадянські та політичні права, Європейська Конвенція про захист прав людини та Копенгагенський документ 1990 року ОБСЄ. Складовою частиною міжнародного права в цій галузі є практика Комітету ООН з прав людини та Європейського суду з прав людини. Крім того, важливе місце посідають Керівні принципи зі свободи мирних зібрань БДІПЛ ОБСЄ та Ради Європи.

Акти, що на національному рівні регламентують в Україні організацію та проведення мирних зібрань і відповідальність за порушення обмежуються Конституцією, Кримінальним кодексом, Кодексом про адміністративні правопорушення та Рішенням Конституційного Суду щодо завчасного сповіщення про мирні збори.

Профільного закону, регламентуючого організацію та проведення мирних зборів, в Україні немає, хоча його давно рекомендували прийняти Ради Європи та Європейський Союз.

Будь-які інші документи, зокрема ухвалені органами місцевого самоврядування, не можуть регулювати реалізацію права на мирні зібрання. Обмеження на реалізацію можуть бути застосовані виключно на основі закону, Конституції та міжнародних договорів.

Висновки:

1. Повідомлення про проведення заходу було подано завчасно і відповідало нормам, відтак влада була належним чином повідомлена. Всі формальні процедури для проведення мирних зборів організаторами мирних зборів було виконано.

2. Судова заборона мирних зборів була відсутня.

3. Громадяни зібралися мирно, без зброї, не заважали дорожньому руху, не порушували громадський порядок.

4. Вимога міліції припинити акцію – незаконна, оскільки така вимога може висуватися лише на виконання рішення суду чи при масовому порушенні громадського порядку, чого в цьому випадку не було. Тому такі дії можна кваліфікувати як перевищення службових повноважень (ст.365 Кримінального кодексу України) і незаконне перешкоджання проведенню мирних зборів (ст.340 ККУ). Щодо мирних зібрань діє презумпція на користь проведення, а не заборони. Для учасників акції все, що не заборонено законом, дозволено.

5. Вимога припинити акцію з боку правоохоронців не була озвучена через гучномовець, тож не була почута учасниками акції. Також не було надано необхідного часу для залишення території та припинення акції. Силове втручання з боку міліції відбулося досить швидко й фактично без попередження. Перед будь-яким втручанням міліція зобов'язана ясно і чутно попередити про це організаторів та учасників, а також дати учасникам достатньо часу для залишення території до початку дій. За наявності великої кількості людей міліція має використати для попереджання гучномовці. Цього не було зроблено, тобто була порушена процедура застосування насильства з боку міліції. Також не було фактичних підстав, що виправдовували б застосування сили з боку міліції.

6. Сила була застосовано проти беззбройних громадян, що не чинили спротиву і не порушували встановлений порядок організації та проведення мирних зборів. Застосування сили в даному випадку було непропорційне загрозі суспільству. Дії бійців спецпідрозділу "Беркут" з метою вилучення матеріалів мирного зібрання спровокували небезпечну ситуацію, тисняву та часткове перекриття дорожнього руху. Ці дії не можуть трактуватися у даній ситуації як необхідний захист суспільства, громадського порядку, державної безпеки тощо. Це, швидше за все, перевищення службових повноважень (ст.365 ККУ) і незаконне перешкоджання проведенню мирних зборів (ст.340 ККУ).

7. Сила з боку міліції застосовувалася до журналістів, що виконували свої професійні обов'язки. Це можна кваліфікувати як перешкоджання законній професійні діяльності журналістів (ст. 171 ККУ) і перевищення службових повноважень (ст.365 ККУ).

8. Вилучення футболок було здійснено з ігноруванням законної процедури. Це також можна кваліфікувати як перевищення службових повноважень (ст.365 ККУ).

Отже, вищезазначені дії правоохоронців є порушенням свободи мирних зібрань та низки положень Кримінального кодексу та Кодексу про адміністративні правопорушення та підлягають належній оцінці з боку Прокуратури, найвищого керівництва МВС, омбудсмана та інших уповноважених осіб.

