23 листопада 2015, 21:43

''Муніципальна варта'' – чи все так безпечно?

Виконуючи певне завдання недержавних організацій, прошу колег депутатів та усіх причетних звернути увагу на альтернативну думку щодо законопроекту N2890 "Про муніципальну варту", прийнятого в першому читанні 21.05.2015.

Ось зауваження експертів, котрі однозначно треба врахувати при голосуванні:

1) Законопроект N2890 в окремих регіонах створить організаційну основу для нового сплеску сепаратизму:

• 2890 пропонує, щоб більшість депутатів місцевих рад обласних центрів і міст обласного значення могли формувати і контролювати альтернативну місцеву поліцію (ч.1 ст.1; ст.5; ч.2 і ч.3 ст.8; ст.9; п.1 ч.1 ст.15; п.2 ч.2 "прикінцевих положень") В Харкові, наприклад, кількістю до 1500 "вартових" (ч.4 ст.6). Подібне стосується і інших міст цієї області – Ізюму, Куп'янська, Лозової, Люботина, Первомайського і Чугуєва (ч.1 ст.1). Але більшість влади на місцях в прифронтових регіонах зараз знову мають проросійські політичні сили.

• В кризовий момент у підконтрольної проросійським політсилам "муніципальної варти" з'явиться вогнепальна зброя. Навіть усупереч тому, що в законопроекті N2890 прописані лише гумові палиці і сльозоточиві пристосування (ст.16). Оскільки основа для сплеску сепаратизму – це організована силова структура під проросійським контролем.

• Недостатній запобіжник від сплеску сепаратизму – право РНБО "призупиняти діяльність муніципальної варти" (ч.7 ст.5). Оскільки при такому "призупиненні" ні люди, ні їх структура вмить не зникнуть.

• В прифронтових регіонах така "муніципальна варта" може бути так само прикриттям для діяльності диверсійних проросійських терористських груп.

2) Законопроект N2890 дозволяє створити "особисті армії" для обслуговування інтересів місцевих еліт – репресивний апарат проти місцевої громадської та політичної опозиції, що дозволить на роки законсервувати владу відповідних еліт у регіонах:

• 2890 дозволяє "варті" сприяти виконанню підзаконних актів місцевих рад, а також вимагати виконання цих актів від людей (п.7 ч.1 ст.2, п.1 ч.1, ст.15). 2890 дозволяє місцевим радам своїми підзаконними актами збільшувати кількість додаткових завдань, прав і обов'язків "варти" (ч.2 ст.8). Як показує практика, норми підзаконних актів місцевого самоврядування часто суперечать чинному законодавству (комендантські години, правила проведення мирних зібрань). 2890 дозволяє затримувати людей за публічні заклики у будь-якій формі до невиконання розпоряджень або вимог "вартового" (п.1 ч.2 "прикінцевих положень"). Як сказано вище, вимоги і розпорядження "варти" можуть бути незаконними.

• 2890 дозволить "варті" легалізувати "тітушок" – залучати в т.ч. анонімних осіб без упізнавальних знаків для "проведення профілактичних і інших заходів" для охорони публічного порядку Такі люди не зобов'язані носити спеціальну форму з ім'ям "вартового" на ній, у самих же "вартових" немає заборони приховувати ім'я на формі (ч.2 ст.11, ч.3 ст.18).

ДОКЛАДНІШЕ ПРО НЕБЕЗПЕКИ ЧИТАЙТЕ У СТАТТЯХ:

1) "Чем угрожает Украине создание муниципальной стражи"

2) "Критика законопроекту "Про муніципальну ва (р) ту" (про перший варіант редакції проекту)

3) "Гвардійці сірих кардиналів"

ВАРІАНТИ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ:

Якщо проводити цю реформу, то в тестовому режимі – в центральних і західних областях України. Для цього можна:

• не ухвалювати в парламенті законопроект N2890, а реєструвати новий з відповідними змінами;

• відправити на повторне доопрацювання законопроект N2890 в профільний парламентський Комітет, де внести в нього відповідні зміни.

У проблемних регіонах доки можна застосовувати забутий, але чинний Закон "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону", згідно з яким подібні силові громадські формування підпорядковані одночасно і самоврядуванню, і центральній владі у вигляді місцевої адміністрації, міліції і прикордонників.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Удар, який мали завдати ми, а не РФ

Вночі ворог завдав удару дронами-камікадзе по пункту постійної дислокації моєї бригади. Я там був лише раз у житті, але, принаймні, знаю, як виглядають ці древні будівлі...

Чи стане Україна криптомайнінговим тигром?

Іван Полтавець, керуючий партнер Fipra Ukraine Ігор Луценко, нардеп 8 скликання Заворушення у Казахстані дають Україні унікальний шанс залучити іноземні інвестиції...

До теми результатів Укрзалізниці

На межі 2021 і 2022 виникла дискусія щодо результатів роботи Укрзалізниці (я раніше неодноразово критикував цю компанію за дивні рішення)...

Чому податкова в Києві захищена від дронів, а ЗСУ під Широкіно – ні?

Читаю дослівно новину і охрінєваю: "В районі населеного пункту Широкине противник задіяв безпілотний літальний апарат, за допомогою якого скинув постріл ВОГ-17"...

А давайте все ж обговоримо нову версію законопроекту про столицю?

Шановні кияни, а також люди, котрі співчувають столиці! Як відомо, уже понад 2 роки триває епопея чинної влади по законодавчому облаштуванню нашої столиці...

Новий законопроект про Столицю України

Шановні кияни, а також люди, котрі співчувають столиці! Як відомо, уже понад 2 роки триває епопея чинної влади по законодавчому облаштуванню нашої столиці...