У діях заявників, організаторів та учасників акції відсутні склади злочинів чи правопорушень. Зважаючи на інтерпретацію терміну "мирні збори", перешкоджання громадськості незаконному вилученню футболок слід розцінювати як законний прояв. Водночас, відповідальність за блокування дорожнього руху повністю лежить на працівниках міліції, які перші вийшли на проїжджу частину вулиці Хрещатик (див. рішення Європейського суду з прав людини у справі Galstyan проти Вірменії).

Рекомендації:

Заявникам, організаторам та учасникам акції 15 вересня 2011 року і присутнім на ній журналістам: оскаржити дії міліції до суду та звернутися зі скаргами до Прокуратури та омбудсмана.

Керівництву МВС: провести відкрите службове розслідування, надати оцінку діям міліції та подальшій дезінформації з боку керівництва ГУ МВС в місті Києві; притягти винних до дисциплінарної відповідальності. Створити комісію за участі громадськості (зокрема Комісії зі свободи зібрань Громадської ради при МВС) для розслідування інциденту з подальшим оприлюдненням результатів розслідування.

Штабу МВС та заступнику міністра з громадської безпеки: організувати проведення навчання особового складу щодо наявних міжнародних стандартів в області права на мирні збори з залученням представників правозахисної спільноти.

Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини: провести аналіз цих подій та надати їм належну оцінку.

Прокуратурі: провести перевірку наведених фактів та надати аналіз цих подій; порушити кримінальні справи проти працівників міліції за фактом перешкоджання проведення мирних зборів та перевищення службових повноважень. Результати перевірки надати широкій громадськості.

Комісару з прав людини Ради Європи: звернути увагу на даний інцидент як такий, що є першим кроком до подальшого згортання свободи на мирні зібрання в разі відсутності реакції міжнародного співтовариства. Надати належну оцінку в світлі нинішнього головування України в Комітеті Міністрів Ради Європи.

Бюро демократичних інститутів та прав людини ОБСЄ: звернути увагу на даний інцидент як такий, що є першим кроком до подальшого згортання свободи мирних зібрань в разі відсутності реакції міжнародного співтовариства. Надати належну оцінку в світлі майбутнього головування України в ОБСЄ.

Спеціальному доповідачу ООН з питання свободи мирних зібрань та асоціацій: звернути увагу на даний інцидент як такий, що є першим кроком до подальшого згортання свободи мирних зібрань в разі відсутності реакції міжнародного співтовариства. Надати належну оцінку.

Іноземним дипломатичним представництвам в Україні: звернути увагу на даний інцидент як такий, що є першим кроком до подальшого згортання свободи мирних зібрань в разі відсутності реакції міжнародного співтовариства. Передати інформацію про дану ситуацію урядам своїх країн та в межах дипломатичного мандату надати публічну оцінку діям української влади.

17 вересня 2011 року

Михайло Каменєв, правозахисник

Додаток: посилання на фото- та відеопідтвердження застосування сили працівниками міліції:

репортаж телеканалу TVi http://www.tvi.ua/ua/watch/author/?prog=44&video=3847

репортаж 5 каналу http://5.ua/newsline/232//81836

фото видання Коммерсантъ http://kommersant.ua/dark-gallery.aspx?PicsID=634236&l=1&stpid=65

фото видання UAINFO http://uainfo.censor.net.ua/news/5702-grabezh-sredi-belogo-dnya-za-spasibo-zhitelyam-donbassa.html

фото та відео видання Коментарі http://politics.comments.ua/2011/09/15/288446/berkut-razognal-aktsiyu-spasibo.html

відео з youtube:

6:14 http://www.youtube.com/watch?v=xNJSpS37LpQ

5:52 http://www.youtube.com/watch?v=EeKIhKMQLko

2:06 http://www.youtube.com/watch?v=CLenkP4_UmY

3:39 http://www.youtube.com/watch?v=gYwDouMIPYk

7:38 http://www.youtube.com/watch?v=P6eSM8KA3x4

4:44 http://www.youtube.com/watch?v=nk_Ud8TQ_CE

6:30 http://www.youtube.com/watch?v=DxzmaavSKCM

0:22 http://www.youtube.com/watch?v=zJpAJYUb0GM

5:08 http://www.youtube.com/watch?v=LvblT9sDXOI

1:32 http://www.youtube.com/watch?v=kcBBwcLgvOU

4:03 http://www.youtube.com/watch?v=cG_AgW40kt8

3:39 http://www.youtube.com/watch?v=gYwDouMIPYk

8:30 http://www.youtube.com/watch?v=2NZsOerivaA

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

читатель11 _ 22.09.2011 17:24
IP: 91.194.80.---
Diboshir:
Diboshir:
Пане Олександре, я не можу сказати, що євреї в Україні українофоби. Після різанини в громадянську війну на початку століття, після дій Рад в 20 – х, 30 – х роках, після Голокосту більшість євреїв були знищені і асимільовані. Євреї постраждали від СРСР не менше чим Українці. Так Голодомору не було, але дії СРСР були направлені на знищення іудаїзму, яки оберігав народ, заборонялося вивчати іврит, молитися.
Шановний Diboshir, хоч я не прихильник обговорювати в коментах теми, які не стосуються головної, але хочу Вам зауважити з наведених Вами тез про "різанину", а саме: В революцію керівній склад більшовиків на 80 – 90% складався з євреїв (не будемо заглиблюватись про причини цього), в той час, як відсоток євреїв складав 2-3% серед населення Імперії. І друге: керівний склад НКВД – банди, яка коїла жахливі репресії – з революції до Другої світової війни складався на 95 (!) % з євреїв (дані я навожу по Україні).
читатель11 _ 22.09.2011 16:58
IP: 91.194.80.---
Олександр Михельсон:
Мені здається, що Ви відповідаєте, аби відповісти, немає елементарної логикі. Калічити людей – це підпадає під кримінальний кодекс та є справою ментів з їх Законом про міліцію про запобігання протиправних дій та порушення суспільного ладу, а роздавання речей (рекламне) та збирання коштів (благодійне та добровільне) підпадає під господарчий Кодекс та до ментів не має стосунку, і вони мають про це знати за службовим обов"язком (бо інакше кого вони захищають – диктатуру?). До речі, прочитайте Ваш власний аргумент проти Ігоря Луценка: спочатку сказали, що написане ним – дурниці, а на доведення цього поставили запитання – з приводу оплати " збираючи відповідні "благодійні внески", але нічого нікуди не сплачуючи", а на мій коментар почали наводити якісь приклади про каліцтво людей.
Шлакоблок _ 22.09.2011 13:11
IP: 95.135.40.---
Andronik:
могильовщина прекрансо попрацювала, об кожен громадянин України почув, хто такий наш президент.
Опозиція колись посативть могильоу пам'ятник.
-** Однажды, давно, я услышал такую рекомендацию. Всем правителям, которые негативно прославились, НЕОБХОДИМО ставить памятник головой вниз. Так можно отличить погань от нормального правителя (которому ставят памятник нормально). Вот я и предлагаю, чтобы поставить ему памятник уже сегодня где-нибудь головой вниз. Пусть потом архитектура и прочие сносят, а мы будем оспаривать.
Шлакоблок _ 22.09.2011 13:07
IP: 95.135.40.---
Олександр Михельсон:
Вибачайте, Ігорю, але дурниці це все.

Ви хочете довести, що, згідно з Конституцією та Конвенцією прав людини, я маю право стати на Майдані й "роздавати" ковбасу (пиво, норкові шуби, ділянки на Місяці), збираючи відповідні "благодійні внески", але нічого нікуди не сплачуючи.

Інша річ, що менти та міська влада в чергове тупо підставилися, і тепер остаточно очевидно, що ПростоПринт мочили саме за футболки про Донбас, а не за ЄВРО-символіку.
-* Потрудитесь, уважаемый, обосновать правовым образом незаконность бесплатной раздачи колбаси и получения благотворительной помощи. Этого у Вас не получится, так как я знаю законодательство. А теперь "зёрна от плевел". Раздача колбасы – это одно. Получение помощи – это совсем и очень другое. Помощь – дело добровольное и кто сколько даст. Другое дело, что эту помощь как-то следует фиксировать для налогообложения. Так что не то пальто. Мне показалось, что очень эмоциональный и право для Вас тоже эмоции.
Шлакоблок _ 22.09.2011 13:01
IP: 95.135.40.---
Здесь не всё. Первое. Мы все налогоплательщики. Следов. мы вправе требовать рачительного расходования бюджетных денег. В данном случае, на незаконных основаниях было потрачено топливо для автобусов (кто-то может ещё что-то найти материального). Поэтому следует взыскать с виновного указанный материальный вред. Виновное лицо – МВД. Но позже в порядке регресса следует взыскать этот ущерб с того, кто конкретно послал ментов. Заявителем может быть, в принципе любой гражданин Украины (см. Конституцию) и уж тем более прокуратура (пишу с маленькой буквы). Второе. Взыскание морального вреда. Взыскателями являются те, кому мешали менты. А это могут быть практически все граждане, бывшие на площади, так как одним мешали распространять, а другим мешали приобретать. Детальнее должны поработать юристы.
Простой люд _ 22.09.2011 00:59
IP: 178.74.248.---
Кароче. 50% того, что сперли из бюджета за 2010-2011 год возвращаете государству и сдаете власть. Вам же – амнистия. Иначе, валить будете не ближе, чем в Гондурас и ВСЕ ваше майно на Украине будет конфисковано, а если хорошо поработает прокуратура и СБУ, то и за кордоном домишки пойдут в бюджет Украины.
brutalka _ 21.09.2011 23:16
IP: 173.254.192.---
тока взрывать
Олександр Михельсон _ 21.09.2011 21:37
IP: 95.133.237.---
Diboshir:

Це все складна матерія. Як, скажімо, визначити, хто є євреєм, а хто ні? Для слов*ян навіть я єврей, а для самих євреїв навіть мій дід по батькові, син єврея і росіянки, уже був неєврей.

І ще раз повторюю – я в цій темі не надто знаюся.

Однозначно можу погодитись лише з однією вашою тезою: "Як правило в Україні дві категорії євреїв, вірніше три: асимільовані, ті що вважають себе росіянами, або українцям, єврейські олігархи і бідні євреї".

Хоча й повинен зауважити, що ви в цій класифікації виходите саме з точки зору євреїв. Слов'янська класифікація етнічної приналежності, як я вже згадав вище, інша. Втім, яка різниця... Євреї дивляться на рід по мамі, слов'яни дивляться на прізвище по батькові... Обидва підходи нормально могли працювати тисячу років тому, але за нинішніх часів не виправдані.
Diboshir _ 21.09.2011 21:30
IP: 213.160.143.---
В Україні дуже мало євреїв. За неофіційною статистикою, яку я чув в Україні 250 тисяч євреїв. Вони, як правило асимільовані. Ті євреї, які не виїхали в 80 – х, а потім 90 – х років, залишилися в Україні.

Як правило в Україні дві категорії євреїв, вірніше три: асимільовані, ті що вважають себе росіянами, або українцям, єврейські олігархи і бідні євреї.
Diboshir _ 21.09.2011 21:26
IP: 195.182.193.---
Пане Олександре, я не можу сказати, що євреї в Україні українофоби. Після різанини в громадянську війну на початку століття, після дій Рад в 20 – х, 30 – х роках, після Голокосту більшість євреїв були знищені і асимільовані. Євреї постраждали від СРСР не менше чим Українці. Так Голодомору не було, але дії СРСР були направлені на знищення іудаїзму, яки оберігав народ, заборонялося вивчати іврит, молитися.
Diboshir _ 21.09.2011 21:23
IP: 195.182.193.---
Ви маєте рацію, пане Олександр, дана тема не стосується головної. Але я хочу сказати ще декілька слів. Українські синагоги фінансуються головним чином із Ізраїлю. Так склалося, що прихожани синагог в Україні – люди бідні і незаможні, жертвують вони малі суми.
Diboshir _ 21.09.2011 21:20
IP: 195.182.193.---
Ісус був кофером – віровідступником, пане Олександр. Праведники, які жили в його часи, засуджували його слова і дії.
Diboshir _ 21.09.2011 21:20
IP: 195.182.193.---
Ісус був кофером – віровідступником, пане Олександр. Праведники, які жили в його часи, засуджували його слова і дії.
Diboshir _ 21.09.2011 21:19
IP: 195.182.193.---
Притча про Храм і торгівців – це метафора, можливо, була така ситуація за часів життя Ісуса із Назарету. Але те що торгівля – це була справа дозволена релігійним законодавством – це правда. Люди приходила з далечінь. В тій часи комунікацій сучасних не було. Люди на своїх ногах долали значні відстані. Вони природно не могли з собою брати тварин. Вони брали еквівалент тварин – гроші.
Олександр Михельсон _ 21.09.2011 21:15
IP: 95.133.237.---
Diboshir:
Пане Олександре, я не бачу гріха в обміні грошей на тварин, які були необхідні для принесення жертв в Храмі. Жертви мали собі на меті спокутувати гріхи людини.
Ну, ви не бачите, а єврей Ісус бачив. Я ж просто приклад навів.
Олександр Михельсон _ 21.09.2011 21:14
IP: 95.133.237.---
Diboshir:
Я на єврействі, на жаль, дуже мало знаюся. Навіть на українському. Мій прадід по батькові був єврей, що видно і з мого прізвища, але я від цього далекий, так склалося. Тому зі знанням справи говорити не можу. Але якось так здається мені, що в Україні синагоги займаються благодійністю не від щедрої душі, а з конкретною метою – політичною та ідейною.

І недарма так багато українських євреїв є яскравими українофобами. Хоча, звісно, поширеного серед українців антисемітизму це не виправдовує. Політика взагалі далеко не завжди відповідає етнічності. Власне, в наших умовах майже ніколи не відповідає.

Втім, чи не здається вам, що це офтопік?:))))
Diboshir _ 21.09.2011 21:11
IP: 79.135.207.---
Пане Олександре, я не бачу гріха в обміні грошей на тварин, які були необхідні для принесення жертв в Храмі. Жертви мали собі на меті спокутувати гріхи людини.
Diboshir _ 21.09.2011 21:08
IP: 213.160.143.---
Пане Олександре, особливість синагог а пострадянскому просторі – це є благодійна діяльність. Синагоги віддають гроші в Україні, а не збирають. Релігійних дуже мало іудеїв в Україні, всі вони, як правило, приїхали з Ізраїлю викладати в Україну.
Олександр Михельсон _ 21.09.2011 21:05
IP: 95.133.237.---
Diboshir:
Пане Европіан, я погоджуюся з Вами. Не слід людині втручатися в справи церковні. Церковні ієрархи повинні самі розв'язувати свої конфлікти і протиріччя.
Чому це людині не слід втручатися в "церковні справи"??? Бабло ж церковники отримують не від Бога, а від нас із вами, від таких, як ми. Православні, католики, євреї, мусульмани – всі вони нас намахують незалежно від конфесії. Я сто разів писав:біблійна оповідка про вигнання торгівців із храму – це ж про ієрархів усіх нинішніх українських церков, за винятком, можливо, Гузара.
gerdashka _ 21.09.2011 21:02
IP: 77.120.248.---
Спасибо большое, Игорь.
Олександр Михельсон _ 21.09.2011 21:02
IP: 95.133.237.---
european:
Олександр Михельсон:
Знайшли приклад – Церкву. Більш мафіозної структури в країні, мабуть, нема. Окрім міліції.
пане Олександре, будь ласка, уточнюйте, яку церкву ви маєтте на увазі, бо ні УГКЦ, на УПЦ КП ваше зауваження стосуватись не може.
або пишуть про синагогу.
УПЦ КП, де я й мою доньку хрестили, до речі, це цілком, на жаль, стосується.

Що ж до УГКЦ – за Гузара там дійсно намагались дотримуватись елементарних моральних норм. Як буде тепер, побачимо.
Олександр Михельсон _ 21.09.2011 21:00
IP: 95.133.237.---
читатель11:
михельсону: На Ваш аргумент о том, что никто никуда не платит с пожертвований: пока налоговая не определит, что нарушено налогоговое законодательство, причем согласно официальной процедуре с соблюдением всех формальностей (особенно бухгалтерских), до тех пор можно раздавать бесплатно, как Вы говорите, даже шубы, колбасу и т.д., и собирать пожертвования, с которых в конце отчетного периода будет заплачен налог. Соответственно, в момент проведения акции менты в принципе не могли определить, нарушен ли именно налоговый закон, и значит разгоняя собрание действовали незаконно, как показал Игорь Луценко.
На жаль, ваш аргумент не працює. За вашою логікою, людину, що калічить іншу людину, не можна затримувати на місці злочину, доки медекспертиза не доведе, що покаліченому і справді зашкодили.
Diboshir _ 21.09.2011 20:25
IP: 213.160.143.---
Пане Європіан, синагоги мають на територію колишнього СРСР особливість. Синагоги в Україні роздають гроші, а не збирають, вони часто виконують роль доброчинної організації допомагаючи бідних людей єврейського походження.
Diboshir _ 21.09.2011 20:23
IP: 213.160.143.---
Пане Европіан, я погоджуюся з Вами. Не слід людині втручатися в справи церковні. Церковні ієрархи повинні самі розв'язувати свої конфлікти і протиріччя.
european _ 21.09.2011 20:20
IP: 93.75.102.---
Олександр Михельсон:
Знайшли приклад – Церкву. Більш мафіозної структури в країні, мабуть, нема. Окрім міліції.
пане Олександре, будь ласка, уточнюйте, яку церкву ви маєтте на увазі, бо ні УГКЦ, на УПЦ КП ваше зауваження стосуватись не може.
або пишуть про синагогу.

Удар, який мали завдати ми, а не РФ

Вночі ворог завдав удару дронами-камікадзе по пункту постійної дислокації моєї бригади. Я там був лише раз у житті, але, принаймні, знаю, як виглядають ці древні будівлі...

Чи стане Україна криптомайнінговим тигром?

Іван Полтавець, керуючий партнер Fipra Ukraine Ігор Луценко, нардеп 8 скликання Заворушення у Казахстані дають Україні унікальний шанс залучити іноземні інвестиції...

До теми результатів Укрзалізниці

На межі 2021 і 2022 виникла дискусія щодо результатів роботи Укрзалізниці (я раніше неодноразово критикував цю компанію за дивні рішення)...

Чому податкова в Києві захищена від дронів, а ЗСУ під Широкіно – ні?

Читаю дослівно новину і охрінєваю: "В районі населеного пункту Широкине противник задіяв безпілотний літальний апарат, за допомогою якого скинув постріл ВОГ-17"...

А давайте все ж обговоримо нову версію законопроекту про столицю?

Шановні кияни, а також люди, котрі співчувають столиці! Як відомо, уже понад 2 роки триває епопея чинної влади по законодавчому облаштуванню нашої столиці...

Новий законопроект про Столицю України

Шановні кияни, а також люди, котрі співчувають столиці! Як відомо, уже понад 2 роки триває епопея чинної влади по законодавчому облаштуванню нашої столиці...